water voor de flessen

Gebruik al heel lang gewoon water. Het water in nl is zo schoon dat dat gewoon kan, of je moet nog koperen leidingen hebben.
En de flessen uitkoken, daar ben ik altijd al erg slordig in geweest...
Sil

Naomi krijgt alleen maar de fles als ik werk en ik ben eigenlijk nog wel gewend om de flessen daarna in de magnetronsterilisator te doen. Reuze handig dat ding, zo is het helemaal geen werk. Dat uitkoken vond ik vreselijk.
Ik bewaar de flessen ook nog steeds in de koelkast. Dat is dus waarschijnlijk ook niet eens nodig? Heb eigenlijk zelf geen idee hoe lang dat moet.

Groeten,
Wilmi

quote: sil27 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('15-06-2007 18:49:00'));

Gebruik al heel lang gewoon water. Het water in nl is zo schoon dat dat gewoon kan, of je moet nog koperen leidingen hebben.
En de flessen uitkoken, daar ben ik altijd al erg slordig in geweest...
Sil

Uhhh sorry sil ... maar je bedoelt loden leidingen, ik verwarde ze ook met regelmaat.hihi

@ en dames; Ik denk maar zo, die ukkies zijn nu ook al zo mobiel aan het worden.
Dagelijks steriliseren is echt niet meer nodig. Ze stoppen van alles in hun mondje, en zeg nu zelf, ik neem aan dat jullie de bordjes en lepeltjes waarvan ze eten ook niet steriliseren. Het werk is 't idd niet als je een magnetron heb, maar het hoeft niet.

Groetjes Debby mv B'Elanna

Ja joh, die bedoel ik!
Heb gewerkt, ben moe en dan werken mijn hersenen nog maar voor de helft
Ik ben ook niet zo moeilijk.
Ben zelfs van mening dat kinderen tegenwoordig sneller ziek worden, omdat juist alles zo steriel wordt gehouden.
Een beetje weerstand opbouwen kan geen kwaad hoor.
Sil

hoihoi,

Gekookt water gebruiken wij ook allang niet meer, eens per week gaan de flessen in de sterilisator, maar eigenlijk vind ik het ook grote onzin. Stijn stops alles in zijn mond. Het liefst likt hij de hele dag aan de wielen van de kinderwagen, ( mag hij natuurlijk niet van ons, dus echt elke keer nee en hem daar weer weghalen) dus ik kan me niet voorstellen dat het kwaad kan als de fles niet uitgekookt is. Beetje weerstand moet hij wel opbouwen hoor!

Carina

Wij hebben die difrax flessen. Met zo'n ontluchtings rubber onder in.
Nou die moet je dus echt wel goed schoonmaken. Anders gaat het vreselijk stinken en onder dat rubber word het echt vies.

Dus we wassen hem elke dag af en 1 keer per week koken we hem uit.

Ja precies! Ben het er echt helemaal mee eens dat alles niet altijd perfect schoon hoeft te zijn hoor, want inderdaad: Als ze dadelijk gaat kruipen gaat ze wel meer dingen in de mond stoppen
En nu ook al trouwens, als een speeltje valt, pakt ze het op en duwd het weer in de mond!
Maar het is hier nogmaals echt een gewoonte geworden...

Terug
Bovenaan