weeenremmers en 2 spuiten om longetjes te laten rijpen

Pff, moet het even kwijt. Ik ben afgelopen zaterdagavond opgenomen in het ziekenhuis omdat de weeen begonnen waren en ik nog maar 30 weken zwanger ben. In de middag verloor ik mijn slijmprop al, maar voelde verder nog helemaal niets en hoefde volgens de verloskundige mij ook geen zorgen te maken. Zolang ik verder niets voelde kon dat geen kwaad. 's Avonds begon de ellende dus. 1 cm ontsluiting en weeen. We moesten meteen naar het ziekenhuis en daar moest ik aan een ctg. Hier konden ze wel wat activiteit zien maar de baby maakte het verder goed. Bij de gyneacoloog werd een inwendige echo gemaakt en toen kreeg ik weer een wee en toen zag hij dat de baarmoedermond dan open ging. Ik moest blijven. Ik kreeg weeenremmers en het verhaal dat als de bevalling door zou zetten dat ik naar een academisch ziekenhuis moest, omdat een streekziekenhuis z'on prematuurtje niet aankan. Het hele verhaal van wat de overlevingkansen zijn en wat er nu allemaal ging gebeuren. Pff, dat was wel schrikken, maar toch dringt het niet gelijk tot je door en ga je in de "vechtstand" om te knokken dat je kindje binnenblijft en het gaat redden. Ik kreeg gelijk maximale dosis en werd plat gelegd. Moest aan de ctg blijven om de baby in de gaten te houden hoe hij/zij op de medicijnen deed reageren. Verder kreeg ik een spuit in mijn bilspier om de rijping van de longetjes te versnellen, zodat als de kleine komt het een betere kans heeft. De volgende dag moest ik deze spuit nog een keer. Na 4 dagen in het ziekenhuis te zijn geweest, mocht ik naar huis. De weeen waren niet gestopt, maar leken vooralsnog niets met de ontsluiting te doen. Nu moet ik thuis plat en mag ik niets. Dat is niet gemakkelijk met al een kindje van net 1 jaar. Ik ben nog niet uit de gevarenzone, maar ze kunnen me simpelweg niet langer houden. Ze zeggen maar zo thuis kan je ook plat liggen en rusten. Leve de bezuinigingen. Als ik ook maar iets doe, zelfs douchen, dan krijg ik al weer heftigere weeen. Het is zo onzeker en dat maakt me helemaal gek. Niemand kan me vertellen of het goed gaat of niet.

Sorry dames voor dit bericht, maar moest het even kwijt. Helaas snapt niet iedereen dit in mijn omgeving.
Ik hoop voor iedereen dat je een geweldige zwangerschap heb en dat het goed blijft gaan. Dit bewijst weer dat je lekker moet genieten van je zwangerschap!

Groetjes

Angie30
 
hey

ik snap heel goed dat je je verhaal kwijt wilt hoor, en terecht! maar dat was/is goed schrikken geweest. Ik kan me voorstellen dat het zo en zo moeilijk is om de hele dag plat te liggen, en net wat je zegt ook nog met een kleine erbij. Ik hoop dat de kleine voorlopig nog even wil blijven zitten!
ik duim voor je.

Dikke knuffel,
 
Hey,
Ja dat is heftig, mijn zus heeft hetzelfde gehad, vorige week dinsdag opgenomen met 26.3wk.. ze heeft gelukkig geen ontsluiting, maar mag ook niks meer doen, is ook 4dgn daar geweest!!
Nou meid kan me de spanning van je dus erg goed voorstellen en jammer dat je omgeving moeite heeft begrip op te brengen!!
Probeer idd gewoon niks te doen, hoe moeilijk ook, elke dag/week dat je kindje blijft zitten wordt het sterker, wil je iig heel veel succes wensen en hoop dat je kindje nog zeker een week of 7blijft zitten!!
Liefs MJ
 
Ik heb dit 2x eerder mee gemaakt het eerste kindje werd wel geboren en de andere is gelukkig blijven zitten en loopt nu rond. Maar ik vind het wel heel wat dat ze je naar huis gestuurd hebben??? Ik neem aan dat ze je nou wel onder strenge controle houden?

Ik hoop dat je je rust goed kan vinden en dat je kindje nog een tijdje in je buik blijft zitten.

Gr.
 
Terug
Bovenaan