we gaan voor een 1ste kindje, wie nog??

Hey meiden,

Ja, dat onzekere in de 2e helft van je cyclus blijft vervelend....ik heb ook van de week volgens mij heel duidelijk mijn eisprong gevoeld...(deed meer pijn, dan in de andere 2 maanden)...
Zit nu in ronde 7 en heb veel last van puistjes elke keer, behalve in de week van mijn menstruatie....Nu lijkt het wat rustiger dan de andere maanden...
En wat ik verder nu voel had ik in de andere maanden meestal ook....

En wat betreft de medische molen, tja, ik/wij zouden er wel voor gaan....zo graag willen wij kinderen....Maar het is voor ons nog niet zover, ik wil wel zeker een jaar zonder pil zijn....dus dat betekend tot juni, gaan we zo door...

Alle zwangeren, rusig aan en genieten...
Alle wachters, afwachten, helaas....

Hopelijk volgen er nog meer kerstkadotjes,

Gr Han

quote: TWLH reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('10-12-2008 16:36:11'));

Hallo dames,

Is er nog plaats voor één op jullie grote lijst??

Mijn man  en ik hebben zo'n 3 weken geleden besloten om er ook voor te gaan.  Ik heb afgelopen weekend voor  het eerst mij eisprong gevoeld. Ik wist niet dat het zoveel pijn ging doen. Het gaat nu inmiddels iets beter, voel het in lichte mate nog steeds.  Daarnaast voel ik mijn lichaam van top tot teen veranderen.  Ik hoor graag of ik welkom ben op jullie lijst??

Groetjes    

Hoi TWLH,

Dit herken ik, ik ben zelfs een paar maanden terug in het weekend op de dokterspost beland omdat ik niet meer kon lopen en zitten van de pijn. Had geen idee wat het was, nuchtere conclusie van de huisarts: das je eisprong! Het schijnt dat er vele vrouwen per jaar met deze klachten bij de eerste hulp van het ziekenhuis aankloppen, en dan blijkt ook dat het hun eisprong is.

Heb het gelukkig maar 1 keer zo erg gehad.

Fran

Hallo Fran,

Bedankt voor je snelle reactie!!

Ik kon afgelopen weekend ook niet lopen en zitten  van de pijn, maar toch nog gewoon doorgaan. Ik dacht, ach,  het gaat wel weer over. Daardoor kreeg ik nog eens last van mijn rug erbij.  Toen maar naar de huisarts en die beaamde dat het inderdaad een eisprong was. Zijn antwoord: neem  een paar dagen rust (dus  moest me ook ziekmelden op mijn werk) en dan zal het wel overgaan. Ik zit nu inmiddels  3 dagen thuis  en heb vandaag het idee gekregen dat het juist erger is geworden (ik zou volgens de berekeningen ook vandaag mijn innesteldag moeten hebben). Morgen dus maar weer contact opnemen met de huisarts. Ik wil hier het fijne wel van weten. ik weet namelijk niet zo goed wat ik hiervan moet denken. Ieder geval hoop ik, dat ik de eisprong  niet iedere  maand op deze manier mee ga maken. Maar aan de andere kant zeg ik ook: het is ook wel goed om je eisprong eens te voelen, dan weet je zeker dat je hem hebt. Toch??  

Groetjes van mij        

Naam
Leeftijd
Ronde        
Nod
 /
Uitgerekend

Yvonne
28
1
3 dec

Gaby
24
2
6 dec

15 augustus 2009

Mammik
28
1
6 of 13

Kip84
24
4
7 dec

Mariël
26
1
11 dec

Mamaita
27
5
12 dec

Puck28
28
1
17  dec

Beibi
35
1
17 dec

Bon20
22
1
17 dec

Missy1979
29
1
19 dec

Wen
29
6
20  dec

Sjesje
26
1
23  dec

Han        
28
7
24 dec

Hoopvol
23

?

Floep82

Fren
26

29
1

12
30 dec

03-01-09
denk ik...

Niek1981      
27

15 dec

Junestar

??

