We gaan voor een tweede, wie ook?

Hey Dames, Op 26 juli 2007 is mijn dochterje Fenna geboren met een keizersnee. Ik was heel snel hersteld en  na 4,5 maand was ik weer zwanger. Dit was gepland, toen we besloten voor een 2e te gaan was het de 1e ronde dus gelijk raak. Op 29 augustus 2008 is onze 2e dochter Yara geboren ook via een keizersnee. Mijn kinderen schelen dus 13 maanden en ik geniet er echt elke dag van. Beide kids zijn met ongeplande keizesnee geboren. Bij Fenna is er na 18 uur weeen besloten om   haar te halen, ze was een sterrenkijkertje. en bij Yara kreeg ik met 37 weken weeen en omdat ze volgens de gyn aan de grote kant was is toen besloten om   haar dezelfde dag nog met de keizersnee te halen. Maar ze bleek dus normaal met haar 49cm en 3090gram. Wij willen graag nog een derde (over een paar jaartjes hoor)  en dat gaat dan wel een geplande keizersnee worden. Ik ben beide keren goed hersteld en zie niet op tegen een volgende keer.
succes met zwanger worden.

liefs nancy

Het Nancy,

Wat leuk dat je kinderen niet zoveel schelen. Ik hoop dat ik net zoveel geluk heb als jij want als die kleine van mij 4,5 maand is moet ik weer ongesteld worden, dus ben benieuwd!! Hoop natuurlijk dat ik het niet word.
Die kleine van mij was 4522 gram bij de geboorte en lag verkeerd, dus er was echt geen mogelijkheid dat ie dr uit kwam. Wel jammer dat ze er pas na ongeveer 30 uur achter kwamen , maar het was de moeite waard.
Ze hadden de dag ervoor nog een groeiecho gemaakt en gezegd dat ie maximaal 8 pond zou worden. Echt niet groter. Dus ik vertrouw niet meer zo op die groeiecho's.

Groetjes Jen

hoi dames

Ik vind PERSOONLIJIK dat het allemaal wel erg vlug gaat met een 2de..
Ook wij hebben er even op moeten wachten op ons meisje. Nu is ze een half jaar.
ik moet wel zeggen dat ik niet meer aan de pil ben. omdat ik niet tegen de 'gewone' kan en ik heb heel even de prik pil gehad, maar die beviel helemaal niet!!
heb even de pil gehad speciaal voor borstvoeding. maar die was zo licht dat ik tussen door gewoon ongesteld ben.
en aangezien ik toch onregelmatige diensten heb. proberen we er gewoon rekening mee te houden om HET tedoen..
en daar komt bij dat ons huis teklein is, we hebben maar 2 slaapkamers, en financieel telt ook nog mee.. het kost allemaal wat.

en dan nog ff over de keizersnee, ik heb hem ook gehad, met 37 weken, omdat de VK telaat er achter kwam dat ik diabets heb, dachten aan zwangerschaps maar dat is niet zo.. en vandaar dat ik direct een hele dikke buik kreeg...(pfffffffffffffffffffffffff)
mijn internist zei, toen ik op na controle kwam dat ik idd type 2 heb. (afvallen dus) en zodra onze dochter gaat kruipen dan word het lastig, dan komen de kriebels weer. hahahaha en dan moet ik direct weer naar het ziekenhuis, voor insluline te spuiten. en vroeg wel of ik dan ook ooit een gewone bevalling kan doen, hij zei van wel. ik moet wel in het ziekenhuis bevallen. maar ja...

nou haal ff mijn dochter van bed,

groetjes

leuk dat er nog meer dames gaan voor een volgend kindje! volgens mij ben ik nu nog de enige die al weer zwanger is?!?!?! of heb ik nog iemand over het hoofd gezien?!?!

Groetjes
Raya mama van Neo 01-09-2006, Aeon 07-05-2008 en 20 weken zwanger van nr 3

Lilala, je hebt idd de 2e en 3e kort op elkaar maar heeft ook wel wat hé.. Hier twijfels over wanneer we aan de 2e beginnen zeg maar. Ik denk vant zomer. Elise is dan 1jr en 3 mnd (ongeveer). Bij de 1e waren we heel snel zwanger (1e ronde) en ik mag hopen dat dat dan weer zo is, maar we zien wel.. Hoe heb jij dit ervaren (het leeftijdsverschil tussen de 1e en de 2e)??

Wat ik nog ff wilde zeggen.. Wat een mooie bijzondere namen hebben jullie kindjes..

Hoi Mei2008mama,

ja het is erg kort op elkaar. Neo was 1 jaar en 8 maanden toen Aeon geboren werd. Aeon der zwangerschap was ontzettend zwaar ik had werkelijk alle mogelijke klachtjes dus vond het best pittig. Maar wat ik helemaal geweldig vond... Neo keek de aller eerste keer naar zijn zusje en het was alsof ze er altijd al geweest was. Totaal geen jaloezie en nu ze wat groter is spelen ze ook echt met elkaar. De omschakeling van 1 naar 2 kids vond ik echt heel erg meevallen. de eerste 2 weken was even zoeken maar daarna komt alles vanzelf weer. Ook het verzorgen van weer een baby ging zo soepel omdat je toch overal nog inzit! ( ondanks dat dit een compleet ander kind is met een heel ander karakter) Ik zei met de eerste al dat ik er niet te veel leeftijdsverschil tussen wou en daar heb ik zeker geen spijt van. Dus dat de 3de nu zo vlot komt vind ik helemaal geweldig en ik heb straks gewoon 3 kindjes onder de 3 jaar die lekker met elkaar kunnen opgroeien. ( ow en deze zwangerschap is tot nu toe een eitje ik voel me geweldig! ( word dus ook weer een jongen hahaha ) )

Maar dit is echt een persoonlijke keuze. een vriendin van mij heeft 5 jaar tussen de kids en die zou het niet anders willen...   alle twijfels die je misschien hebt... heb je ook als er meer leeftijdsverschil tussen zit... als jij je er maar goed bij voelt daar gaat het om toch?
suc6 met je keuze...

ow en dank je voor het compliment :)

Groetjes
Raya mama van Neo 01-09-2006, Aeon 07-05-2008 en 20 weken zwanger van nr 3

Terug
Bovenaan