water uit de kraan, bronwater of gekookt water

Ik gebruik ook gewoon kraanwater. En als er geen magnetron in de buurt is gebruik ik warm water uit de kraan. Net zo makkelijk..

Groetjes!

Hoi,

De kraamverzorgende vertelde dat je gewoon lauw water uit de kraan kan halen. Je hoeft het dan niet te verwarmen in de magnetron. Meestal kook ik het water en maak voeding voor 3 a 4 keer klaar.

Hallo,

Ook ik gebruik gewoon warm water uit de kraan. Ik heb het tig keer gevraagd aan het CB of ik het wel goed begrepen had. Maar het is inderdaad zoals Bizu zegt: het kraanwater in Nederland is erg schoon.

Mijn zoon is inmiddels bijna 8 maanden en het gaat prima!

Het scheelt in iedergeval een hoop gedoe!

Veel succes,

groetjes, Astrid

Hoi Marieke,

omdat wij het niet fijn vonden, om midden in de nacht naar een koude bijkeuken te moeten lopen (voor de magnetron), hebben wij gekozen voor een thermoskan. Twee keer per dag kookte ik (bron)water en deed dat in de thermoskan. Voor het maken van een fles: beetje heet water uit de thermoskan + bronwater uit pak/fles, melkpoeder erbij: klaar! Erg makkelijk ook als je onderweg bent: hoef je niet op zoek naar een waterkoker of magnetron.
Nu kook ik gewoon leidingwater in de waterkoker en dat doe ik in de thermoskan (waar we nog steeds mee werken voor de vroege ochtendvoeding). Als we onderweg zijn krijgt Lars kant-en-klare melk uit een pakje (smulpapje bijv.) Die hoef je niet op te warmen.

Groetjes, Marijon

Je mag volgens mij alleen geen water uit de kraan nemen als je loden leidingen hebt. Dit hebben alleen nog hele oude huizen....

Eline heeft tot en met 7 maanden bv gehad, en daarna fles, en ik neem gewoon water uit de kraan. Gaan we weg, neem ik kant en klaar pakjes voeding.

hoi,
mijn kleintje is nu 16 weken, en heeft al die tijd gewoon kraanwater gehad, volgens kraamzorg en verloskundige was dit geen probleem.
Ik geeft wel bv, dus krijgt hij alleen de fles als ik weg ben, en wat later als zijn voeding weer thuis ben.
gr marina

Hoi,

Ook wij kregen het advies om gewoon kraamwater te gebruiken, bij krampjes idd koken of uit pakken/flessen. Wij hebben echter voor de tussenoplossing gekozen: water uit de kraan zuiveren in een Britta Zuiveringskan. Werkt prima!

Groetjes

Hoi,

Wij gebruiken bronwater en daarvan bevalt BarLeDuc ons het beste. We hebben ook wel andere soorten geprobeerd en kraanwater, maar daar krijgt ons meissie meer krampen van. Dacht dat het nooit zoveel uitmaakte, maar bij haar kan ik echt verschil merken. We maken het koud klaar en verwarmen het dan in de magnetron tot de goede warmte.
Groetjes,
Karlien

Terug
Bovenaan