Goedemorgen!
ik heb me er ook maar even tussen gezet! wat is het menselijk lichaam maar raar eigenlijk! het kan ons zo enorm voor de gek houden!

Naam
Leeftijd
Ronde        
Nod
 /      
Uitgerekend                                                  

Yvonne
28
1
3 dec

Gaby
24
2
6 dec

15 augustus 2009

Mammik
28
1
6 of 13

Kip84
24
4
7 dec

17 augustus 2009

Mariël
26
1
11 dec

Mamaita
27
5
12 dec

Puck28
28
1
17  dec

Beibi
35
1
17 dec

Bon20
22
1
17 dec

Missy1979
29
1
19 dec

Wen
29
6
20  dec

Sjesje
26
1
23  dec

Han        
28
7
24 dec

Hoopvol
23

?

Fren
29
12
03-01-09
denk ik...

Niek1981      
27

15 dec

Junestar

??

Haa! Ook ik ben bij de dokter geweest en hij kwam uit op 17 augustus.
@ Floep; wij zijn ook al bezig met namen, moeilijk hoor
@Fren; inderdaad als andere mensen je voor zijn, wij hebben al gezegd dat we dan toch de naam die we in ons hoofd hebben zouden doen. ook al is die dan hetzelfde...
@wen; afwachten is moeilijk hoor, ik kon niet wachten met testen tot mn nod gelukkig goed nieuws!.. :) succes!
@puck; ja dank je wel voor je felicitatie! en die pukkels dat kan zeker... in mijn pil-tijd had ik geen pukkeltje en ik zat er sinds ik gestopt ben vol mee... nou dat is wat overdreven, maar ik merk dat mijn huid anders is.
en het onwetende is zoo vervelend, hopelijk heb je straks goed nieuws
@mars; dank je voor je felicitatie, vandaag is je nod!! laat je ons weten wat of het goed nieuws is?!
@gaby; ik heb ook niet echt kwaaltjes, wel big boobs en soms een gevoel in mn buik op de plek waar normaal ongesteld-pijn zit en ben soms wat misselijk (maar misschien wil ik te graag dingen voelen!.. haha!)
en hoe bevestigd jou huisarts je zwangerschap?! bij mij zei die; oh drie positieve testen dan is het zeker weten goed!
maareh wij vertellen het ook nog aan niet te veel mensen hoor, eerste echo eerst afwachten!
@sjesje; nog even geduld hebben!
@fren; als ik jou was zou ik toch eens langs de dokter gaan, misschien met simpele tips of bepaalde medicijnen ben je zo zwanger, het is het proberen waard..
@TWLH; ja hoor, welkom!
@ han; ik begrijp echt niet hoe je je eisprong kan voelen, heb ik volgens mij nog nooit gehad!....

Ha meiden!

hier is alles rustig.. voel eigenlijk niets.. heb de verloskundige gebeld en mag 6 januari langskomen voor mijn eerste echo. Samen met vriendlief om 20.45uur helemaal perfect wantdan hoeven we allebei geen vrij te nemen!

Voel me heerlijk en krijg zoveel steun van iedereen..super! Voel eigenlijk nog vrij weinig.. ik heb 4 zwangerschapstesten kip!! dus schaam je vooral niet haha.. Ik ga me geen dingen in mijn hoofd halen want een relatie met de wc zit ik niet echt op te wachten.. laat het nog een weekje rustig blijven.. dan heb ik 2.5 week vakantie en dan hebben we de echo.. dan mag mijn baas het weten.. iedereen eigenlijk..

Ben wel vrij rustig nu hoor.. het duurt nog zooo lang.. heb al wel even zo'n lijstje ingevuld van babyopkomst.nl voor de verloskundige. Daar vroeg hij speciaal om.. en we gaan als het allemaal goed is naar de burgelijke stand om de erkenning van mijn vriend te regelen. Onze baby krijgt uiteraard zijn achternaam.. haha..

