We hebben echt een huilbaby

Hoi Iris,

Ik ben van het voorjaar 2008 forum, maar lees ook wel eens bij jullie mee. Ik wilde toch even reageren omdat ik je verhaal helemaal herken. Niet van mezelf, want onze dochter slaapt super. Maar van mijn nichtje. Zij heeft een dochtertje wat de eerste 6 weken overdag niks anders deed dan huilen zodra ze haar neerlegden. 's nachts sliep ze ook helemaal door, omdat ze doodmoe was. Ze hebben toen als advies gekregen om eens naar een osteopaat te gaan. Dit hebben ze gedaan, omdat je op zo'n moment alles aangrijpt. Ze heeft uiteindelijk twee behandelingen gehad en het gehuil was over. Het   bleek dat er in haar nekje iets vastzat, wat pijn deed als je haar neerlegde. Na de behandelingen hadden ze een heel ander kind. Mijn nichtje roept nu nog steeds dat ze het veel eerder had moeten doen, want dat had iedereen veel leed bespaart.

Als ik jou was zou ik het gewoon proberen, baat het niet schaadt het niet.
Wij zijn met onze dochter ook naar de osteopaat geweest omdat ze met het handje naast haar hoofd geboren is. Ze sloeg ook altijd heel erg met haar hoofdje. Zij had de tweede nekwervel vastzitten, heeft een behandeling gehad en alles was prima. Een veel rustiger kind kregen we ervoor terug.

Dus probeer het zou ik zeggen, want aan dat gehuil ga je zelf ook onderdoor.
Veel succes
Groetjes Anninas

ooooooooooooh!!! verschrikkelijk!! Ik dacht dat ik zelf mentaal erg sterk was en dat ze mij niet zomaar óverspannen zouden krijgen! Nou... onze kleine heeft ervoor gezorgd dat ik er niet zo heel zeker meer van ben. Het is bij mij begonnen met een paar uurtjes huilen, vooral de avonden. 's nachts sliep hij heerlijk, hij was gewoon erg moe dan. Maar de laatste weken begon het ook al aan het eind van demiddag... en daarna de hele middag en de laatste dagen de hele dag! Ik begreep ineens al diemoeders die hun kinderen wel uit het raam zouden willen gooien! Toen heb ik hulp ingeschakeld. Ik ben gaan inbakenen met paccodoeken. De eerste dagen sliep ons ventje uuuuuuuuuuren!! Hij wordt nog vaak wakker, maar heeft de slaap dan weer snel te pakken. Eerder huilde hij zich dan helemaal overstuur en dit is nu niet meer zo. De avonden zijn nog steeds wel erg moeilijk. Ik hoop dat je zelf ook snel hulp zult zoeken bij vrienden, familie, het bureau enz. en vergeet geen tijd voor jezelf te nemen, voordat je er echt doorheen zit!

sterkte ermee!!

Hoi Iris,

Ik zou eens proberen om toch langs een osteopaat of manueel therapeut te gaan. Milan is nu een keer geweest en moet deze week ook weer. Hij huilde ook zoveel en ben toen eerst begonnen met inbakeren, dat hielp al aardig,  en daarna zijn wij naar de osteopaat geweest. Hij had een blokkade bij zijn nek (hij kreeg inderdaad ook een lichte voorkeurshouding), die heeft hij er toen uitgehaald. Mijn dochter heeft dit ook gehad en het kan zijn dat het ook door de bevalling is gekomen. Beide bevallingen bij mij zijn snel gegaan. Ik geloof dat als je een snelle of juist een langzame bevalling hebt gehad, dat het dan juist zou kunnen. Je zou het allicht een keer kunnen proberen...

Sterkte ermee!

Liefs, Esther (mv Chiara en Milan)

Hey Meiden,

Bedankt voor alle verhalen en tips..Ik heb het idee dat tie ergens pijn heeft want hij huilt niet maar krijst echt keihard.Ik heb echt hoofdpijn s`àvonds en als ik dan ff tijd voor mezelf neem dan voel ik me schuldig en zit ik ook niet op mn gemak..haha moeder zijn..

Maar ik ga morgen de osteopaat bellen want hij ligt erg scheef(in een banaanvorm) en ik las op internet dat ze dan indd een kiss syndroom kunnen hebben..Ik vind het ook zo zielig voor hem zelf..En omdat ze niets kunnen zeggen weet je op een gegeven moment niet meer wat je moet doen...

Ik hou jullie op de hoogte en bedankt..Scheelt wel als ik met jullie over praat(typ) haha..

