water uit de kraan, bronwater of gekookt water

Toch las ik vandaag een stukje over bronwater uit fles of pak waar ik wel van geschrokken ben. Want er schijnt in sommige bronwaters (helaas werden de merken in het desbetreffende artikel niet genoemd) een hoog gehalte aan natrium te zitten, wat dus heeeeeeeelemaal niet goed is. Dit kan zelfs ernstige schade aanrichten. Moet je dus ook maar net weten. Ik wist dat dus niet.

Mijn zoontje is nu 4 maanden en krijgt al 2 maanden gewoon water uit de kraan. Wel koud water natuurlijk! Ik maak het warm in de magnetron en doe dan de voeding erbij. Ik vind het koken een beetje achterhaalt. Het water in Nederland is namelijk zo zuiver dat bacterien er al niet echt meer inzitten. In eindhoven is de kwaliteit uit te kraan zelf te vergelijken met bronwater. (ik woon zelf in Tilburg hoor....) Dus gewoon lekker uit de kraan laten drinken....

Hoi,

Dat van het natrium, dat klopt, daar moet je echt op letten! De arts van het cb adviseerde ons echt barleduc, vanwege het lage natriumgehalte en we hebben het inderdaad vergeleken met andere merken. Barleduc zit veel minder natrium in.
groetjes

PS...Kraanwater is ook gewoon prima, maar als je kindje er niet tegen kan, wel op het natriumgehalte letten bij bronwater. Wij stappen binnenkort ook voorzichtig over nu ze vaste voeding krijgt. Proberen eens hoe het gaan met kraanwater, maar niet meer zo radicaal als de vorige keer... pff dat wil ik niet nog eens meemaken...

Terug
Bovenaan