Wat zouden jullie doen??

Lekker vertellen en van genieten. Het zijn 2 verschillende dingen. Hun bruiloft vaag je hiermee niet weg je maakt het alleen nog maar specialer!

Groetjes mam.a.s.

Als je echt heel erg twijfelt kun je het ook eerst aan je zwager en zijn vriendin vertellen. Waarschijnlijk vinden ze het alleen maar leuk als je het aan iedereen verteld. Als ze het echt een probleem vinden kunnen jullie altijd wachten met het grote nieuws.

Alleen wanneer je het niet verteld zal je waarschijnlijk wel vragen krijgen wanneer je de champagne afslaat of bepaalde hapjes laat staan ;)

Is het trouwens je eerste kindje? Bij mij zagen mensen die me goed kende bij de eerste rond 3 maanden wel dat ik zwanger was, deze keer zag iedereen met 3 maanden wel dat ik een buikje had.

liefs Malou
40+6

Hey kim,

Even een vraagje : heb je een reden om te denken dat het mis kan gaan? Wil je daarom wachten op de 12 weken?
Wij hadden wel een groot risico maar ik heb het gewoon eerder verteld aan mijn ouders en zussen. (mocht het mis gaan kunnen ze je ook steunen).
De regel dat je moet wachten tot 12 weken omdat je dan meer zekerheid hebt moet niet in de weg staan. Zeker bij een eerste ben je zo blij dat je je mond niet kan en wil houden. Doe dat dan ook niet. Vertel het je ouders en broers/zussen.

En ook al houd je het nog even geheim, dan nog hoef je niet bang te zijn dat je hun dag verpest. Geloof me, als je gaat trouwen dan laat je echt je dag niet verpesten door zo iets. Eerder een extra reden voor feest. Maar wat je ook doet, zet je eigen geluk en blijschap niet aan de kant voor andere !!! Ik heb dat wel gedaan. Mijn zus kan lukt het niet om kinderen te krijgen en ik mocht de eerste tijd niet over mijn zwangerschap praten bij mijn moeder thuis of in de buurt van mijn zus. Ik zette mijn geluk aan de kant voor hun verdriet. Nou dat doe ik dus nooit meer. Ik ben blij en dat mag iedereen weten.

Nou veel succes met je echo en doe aub gewoon wat jij wil. Hou niet te veel rekening met anderen!!! en geniet van jullie geluk.

Groetjes Jeanine

ps nog gefeliciteerd met je zwangerschap

Dubbele vreugd toch! Je verpest het ene feest echt niet door het andere goede nieuws te brengen! Maar je moet het niet op hun feest vertellen; dat is hun dag. Maar je naaste familie zou het een tijdje ervoor kunnen vertellen. Heel veel later dan 12 weken komt bij je naaste familie ook wat raar over.

Hoi Kim,

Nou, ik kon zolang mijn mond niet houden hoor.
Het is ook wel fijn als je het verteld hebt, zeker tegen de mensen die dicht bij je staan. Je kan er dan ook over praten.
De eerste echo is toch al met 10 weken?
Ik ben nu 8 weken zwanger van de tweede. Maar het is heel anders dan bij de eerste. Toen had ik nergens last van en nu ben ik steeds erg beroerd.

Groetjes Ellen

Terug
Bovenaan