weer zwanger na een vroeggeboorte

hallo, 25-01-08 is ons zoontje plotseling geboren met een zwangerschaps duur van 23 wk. en 2 dagen, het  was-is erg ingrijpend en emotioneel om dat mee te maken, ik wens het niemand toe, nu ben ik 6 wk. zwanger en erg bang en onzeker, wie heeft ook een vroeggeboorte gehad en daarna nog een gezond kindje gekregen?

Ik heb hier geen ervaring mee maar wil je een goede, voldragen zwangerschap wensen met een gezond kindje als resultaat!! En hopelijk zakt de angst op herhaling van de vorige keer. Want die zal wel lang blijven doorsudderen.
Veel sterkte ermee en voorspoedige zwangerschap gewenst!!
Mira,

Mijn dochter Luna* is geboren na een zwangerschapsduur van 25 weken. Zij was toen al overleden. Twee weken later is haar tweelingzusje geboren na 27 weken. Ook ik heb een zoontje die is geboren na een zwangerschapsduur van 37 weken en drie dagen. Het was een heftige tijd maar o zo geweldig. Ik wens je heel veel sterkte en ik weet dat het niet een onbezorgde zwangerschap zal worden. Wat ik ook zo vreemd vond was dat ik ineens over de datum heen ging. Daarna was ik gewoon weer voor de eerste keer zwanger.
Ik wens je veel geluk, en ik hoop dat je nog een beetje kunt genieten van je zwangerschap.

Groetjes Sigrid

Hoi,

Ik heb niet een vroeggeboorte gehad, maar een zwangerschapsafbreking bij 23 weken, omdat ons zoontje Danny*, een ernstige hartafwijking (rechterkamer ontbrak)  en een te kleine longslagader had. De toekomst zag er voor hem heel slecht uit. Vreselijke keuze, maar voor hem het beste. Ook echt een onmenselijke tijd meegemaakt, maar voor ons schijnt nu dan toch de zon weer.  Na  precies een jaar  (ja: blijkbaar heeft het zo moeten wezen) ben ik weer zwanger geraakt, en nu ben ik 22 weken en 3 dagen zwanger. Vandaag kregen we te horen dmv een echo dat ons kindje nu helemaal gezond is, en ditmaal krijgen we een meisje. Nu nog een paar dagen, en dan bereiken we de grens van 23 weken, maar hier zie ik niet meer tegenop.

Ik weet het, het is iets heel anders dan een vroeggeboorte. Want dat heb je niet zelf in de hand gehad, en wij eigenlijk wel. Maar ik wilde je meegeven: Hou hoop en probeer ondanks alles er toch een beetje van te genieten. De eerste 3 maanden waren dit keer voor mij ook een hel, omdat ik er allerlei scenario's bij bedacht. Maar echt.....je hoort vaker....dat mensen na een overleden kindje, een gezond kindje krijgen. Dus hou hoop!

Ik wens je een gezonde zwangerschap toe en hoop dat je toch een beetje kunt gaan genieten. Want ook dit kindje verdient dat weer!

Liefs, Kitty
(mama van Danny* en nu zwanger van een meisje, 22+3)

Hoi,

Op 4 september 2006 ben ik na een zwangerschap van 19 weken bevallen van een zoontje Sven*. Met 15 weken had ik een bloeding gekregen en dit heeft uiteindelijk geresulteerd in weeen. Wij hebben Sven* nooit laten onderzoeken en weten de oorzaak niet. Inmiddels ligt hier in de box een prachtige dochter van alweer bijna 6 maanden. De zwangerschap zwaar en ik liep onder zware controle van het ziekenhuis. Elke twee weken kreeg ik een echo en rond de 15 weken werd mijn baarmodermond om de  vier weken opgemeten. Als ik het niet vertrouwde mocht ik altijd langskomen. Uiteindelijk ben ik met precies 38 weken bevallen.
Het zal niet makkelijk zijn om te genieten, je bent zo in de steek gelaten door je lichaam, maar probeer het wel. Ik ben later ook op zwangerschapsyoga gegaan. Hiermee was ik op een positieve manier bewust bezig met de zwangerschap.
Sterkte!

Groetjes

Hallo

Ik heb vorig jaar januari een dochtertje verloren met 38 weken zwangerschap.
Het was een foutje van de natuur geweest, verder hebben we haar laten onderzoeken het was een domme pech.
Precies vandaag ben ik 1 week geleden weer opnieuw moeder geworden van een gezonde dochter.
Ik herken jou verhaal heel erg goed.
Ik was in mijn zwangerschap zo bang en ook wel blij, maar genieten kon ik echt niet.
Ja genieten kon ik pas toen ik het getrappel pas echt voelde.
Nou meid , ik wens je toch nog een fine zwangerschap, ook al is het best wel zwaar.
Ik kan er over mee praten.
Ik mis mijn meisje ook heel erg, en ik huil er ook nog veel om, het is allemaal zo dubbel.

groetjes peggy.
Mama van anouk* en lyndsey

hoi, heb slecht nieuws, gisteren bloed verloren nu een soort van orgi, maar wel anders dan normaal, nu hoorde ik laatst dat het maandelijks probleem bij sommige vrouwen geduurende de (hele)zwangerschap doorgaat, mn zus had dit ook, ze kwam er pas achter toen haar broek niet meer paste, was ruim 4 md. zwanger!!dus........

Terug
Bovenaan