water voor de flessen

hoi hoi,

Ook hier worden de flesje nog uitgekookt. Ik vind het niet het leukste klusje, maar het zit wel al helemaal in mijn systeem.
Het water voor de melk kook ik wel, maar dat heeft meer te maken omdat ik heet gekookt water moet hebben voor de bereiding ervan. (Friso Comfort) Ik denk dat ik anders allang was over gestapt op gewoon kraanwater.

Wel grappig, ik dacht er ook aan laatst...wie zal dit nog doen na 6 maanden? (het uitkoken dan he...)

doei
Anita

Ik kook al heel lang geen gekookt water meer. Ik gebruik gewoon kraanwater en doe dat 35 seconde in de magnetron.
Uitkoken doe ik 1 x in de week, de andere dagen gaat het gewoon met de vaat mee, maar ik heb geen afwasmachine dus moet het met de hand doen en dan wordt het toch minder warm.
Op vakantie in Duitsland hebben we spa-water gebruikt, omdat ze daar afraadden water uit de kraam te gebruiken en  Bar-le-duc schijnt niet goed te zijn voor de kleintjes. Volgens mij vanwege bepaalde mineralen die ze niet mogen, maar ik weet dat ook niet precies.

Groetjes,
Natasja en Anne  

Oke, zoals ik hier nu lees ben ik bijna de enige die nog EN het water elke dag kookt EN elke dag de fles uitkookt!! Hahaha wat een gek ben ik  ook!
Maar goed, het is idd echt gewoon een gewoonte geworden, als ze de eerste fles leeg heeft spoel ik die uit en zet het in de magnetron steralisator (wat een heeerlijke uitvinding!!) en zet meteen water op. Als dat gekookt is doe ik het in een grote kan en gebruik dat die hele dag.
Maar hoorde laatst van een ander kdv dat hun de melding hadden gekregen dat ze geen water meer hoefden te koken voor de flessen, dus vandaar ook een beetje mijn vraag!
Maar goed, het is voor mij maar 2 minuten werk dus ik blijf het toch nog even doen denk ik (hoezo perfectionist?!?!?! )

hoi,

op de pakken van de bar le duc staat dat het geschikt is voor het aanmaken van babyvoeding, en de ka heeft het toen de tijd aangeraden vanwege de krampen dus ik ga ervan uit dat het gewoon mag,

groetjes susanne

quote: Mop1978 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('15-06-2007 10:42:49'));

hoi hoi,

Ook hier worden de flesje nog uitgekookt. Ik vind het niet het leukste klusje, maar het zit wel al helemaal in mijn systeem.
Het water voor de melk kook ik wel, maar dat heeft meer te maken omdat ik heet gekookt water moet hebben voor de bereiding ervan. (Friso Comfort) Ik denk dat ik anders allang was over gestapt op gewoon kraanwater.

Wel grappig, ik dacht er ook aan laatst...wie zal dit nog doen na 6 maanden? (het uitkoken dan he...)

doei
Anita

Hoi,

Ik heb ook friso comfort, maar ik gebruik maar een heel klein beetje gekookt water om het aan te maken, de rest komt gewoon uit de leiding... en het is gelijk goed op temperatuur..   voor een fles van 210+7 schepjes doe ik 110 gekookt (heet) water, poeder erbij, en aanvullen tot 240 cc met tap/leiding (koud) water.

Groetjes Debby mv B'Elanna

Ow lekker vaag dan! Bij ons werd bar le dus door het cb en de kraamhulp afgewezen. Als de ka het gezegd heeft zal het idd wel kloppen. Ik vind sowieso dat de info soms erg verwarrend is.

Groetjes,
Natasja

ja precies, is ook verwarrend idd, ze zeggen allemaal weer iets anders, daarom maar zoveel mogelijk op het eigen gevoel afgaan,

groetjes susanne

Hoi,

Bij ons wordt 's ochtends al het water gekookt en de flessen gevuld (ook voor diksap enzo) en dan gaat 's avonds alles in de sterilisator.

We worden inmiddels trouwens wel een beetje slordig met het koken, maar die sterilisator vinnik een stuk handiger dan in de afwasmachine. De spenen komen er bij mij altijd vol water uit....

Groetjes, KT

Terug
Bovenaan