weer aan de slag!

Ik werk 24 uur per week. Zowel ik als mijn man werken onregelmatig, waardoor onze dochter niet altijd naar de gastouder hoeft als ik moet werken.
Voor thuis is het wel fijn dat ik maar 24 uur werk, das redelijk goed te combineren maar voor het werk vind ik 24 uur werken maar erg weinig.
Als ik bijv nachtdiensten heb en ook het weekend moet werken kan het zomaar zijn dat ik een week, soms 2 overdag niet op mijn werk ben. Das erg lastig voor mijn netwerkpartners.
Afgelopen week een beoordelingsgesprek gehad. Daarin heb ik aangegeven dat ik graag een opleiding wil volgen( geef al jaren aan dat ik die , interne opleiding wil volgen) Na jaren te hebben gehoord dat daar nu geen plek en geld voor was kreeg ik nu te horen dat de keus was gevallen op een andere collega( die nog maar 2 jaar werkt) omdat die fulltime werkt. Op zich snap ik de keuze, het rendement is natuurlijk veel groter. Aan de andere kant baal ik vreselijk. Al zeker 10 jaar geef ik aan dat ik die opleiding wil, is er eindelijk plek en geld ervoor mag een andere collega. Was echt wel even heel erg teleurgesteld.
Vind het dus ook soms heel erg lastig om minder aan mijn carriere te denken en meer aan thuis.

Toch lekker om even mijn hart hierover te kunnen luchten.

Gelukkig blijkt maar weer dat iedereen hetzelfde probleem heeft! Ik had niet gedacht dat het zo moelijk zou zijn. Bij mijn vorige werkgever (die nu dus failliet is) was het een walhalla voor werkende moeders. Alles was mogelijk, zelfs 1 dag werken. Er waren ook collega's die 3 dagen onder schooltijd werkte zodat ze de kinderen zelf konden halen en brengen. Maarja, qua beleid voeren in het bedrijf waren ze denk ik even makkelijk, dat heeft uiteindelijk in een faillissement geresulteerd...

Het valt me gewoon allemaal niet mee. Moeder, huisvrouw, echtgenote en werknemer zijn. Het liefst zou ik als zelfstandige werken, maar op dit moment is dat nog niet echt een optie. Mijn man is net voor zichzelf begonnen en er is ook nog wel het verlangen naar een derde kindje ooit....

@essje, wat balen joh van die opleiding! Idd misschien wel een begrijpelijke keuze maar dat maakt het voor jou niet minder vervelend! Is er geen mogelijkheid om de opleiding gedeeltelijk zelf te betalen ofzo? Dan heb je toch weer een diploma erbij!

Ik werk nu ook 24 uur en vind soms met 2 kleine kindjes en een 3de in de buik best veel.werk ook onregelmatig ook savonds en in het weekend(waardoor we dan wel weer minder opvang nodig hebben)
zit er over te denken om straks met 3 kids toch een dag miner te werken(liefst 18 uur per week)we moeten er nog voor gaan zitten of het finacieel allenmaal haalbaar is.maar goed we hebben dan dus ook minder opvang nodig(want dat gaat helaas flink omhoog)dus minder inkomen,meer kinderopvangtoeslag terugkrijgen.en minder met de auto naar mn werk rijden,denk dat het een beetje gelijk is dan....maar we gaan het uitzoeken.
zeker straks met een baby zal ik zo graag meer thuis willen zijn,is ons laatste kindje,dus wil nu eigenlijk wel dubbel gaan genieten.ook van de andere kids,gaat al zo snel

maar helemaal stoppen wil ik echt niet,daarom blijf het bij deze 3 kindjes straks,want anders is straks niet meer te doen denk ik.
vind mn werk nog steeds ook leuk!en vind soms even lekker wat anders,alleen balen soms van de weekenden als mn ,man thuis is.maar goed dat hoort bij ons werk.
en finacieel zouden wij het echt niet redden zonder mijn loon,vind zo erg knap dat andere mensen dat wel kunnen.....of hebben die echt allemaal een vent die een fortuin verdienen????
liefs jootje

Hoi hoi,
Ik werk 4 dagen in de week omdat het niet minder mag op mijn werk en ik vind het verschrikkelijk zwaar. het liefst ben ik ook lekker thuis bij mijn kleine meid. momenteel zit ik thuis omdat ik een burn out heb door alle hectiek en stress op mijn werk en thuis, en moet je zeggen dat ik echt geniet. heb echt overal tijd voor super!!!
groetjes anouk

mamajo; ik vind het knap hoor dat jij 24 uur werkt, maar ik vraag me af of je echt zoveel overhoud als je rekent met de kinderopvang. En zeker als je er straks 3 hebt, ik zou het wel weten!! Welk werk doe jij? In de zorg? dan kan je toch ook een paar jaar als oproepkracht ofzo en dan als de kids groter zijn en naar school gaan, weer een contract.

En soms denk ik ook weleens, hoe komt het dat ik niet hoef te werken. Heb geen idee wat andere mannen verdienen. Mijn man is software engineer (40 uur)en verdient dus genoeg voor ons beide met 5 kinderen.
Wel wonen wij in een huurhuis, maar een hypotheek is toch ook snel 500 euro??

Wat verdienen jullie mannen dan?

