weer zwanger na een vroeggeboorte

Hallo,
wij zijn 3-3-08 ons zoontje verloren na een zwangerschap van 19 wk en kan me voorstellen dat je erg bang bent bij je tweede zwangerschap. Is  denk ik ook wel een hele stap om weer zwanger te gaan worden of niet?
Mij lijkt het zo spannend... en wanneer ben je nu weer toe aan een volgende zwangerschap? Hoe voelde jullie dit?
Wij zijn in juni 2007 bevallen na een voldragen zwangerschap van een gezonde zoon, dus ik weet op zich wel dat het mogelijk is en mn lichaam het heeft gekund, maar je moet denk ik je lichaam weer leren te vertrouwen....

Gr. Saskia.
Mv Jelte en Jens*

hoi,
spannend zeg weer zwanger.
Mijn verhaal kan je lezen op www.basvanbeek.vlindersite.nl
(tussen basvanbeek en vlindersite staat een punt)
Ik heb in januari na een zwangerschap van 23,5 week mijn zoontje Bas* op moeten geven.
Gek genoeg wilden wij meteen weer doorgaan voor een brusje voor Bas*. Dit komt misschien ook omdat wij al ruim 2 jaar met onze kinderwens bezig zijn. Na 8 mnd kregen wij een mk en weer 9 mnd later zwanger van Bas* het duurt bij ons dus enige tijd voordat we zwanger zijn.
Helaas lijken we nu ook niet te profiteren van de verhoogde vruchtbaarheid na een bevalling. Ben voor de 3e keer ongi geworden....
liefs
Patricia mama van Bas*

Heej n58  

Ik  ben met 03-01-08 bevallen van een mooie meid, bij 23 weken en 5 dagen. Helaas was ze niet levens vatbaar. Zoals zovelen zullen herkennen wil je na zoiets toch heel graag zwanger worden. Ik heb toevallig heel veel geluk gehad want inmiddels ben ik 10,5 week zwanger en half november uitgerekend (jij volgens mij ook rond die tijd).

Maar dat onzekere komt mij zeker bekend voor. Word gek van mezelf, gelukkig goeie controle op het moment maar zou blij zijn als het kindje in november gezond en wel in mijn armen ligt.

Gr.

Hoi !
Ik ben mijn zoontje verloren na een zwangerschap van 22wk en 4 dg. Mijn vliezen braken op 1e kerstdag 2007 en ben s'avonds direct in het ziekenhuis opgenomen. Waarschijnlijk zijn ze gebroken door een infectie maar dat is niet zeker. Mijn zoontje is 2e kerstdag in mijn buik overleden en een dag later geboren. De bevalling is opgewekt omdat ik zelf vreselijk ziek werd. Ik heb een E-colie bacterie opgelopen. Maar hoe en wat weet niemand. Nu ben ik op dit moment bijna 10 weken zwanger en ik vind het zo eng. Heb a.s. dinsdag de 1e echo. Ik heb wel met mijn verloskundige afgeproken dat ik vanaf 16 weken elke 2 of 3 weken een echo krijg om te kijken hoe het met de baarmoedermond is. Want mijn v.k. dacht dat die misschien niet goed dicht zat vorige keer. Ik hoop van harte dat dat het geweest is want dan kunnen ze deze keer zo'n bandje plaatsen en heb ik misschien een beetje meer rust. Ik was normaal geproken komende zondag uitgerekend. En nu moet ik gewoon nog 30 weken extra als het deze keer wel goed mag gaan.
Ik heb ook al een dochter van bijna 5 en bij haar is alles gewoon goed gegaan. Ik ben achteraf heel blij dat ik toch een gewone zwangerschap heb mee mogen maken.
Want zwanger zijn zal nooit meer leuk zijn.

hai Miekie27,
je verhaal lijkt erg op die van mij, bij mij sprongen ook spontaan de vliezen en ook werd ziek zodat ze de bevalling hebben ingeleid.
Bij mij is er geen aanleiding gevonden, maar dat is voor een volgende zwangerschap wel fijn natuurlijk.

Proficiat met je zwangerschap. Jeetje kan me zo voorstellen dat je bang bent  en dan nog je uitgerekende datum as zondag. Hoe wist je dat je er weer aan ''toe'' was om weer zwanger te worden? Juist omdat het zo moeilijk is, het herinneringen naar boven brengt en het nooit meer onbezorgd zal zijn.

Fijn trouwens dat je vk je zo goed onder controle houd, zo vaak echo's om het hopelijk bij deze zwangerschap wel goed af te ronden.
Probeer ondanks alles toch te genieten en succes as dinsdag met de echo!
Gr. Saskia.

Hoi !
De echo was goed ! Nu kon ik het eindelijk gaan vertellen. Je kan het ook al weer erg goed zien en een heleboel mensen hadden het al gedacht.
Nu afwachten hoe het gaat. De moeilijkste periode komt nog.
Mijn dochter is ook weer erg blij. En ik heb deze keer een beter gevoel dan de vorige keer. De vorige keer wist ik onbewust al dat het niet goed zou gaan. Heel vreemd !
X

Terug
Bovenaan