Hey kim,
Even een vraagje : heb je een reden om te denken dat het mis kan gaan? Wil je daarom wachten op de 12 weken?
Wij hadden wel een groot risico maar ik heb het gewoon eerder verteld aan mijn ouders en zussen. (mocht het mis gaan kunnen ze je ook steunen).
De regel dat je moet wachten tot 12 weken omdat je dan meer zekerheid hebt moet niet in de weg staan. Zeker bij een eerste ben je zo blij dat je je mond niet kan en wil houden. Doe dat dan ook niet. Vertel het je ouders en broers/zussen.
En ook al houd je het nog even geheim, dan nog hoef je niet bang te zijn dat je hun dag verpest. Geloof me, als je gaat trouwen dan laat je echt je dag niet verpesten door zo iets. Eerder een extra reden voor feest. Maar wat je ook doet, zet je eigen geluk en blijschap niet aan de kant voor andere !!! Ik heb dat wel gedaan. Mijn zus kan lukt het niet om kinderen te krijgen en ik mocht de eerste tijd niet over mijn zwangerschap praten bij mijn moeder thuis of in de buurt van mijn zus. Ik zette mijn geluk aan de kant voor hun verdriet. Nou dat doe ik dus nooit meer. Ik ben blij en dat mag iedereen weten.
Nou veel succes met je echo en doe aub gewoon wat jij wil. Hou niet te veel rekening met anderen!!! en geniet van jullie geluk.
Groetjes Jeanine
ps nog gefeliciteerd met je zwangerschap