Wat een heerlijk open gesprek over werk! Wat fijn om te weten dat meerdere mensen met dit soort problemen zitten!!

Ik heb op zich een baan die vooral straks perfect te combineren is, want ik geef les. Vooralsnog werk ik dus drie dagen. Voor mijn carriere maakt dat helemaal niets uit. het fijne is dat ik natuurlijk de schoolvakantie vrij heb, waardoor ik dus regelmatig soort van thuisblijfmoeder ben.

Ik wilde wel heel graag een nieuwe opleiding gaan doen. Mijn grote hobby is EHBO. Iedere herhalingsles kijk ik naar onze kaderinstructeur en denk ik, dat kan ik zo veel beter als ik mijn diploma maar had. Bovendien zou ik het dan op mijn werk ook kunnen doen, want hun kader had vorig jaar al met pensioen gemoeten. En zou mijn salaris dus behoorlijk omhoog kunnen. Maar helaas zit dat er met kind niet in. Dat extra geld zouden we goed kunnen gebruiken, zeker gezien het feit dat onze dochter nu toch naar de gastouder moet.
Maar goed.

Ik bedenk me nu wel eens, als ik weer aan het puzzelen ben wat ik waar ga kopen zodat ik niet te veel geld uit geef, zodat we ook nog kunnen sparen, dat we toch eigenlijk ondanks alles heel gelukkig zijn.

ik drie dagen werken, en mijn man 4... wat willen we nog meer.

liefs,

T

Pff, ik dacht dat ik de enige was waarbij het carriere technisch zó onbevredigend is...

Ik werkte totdat Warren 5 maanden was 27 uur (3x9 uur) een hele, hele interessante en inspirerende baan als ambtenaar op een ministerie. Hard werken, maar heel gaaf en goed te doen als nieuwbakken mama :)

Helaas ben ik een van de velen wiens functe is wegbezuinigd en heb ik ruim een half jaar vruchteloos naar een baan gezocht en werk nu sinds 3 weken zwaar onder mijn niveau me 32 uur per week helemaal de pleuris. Helaas voor nog niet een derde van het salaris dat ik verdiende en dan werk ik dus nog meer dan voorheen.

Wij hadden financieel helaas niet de luxe dat ik minder kon gaan verdienen, zeker niet nu ik 9 weken zwanger ben.

Tja, ik weet dat ik blij moet zijn dat ik weer een baan heb maar even klagen: ik zit op een callcenter (alle respect voor mijn collega's hoor!) en het is gewoon echt niet heel interessant. Het is een mbo functie die ik binnen 3 dagen volledig onder de knie had. Dus dan zit je daar 4 dagen per week, 8 uur per dag, puur alleen om geld te verdienen, terwijl werk voor mij juist altijd zoveel meer is dan dàt. Maar goed, ik houd mijn ogen goed open en hoooop dat er binnenkort iets inspirerends langskomt..

En tja, ik baal echt dat ik mijn kleine mannetje 'maar' 3 hele dagen per week groot kan zien worden.
Mijn man werkt fulltime, hij zou ook wel minder willen willen werken, maar dat kan financieel dus niet...

Lastig hè, ik zou absoluut willen werken ook als het financieel gezien niet nodig zou zijn. En wat T. Ook zegt: ja ik heb ook gestudeerd, heb een studieschuld van heb-ik-jou-daar en wil heel graag met mijn opgedane kennis aan de slag. Maar nooit meer fulltime.
We hebben zo bewust voor kinderen gekozen, ik wil er zijn voor ze. Ik had als kin van 7 al een sleutel om mijn nek en zag mijn compleet carriere-gerichte vader pas bij het avondeten. Dat wil ik gewoon niet.

X
Evje

Ps: iemand nog een leuke baan in/om Den Haag in de aanbieding? ;-)

@mamamar:tot nu toe was de kinderopvang goed te betalen.maar vanaf 2012 word dat een stuk duurder natuurlijk.dus dan ga ik wel even kijken of het wat minder kan.wil absoluut blijven werken.ik wer idd in de zorg met dementerende ouderen,erg leuk maar soms ook pittig.ik betaal de kinderopvang en boodschappen en kleertjes van de kids,mn man de hypotheek en die is al 735 euro per maand.dan hebben we nog eens 2 autos.(voor ons werk)willen gaan verhuizen,naar 1 van de plekken waar we werken en 1 auto opruimen.
en dan natuurlijk de verdere vaste lasten.als we niks bijzonders hebben kunnen we samen 300 a 400 euro overhouden voor kleren en bv sparen,wel spaar ik iedere maand voor mn kids voor later dit vind ik erg belangrijk.
dus we zouden het op het moment niet redden met alleen het loon van mn man.(hij zou volgens de cao wel 100 a 200 euro meer moeten verdienen voor zijn functie maar het bedrijfje waar hij werkt is erg klein dus zijn baas doet niet aan een cao dus echt balen,terwijl hij zn werk erg leuk vind.

als ik een dag minder ga werken betekend ook 200 euro minder inkomen.maar dus ook minder opvang.24 uur met 3 kids lijk me gewoon te veel.vind nu al lastig om mn huishouden goed bij te houden,daarnaast wil je ook nog wel eens genieten van je kids en ontspannen.
jullie merken wel ben er veeel mee bezig en veel piekeren
liefs jootje

Terug
Bovenaan