We weten het geslacht!!!...

Jinthe

New member
Ongelooflijk zeg...gingen voor de nekplooimetingen, en uiteraard was dat ook het belangrijkste...onze 2 kindjes zijn helemaal gezond, van top tot teen bekeken en niks afwijkends gezien.
En toen...zeiden we gekscherend dat het ongetwijfeld nog te vroeg zou zijn om het geslacht te zien, maar m'n verloskundige deed regelmatig een gok op basis van de nub-theorie, waar 75% het bij het rechte eind heeft.Deze arts houd het bij en zei dat ze op 85% zit.Dus hup...even kijken..maar het was duidelijk, wij zagen het ook...wij krijgen eind februari 2 zonen!!!
 
gefeliciteerd dat ze gezond zijn , dat is altijd fijn om te weten. wij hebben voor ons zelf de keuze gemaakt om het niet te weten want ik zou niet weten wat ik moest doen als het niet gezond is.
Ik ben zelf ook heel nieuwsgierig naar het geslacht maar ik twijfel nog.
Zelf heb ik 3 dochters.
 
Gefeliciteerd! Fijn dat alles goed is, nu nog beter genieten

Ik mag maandag heen en wordt nu al gek van de spanning (heb in jan in zwangerschap moeten afbreken met 23 weken).

Wij doen alleen de nekplooimeting en geen combitest/vlokken. Hebben zoiets van als dat goed is, moet de rest ook wel goed zijn en de ervaring heeft ons helaas geleerd dat er nog genoeg andere dingen kunnen zijn... Aan een onduidelijke kansberekening hebben wij niets, dus vandaar onze keuze

 
Fijn dat het allemaal goed is, en wat leuk twee jongens! Als ik het goed gelezen heb, kom je dan op 3 jongens en drie meisjes, toch? Mooi verdeeld.
Weet je al of het één- of twee-eiig is?
 
Jongetjes zijn veel makkelijker te herkennen dan meisjes. Wij wisten het toen ook al met 14 weken maar dat was omdat meneer z'n pielemuis gewoon al in stijve toestand had staan. Was toen erg grappig. Nu wachten we tot de pretecho met 17 weken. Maar gefeliciteerd met jullie 2 gezonde mannetjes!
 
Dank allemaal!
Ja, ik geloof ook dat jongetjes sneller te herkennen zijn ButterflyJess, alhoewel..we hebben ook een paar meisjes en zo vaak echo's gehad...zou die ook kunnen herkennen gok ik haha!
@76Femke, ik heb ook niet zoveel met de combi test, maar ja..een enkplooimeting is er een onderdeel van, wij zitten in een groot academisch ziekenhuis en hebben een enorm uitgebreide test gehad.De nekplooimeting an sich was maar ene klein onderdeel ervan.Niet te geloven hoeveel punten ze kunnen bekijken zo vroeg in de zwangerschap om aan te kunnen tonen dat Down en andere evt. afwijkingen uit te sluiten vallen...Eerst de nekplooimeting gedaan (1 mm en de ander 1.4 mm, vanaf 4 mm kans groot op Down) toen keek ze naar het neusbruggetje (bij Down niet of nauwelijks aanwezig), toen de stand van de vingertjes, (dicht tegen elkaar aan is grote kans op Down, uitelkaar staande vingers=gezond), vorm van het hoofdje (ond=down, ovaal=gezond) en toen..poe....ze wilde de bloeddruk in het vaatje opmeten wat van het hartje van de navelstreng loopt.Dat is dus een vaatje van 3 mm doornsee!En dat met zo'n redelijk breed apparaat op mijn buik!Vind het prachtig om te zien hoe de techniek zoch ontwikkelt, en hoe wij er gebruik van kunnen maken om zo onze kindjes te kunnen zien en vast te kunnen stellen dat ze gezond zijn!(M'n vorige had een slechte combi uitslag..maar lag simpelwek aan afwijkende uitslag van m'n bloed)Dus toen de arts zei dat alles er goed uit zag, maakte het mij niet meer uit wat er als berekening uit het sommetje kwam...Ben nog lang geen 40, en dat m'n bloed iets anders zou beweren dan de arts nu aan de kindjes gezien heeft maakt me toch niet meer onzeker.
Uiteindelijk een mooie score van 1:3000, dus laat m'n angst nu lekker los en stort me op het verzamelen van alles x2 haha!
Ik was nog wel erg geinteresseerd waarom het nu zo grondig werd gecontroleerd en sowieso dat er zoveel meer kan worden gecontroleerd in de afgelopen jaren..zei ze dat dit ziekenhuis die bloedtest op Down scherp afwijzen, omdat er tijdens een uitgebreid nekplooimetingsonderzoek 10 keer meer afwijkingen kunnen worden ontdekt dan een simpele bloedtest waarbij nog niet eens onomstotelijk bewezen is dat het kan wat een echo allemaal kan.
Helaas ben ik nog onder de 36 dus kan de onderzoeken zelf betalen, maar heb dat er graag voor over.
Lang leve de techniek van deze tijd!
 
@Jinthe: zoals elders hier ook aangegeven heb ik afgelopen maandag ook een kleintje 20weken echo gehad ivm voorgeschiedenis. (ben dan wel 36, maar dat was geen reden voor dit onderzoek, wel de afwijkingen die zijn gevonden bij onze dochter)

En tuurlijk: als de uitslag 1 op 3000 is, maak je je niet meer druk. Maar wat als deze 1 op 150 is? Dan beginnen ze gelijk over verhoogde kans, vlokkentesten etcetc. Ik zal er helemaal kriegel van worden. te meer vanwege de voorgeschiedenis.

Fijn in ieder geval dat bij jullie ook alles goed is.
 
Terug
Bovenaan