En over namen nadenken.. dat doe ik al dagen.. weken.. en zelfs jaren.. wij denken aan Esmée of Yara voor een meisje en voor een jongen aan Tygo of Jesse. Maar wat het echt gaat worden weten we echt nog niet en daar gaan we helemaal nog niet mee bezig zijn haha.. Vernoemen jullie de baby naar iemand??

En al iemand voorkeuren voor de bevalling? Thuis of wat?? ik heb de tip gekregen om nu alvast te gaan zwemmen 2 keer per week om je spieren voor te bereiden.. best eng.. haha..

Eerst maar eens de echo afwachten..

En hoe is het met de rest?? Spannende dagen??

@TWLH. Die pijnen zijn erg vervelend. Ik zou gewoon net zolang bij de huisarts aandringen totdat ie je helpt!! En idd het positieve er van inzien er zijn zat vrouwen die niet eens een eisprong hebben!!

En mariël en mamaita.. spannende dagen.. hoe is het met jullie??

En waar zit de rest??

Groetjes!!

Hee meiden!

Heb nog steeds klachten, rugpijn, misselijk, buikpijn.. maarre..kon niet wachten en heb gisteren getest...helaas negatief. Wel raar was er echt van overtuigd dat ik zwanger ben/was. Vooral omdat ik denk ik een innestelingsbloeding heb gehad.. Maar ja. Eerst nog eens afwachten of ik ongesteld wordt en anders over een paar dagen nog eens testen.
Maar het is wat je zegt heel spannend!!

Liefs Mariël

Hallo dames,

Fijn dat ik welkom ben!! Ik zocht al een paar dagen  op het internet naar een gezellige forum en denk hem gevonden te hebben. Leuk!!

Ik  ben vandaag weer bij mijn ha geweest,  deze heeft mij gelijk doorverwezen naar een gyn. Ik kon daar vanmiddag gelijk langs en  heb daar  een inwendige echo gehad. Deze kon zien dat ik inderdaad een eiprong heb gehad. Alles was goed!! Ze kon namelijk niets bijzonders zien.  Ik moest nog wel bloed  en urine afgeven. Dit wordt momenteel nog onderzocht. Wordt daar iets in gezien, dan nemen ze contact met mij op. Ook gelijk doen ze een zwangerschapstest, maar durf niet te denken dat het al zover is.  

Miss gaby: fijn dat jij niet meer in het ongewisse zit. Gefeliciteerd met je zwangerschap!! Ik hoop dat je een gezond kindje op de wereld mag zetten!! Geniet ook veel van de eerste echo. Lijkt mij persoonlijk helemaal het einde!! Hoor je  het hartje voor het eerst. Leuk hoor!! Hoop het binnen een aanzienlijke tijd ook mee te maken.

Voorkeuren voor de  bevalling: ik zou heel graag thuis willen bevallen en gewoon op een bed. In bijzijn van mijn man natuurlijk (als ie niet in de kroeg zit  haha!!).  

Namen voor  ons kindje hebben we allang: voor onze dochter dan. Luna Gwen vinden wij een hele mooie combinatie. Voor een jongentje hebben we nog niets, denken we nog over na.

Mars: Ik hoop dat je ons binnenkort goed nieuws kunt brengen. Het kan nog!!! Doe over een paar dagen nog maar een test, dan weet je het zeker of je gaat naar je ha en vraagt om een bloedonderzoek. Als je dat wilt, dan moeten zij het doen en uitvoeren.    

Zou iemand mij nog toe kunnen voegen in de lijst. Ik ben bijna 27 (volgende maand) en moet 19 dec. ongesteld worden (volgens de berekeningen). ben geen computernerd en weet niet hoe dat moet.

O ja, heb nog een klein vraagje.  Als je je eisprong hebt gehad, kun je er dan vanuit gaan dat je 2 weken later gewoon ongesteld kunt worden. Ik vraag dit omdat ik nog maar net van de pil af  ben en kan nu verwachten dat onregelmatig kan zijn.  Wie weet dit en heeft dit ook meegemaakt??

Groetjes van Mij            

Terug
Bovenaan