weer zorgwekkende tekens

A

Anoniem

Guest
hoi meiden,

ik wou even melden dat mijn echo van vanmorgen in Alkmaar  niet helemaal goed was. de ene heeft toch erg weinig vruchtwater en de ander heeft erg veel. we zijn meteen doorverwezen naar het ziekenhuis in Leiden zodat ze het verder kunnen gaan onderzoeken. Als het zo door gaat, denk ik dat ik volgende week of de week erop toch op de operatietafel terecht kom.
De tranen rollen over mijn wangen en ik ben flink zenuwachtig. Gelukkig heeft mijn vriend nachtdienst  en kon hij mee naar de echo vanmorgen en zometeen in Leiden.

Ik hou  jullie op de hoogte.

Liefs,
Sara (22w5d zwanger van 2 meiden)

Hoi Sara
Ken je verhaal nog helemaal niet, maar lees net dat je niet zo goed bericht hebt gehad. Heel veel succes in Leiden!!! Gaan jullie naar het Universitair Centrum? Heb begrepen dat ze daar we heel goed zijn in operaties bij zwangere vrouwen/nog niet geboren kindjes. Maar hopelijk is een operatie niet nodig en komt het toch nog goed.
Ik ga heel erg hard voor jullie duimen!!!!
Groetjes, Irene

hoi sara ik ken e ook nog niet maar wat eng zeg!
ik loop ook in het ziekenhuis van alkmaar...maar hoef gelukkig niet meetemaken wat jij moet doorstaan!
wat gaan ze precies doen dan?
groetjes sandra

Hoi meiden,
Bedankt voor jullie reactie. Het “probleem” bij mijn zwangerschap is dat het gaat om een eeneiige tweeling die de placenta deelt. De een is wat kleiner dat de ander. Opzich is dit geen probleem, maar ze moeten wel allebei binnen hun eigen curve doorgroeien. In begin december bleek dat er verschil opeens 11 dagen was. Gelukkig bleek 11 januari dat de kleine wat groei ingehaald heeft. Nu zagen ze vandaag dat de hoeveelheid van het vruchtwater van de kleine af is genomen. Het zit nog niet om haar heen geplakt, maar er moet extra op gelet worden. Vaak heeft de ander dan te veel vruchtwater. Dit kan voor beide slecht zijn en kunnen er hart- en longproblemen ontstaan. De een kan de longfunctie niet goed trainen en bij de ander staat er te veel druk op de longen en het hart.

Ik ben inderdaad naar LUMC gestuurd omdat ze alleen daar de operatie uitvoeren waarbij ze het probleem kunnen verbeteren. Het gaat dan om het Twin Transfer Syndroom waarbij de een zeg maar het eten van de ander afpakt. Dit kunnen ze tegengaan door een paar van de haaradertjes in de navelstreng dicht te schroeien waardoor de verdeling weer verbeterd en de kleine weer een betere kans krijgt.

Gelukkig bleek na de controle in het LUMC dat de kleine wel minder vruchtwater heeft, maar dat het op dit moment niet komt door tekens van het TTS. Waarschijnlijk is de placenta niet 50-50 verdeeld waardoor het verschil onstaan is. Wel blijf ik tot het eind onder strenge, wekelijkse controle omdat het TTS op elk moment op kan zetten.

Nou meiden, ik ga slapen. Ben helemaal uitgeput.

Groetjes,
Sara

jeetje sara wel eng hoor maar gelukkig is het nog niet zover en komt het ook niet zover
groetje sandra

Hoi meiden,
Hier weer een update over onze meiden.
Ik heb vanmorgen weer controle gehad en het was weer zorgwekkend.
het vruchtwater van de een is weer afgenomen en bij de ander best veel toegenomen. ondanks dat alles er vorige week rustig en stabiel uit zag, vonden beide gyns vanmorgen dat we weer voor extra onderzoeken naar LUMC moeten.

de meiden bewegen nog goed. ze waren weer lekker druk tijdens de echo's dus dat is wel een goed teken. het vervelende is dat bij de kleine de vruchtzak steeds strakker om haar heen trekt. Je zag vanmorgen al dat het echt om het hoofdje begint te staan.
Ik maak me toch wel zorgen. ik heb ook al een paar uur rare steken bijna een soort van krampen in mijn buik. het voelt als een soort van groeipijn, dus ik hoop niet dat het vroegtijdige weeen zijn. weet niet of ik dat er ook nog bij kan hebben.

Liefs,
Sara (23w+5d)

Jeetje Sara, kan me voorstellen dat je je zorgen maakt.
Ik had er nog nooit van gehoord.

Wil je veel sterkte wensen en hoop dat de kleine de groei wat kan inhalen en een operatie niet nodig mocht zijn.

Liefs Anoek

hoi sara
toch geen vroegtijdige weeen he?
bel het ziekenhuis als je tweifeld neem geen risico meid!
waneer moet je naar leiden?
sandra

Terug
Bovenaan