Liefs Iris

Hoi hoi,

Ik herken het ook. Mijn dochter van nu 2 maanden huilde eerst ook de hele dag alleen de nacht sliep ze goed. Totdat ik er erg doorheen zat en het cb heb gebeld die is langsgekomen. Omdat Lotte ook veel spuugde dachten ze aan reflux. En met de nutriton door haar voeding is daar al een hele verbetering in gekomen.
Dus mijn vraag is spuugt hij ook veel want als dat zo is en hij heeft misschien ook reflux dat is gewoon heel pijnlijk voor die kleintjes. Je kan het een beetje vergelijken met maagzuur.
Maar het probleem was hier nog niet weg want na 1 week begon ze weer veel te huilen en wilde niet slapen. Toen gaan inbakeren in de puckababy en ze sliep veel beter. Eerst deed ze er ongeveer 3 kwartier over om in slaap te vallen en sliep dan 20 minuten en nu slaapt ze meestal binnen 10 minuten en slaapt dan 2/3 uur.
Alleen de late middag/vroege avond dat is nog een moeilijk moment dan wil ze niet slapen zodra ze haar bedje ziet is het huilen. maar goed dat gaat ook wel weer over het is al zo'n verbetering.

Ik zou ook zeggen ga hulp vragen bij het cb of ha want je gaat er echt aan onderdoor.

ja is erg moeilijk he een baby die erg veel huil....mijn zoontje van nu 3,5 jaar....was als baby ook veel aan het huilen heb toen hulp ingeschakeld van cb en ja hoor me zoontje was dus overstrekt noemen ze dat krampjes in de beenspiertjes heb je weleens gekeken naar je kleintje als je bv de luier verschoontje dat die de beentjes helemaal gestrekt houden???????? heb een jaar lang therapie gehad voor tom( zo heet me zoontje namelijk ook)......was toen vrij snel over en me zoontje moest ook ingebakerd worden want die hield zich wakker door armjes....en moest hem babymassage geven misschien ook een tip voor jouw.........
en geef jezelf ook even vrij al is het maar halve dag ga sporten en gezellig iets doen met familie of vrienden helpt echt ff bijtanken.......heel veel sterkte.....

groeten jantina

Hoi Iris,
wat vreselijk voor jullie dat jullie kindje zo veel huilt. Ik zou me enorm radeloos voelen. Onze dochter krijstte ook wel eens vreselijk en dan smeekte ik zowat dat ze stil kon zijn, hihi. Maar dit was nog niks vergeleken bij wat jij schrijft. Zij huilde maar een half uur / 3 kwartier en viel dan uiteindelijk wel in slaap. Dit na elke voeding ong, behalve 'savonds en 'snachts. Wij zijn ook gaan inbakeren en daardoor slaapt ze veel gemakkelijker in. Voor ons een hele uitkomst.
Maar voor ik je deze inbakerdoek ga adviseren, kijk dan ff op de site, want bij afwijkingen raden ze dit inbakeren af, en misschien valt daaronder ook wel het Kiss-syndroom (weet ik niet zeker). www.pacco.nl.  
Maar chroom niet en schaam je niet om hulp te zoeken en je kindje zo nu en dan even bij je ouders, vriend of ander vertrouwd persoon te laten zodat je even tijd voor jezelf ken nemen. Erg belangrijk, anders wordt je er helemaal 'gek' van, lijkt me...Het is vast erg moeilijk maar als je zelf even ontspant kan je er daarna weer beter tegenaan misschien. heel veel sterkte, ik hoop dat je gauw een oplossing vind en dan je kleintje weer lekker in z'n vel zit.

Hoi

Ik heb 3 januari een dochter gekregen en zei was ook een huilbaby. de hele dag liep ik met haar rond en 's nachts sliep ze ook niet, alleen als ze op haar buikje lag bij mij op de borst. Wij hebben vanalles geprobeerd, want ik raakte volledig uitgeput. Samen met het CB inbakeren geprobeerd. een babywekker met hart toon geluiden etc. etc. Echt niks hielp en ik werd steeds vermoeider en prikkelbaarder. Tot het punt dat ik met 8 weken oude baby naar de chiropractor ben geweest. ( deze doet bij babay's dezelfde behandeling als een ostheopaat) Deze man vertelde mij dat Tessa een flinke blokkade had in haar nekje. Hoogstwaarschijnlijk door de vacuum bevalling. Ze had die eerste weken waarschijnlijk altijd een migeraine achtige hoofdpijn gehad. Naar 4 behandelingen had ik al een heel ander kind. verder ben ik heel erg rust en regelmaat gaan houden. Tessa is inmiddels dik 7 maand, en een vrolijke meid geworden. Inslapen vind ze nog steeds lastig , en ook een geweldige nachtrust heeft ze nog niet. Ze is meestal om de 3 uur wakker. maar vergeleken met eerst gaat het echt geweldig. Ik hoop dat jullie geholpen kunnen worden, en probeer anders 1 of 2 dagen in de week een oppas te krijgen. dat je zelf even bij kunt tanken. Dan kun je de huiluren weer iets beter aan.

Heel veel succes ermee, en ik hoop dat alles beter gaat wordenn

liefs grietje

Terug
Bovenaan