water uit de kraan, bronwater of gekookt water

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Nog even een vraagje over flesvoeding.
Wat voor water is nou het beste voor je flesje te maken?

Ik kreeg eerst te horen van mijn kraamverzorgster heeft u kindvriendelijk water?(daar bedoel ze mee bronwater).
En de andere zei nee mevrouw gewoon gekookt water nemen. Flink heet en dan laten afkoelen tot drink temp. maar die kleine schreeuwt moord en brand als ik het flesje te lang aan het afkoelen ben. Kan water uit de kraan niet gewoon opgewarmt worden in de magnetron tot drink temp.?????

Groetjes,
Marieke en Daphne

hoi
ik heb altijd water gekookt en dan in een litermaat in de koelkast.zo hebben ze het mij verteld.
gr petra

Ja, zo doe ik het ook, 1 x per dag een liter water koken en laten afkoelen in een maatbeker van een liter, daar giet ik het dan telkens uit. Is 24 uur houdbaar, dus elke dag doe ik het zo opnieuw. Een enkele keer met een dagje uit ofzo doe ik het wel uit de kraan, dat mag hoorde ik, maar ik neem ook wel eens een thermosfles met gekookt water mee en een flesje koud gekookt water en dat meng ik dan.

Bianca

Hoi,

Ik gebruik bronwater.. gebruikte eerst altijd gekookt water wat alweer afgekoeld was (dat zat dan nog in de waterkoker) maar omdat het cb me vertelde dat door bronwater de krampjes wel eens minder konden worden ben ik maar bronwater gaan gebruiken. Het kost bijna niks, mn kleine is inmiddels 3mnd maar door luiheid gebruik ik het nog steeds. Xxx

hoi,

mijn dochter is nu 7 maand en vanaf de geboorte gebruik ik gewoon warm kraanwater om de fles te maken!

Volgens mijn kraamverzorgster mocht ik dit gewoon gebruiken of ze moest erge last krijgen van krampjes dan kon ik het water beter koken....

groetjes kim

Hoi,

Ik heb altijd gewoon kraan water gebruikt voor het aanmaken van de flessenvoeding. Mijn zoontje is inmiddels 4 maanden oud en hij heeft nergens last van. Gewoon een paar seconde in de magnetron en daarna de poeder erbij. Als we weg gaan dan neem ik wel een thermoskan gekookt water mee en een flesje spa blauw. Ik weet nu inmiddels hoeveel gekookt water ik moet nemen en hoeveel koud water ik erbij moet doen. Op een flesje van 180 ml doe ik ongeveer 50 gekookt water en de rest koud. Kan je natuurlijk ook doen als je toch gekookt water wil gebruiken. Maar wat betreft een flesje spa blauw, daar kan soms ook weer te veel natrium (of zo iets) in zitten dus.........doe wat voor je gevoel goed is.

groetjes Mariska.

Hoi,

Ik gebruik kraanwater. En dat verwarm ik in een flessenwarmer omdat ik geen magnatron heb. Daarna doe ik de voeding er bij.

Groetjes Myranda

Hoi,

Ik heb van het consultatiebureau gehoord dat je gewoon kraanwater mag geven. Ons water in nederland is goed en wij hebben kraanwater uit de duinen. Het is echt achterhaald om bronwater of gekooktwater te gebruiken heb ik me laten vertellen.

Gr Bizu

Terug
Bovenaan