weer zwanger na miskraam

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal,
Ik zal me even voorstellen, want ik ben nieuw op dit forum.
Ik ben 26 jaar en sinds 5 weken zwanger. 3 maanden geleden heb ik een missed abortion gehad. Die kwam aan het licht tijdens de eerste echo, in de 9e week van mijn zwangerschap. Hoewel het verwerken van een miskraam al moeilijk genoeg is werd het nog eens extra lastig omdat zowel mijn schoonzus, mijn buurvrouw en mijn nichtje volop zwanger bleven. Voor hen natuurlijk ontzettend fijn, maar voor mij en mijn vriend erg confronterend.
Nu ben ik dus weer zwanger en hoewel ik ook blij ben dat het allemaal zo snel weer is gelukt, ben ik vooral erg bang dat het weer misgaat....
Ik ben me erg bewust van mijn lichaam en alle pijntjes in mijn buik. Ik weet dat ik me daar geen zorgen om hoef te maken en dat het er bij hoort, maar ik ben er toch niet gerust op.  
Ik heb me aangemeld op dit forum om ervaringen uit te wisselen, anderen te steunen en steun te ontvangen van andere forumleden.
Oja, als alles goed blijft gaan ben ik eind maart, begin april uitgerekend.
Reacties zijn heel erg welkom!
Groetjes, Ka Rosie

hoi hoi, allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik snap wel dat het allemaal heel spannend is nu. Ik ben zelf na een spontane zwangerschap ook na 2 rondes weer zwanger geraakt. Van mijn eerste zwangerschap zou ik 2 augustus uitgerekend zijn, nu is het dus 4 oktober geworden.  Vooral in het begin was alles stress. Ik had namelijk weer bloedverlies, maar gelukkig zette het deze keer niet door!!  Ook toen een collega meldde zwanger te zijn en zij was ongeveer even ver als ik zou zijn. Dat blijft moeilijk!!

Maar nu ben ik ondertussen 31 weken zwanger van onze kleine meid, en heb eigenlijk helemaal geen kwaaltjes!!

Heel veel succes, en probeer toch te genieten want de kans dat het goed zit is veeeeeel groter dan dat het weer een missed abortion zou zijn/worden.

gr. Peet
(31 +1 wk)

hahaha ik bedoel natuurlijk spontane miskraam (zwangerschaps dementie denk)

gefeliciteerd met je zwangerschap.

ik weet hoe je je voelt want ik heb ook een miskraam gehad en ben nu 27 weken zwanger.
probeer er lekker van te genieten want voor je het weet is het zover dat je mag gaan bevallen liefs ingrid

Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ik hoop dat je wel een beetje kan genieten! Maar ik weet hoe moeilijk het is.
In sept 2006  heb ik ook een miskraam gehad, kwamen we ook achter tijdens de echo. Ik zou toen ruim 12 weken zijn, maar het kindje is niet verder gekomen dan 12 weken.
Hierna was ik vlot weer zwanger, maar vond het moeilijk om er van te genieten. En was echt super bang voor de 1e echo.........het liefst sloeg ik hem over...........
Maar alles is goed gegaan en heb nu een prachtig zoontje!!!!!

En onder tussen al weer zwanger van nr 2 wat erg goed gaat!!! En ook nu had ik er eerst geen vertrouwen in, dit ook omdat ik 2 weken heb gevloeid, week 6 tm 8.

Groetjes sylvia

mama van Daan 29/07/2007, 26w3d zwanger van nr 2

He meis,

Als eerste gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ik ben ook nieuw op deze forum. Ik ben 25 jaar en zit nu ook in mijn 5e week en ben begin april uitgerekend. Afgelopen maart heb een miskraam gehad en ik had niet verwacht dat ik zo snel weer zwanger zou zijn. Gelukkig heb ik nog niet echt last van kwaaltjes.. alleen ben ik de laatste tijd wel wat moe, net alsof ik toe ben aan  vakantie  en rust en is mijn buik wat opgezet.

Verder heb ik wel het zelfde gevoel  van angst en de onzekerheid dat het weer mis kan gaan, bij alles wat ik voel denk ik gaat het nog wel goed??. 29 augustus heb ik mijn eerste afspraak bij de vk dus ik ben erg benieuwd..

Wanneer heb jij je eerst afspraak bij de vk?

Gr. Nique

Hallo allemaal,
Wat fijn om jullie reacties te lezen en daarnaa ook jullie ervaringen.
Ik heb op 19 augustus mijn erste afspraak bij de verloskundige, maar zal dan nog ongeveer 2 weken moeten wachten op de echo, mijn verloskundige doet dit namelijk niet zelf. De echo zal waarschijnlijk vallen in mijn 9e week, dus net als de vorige keer. Ik ben er nu al doodsbenauwd voor, ben nog aan t verzinnen hoe ik die tijd tot de echo door ga komen....
Ik schrijf snel weer een berichtje, iedereen succes met jullie zwangerschappen!

ha lotgenoten,

Ik ben zelf ook voor de tweede keer zwanger en heb bij de eerste ook een miskraam gehad. Ik ging bij 6 weken vloeien wat na 12 uur flink doorzette en behoorlijk pijn deed. We waren zo verdrietig. we hadden er maar 5 maanden over gedaan om zwanger te worden, maar toch was dit een hele tijd. je wilt het vanaf dag 1 al wel, tenminste ik wel. toen het mis ging wist ik niet dat ik er zoveel verdriet om kon hebben. mijn verhaal staat ook op het verliesforum.
ik ben nu weer opnieuw zwanger. Na de miskraam hebben we eerst 2 maand rust genomen op advies van de VK en daarna zijn we er weer vollop tegen aangegaan. Ik was toen in ronde 3 alweer zwanger. Dus 5 maand na de miskraam. Dan is 5 maand lang hoor en heel confronterend. Precies een halfjaar na de miskraam wisten we het, dat was heel bijzonder. Ik had er gelijk een heel goed gevoel bij, nu zou het wel goed gaan.
toch twijfel je constant. Ik kan ineens enorm in de stress schieten. dan huil ik alles eruit. alles is tot nu toe goed en ik ben al 16 weken zwanger en af en toe voel ik de baby zelfs al. maar ik kan me zo'n zorgen maken als ik het even niet voel of als ik een naar verhaal heb gelezen. (dat mag ik niet meer van mijn man, ik raak er van in de put, gelijk heeft ie). In de vakantie in italie heb ik me druk gemaakt over eten. ik had per ongeluk wat rood vlees binnengekregen. ik zag alles alweer fout gaan. Mijn verhaal staat bij Mozzarelle/Kaneel. meer vrouwen maken zich daar druk over, maar het is zo overtrokken allemaal want de kans is zo zo klein dat er iets fouts in zit dat je je echt geen zorgen hoeft te maken bij je per ongeluk gezondigd hebt.
Ik probeer het over te geven... ik geloof in God en dat Hij ervoor zorgt. Alleen het is zo ongrijpbaar en zo'n wonderlijk gebeuren dat ik het moeilijk kan loslaten. het is me te groot en te ongrijpbaar, terwijl ik altijd overal de controle op wil houden. goede les voor me dus.

Enorm veel sterkte met overgeven van dit wonder.... het gaat veel vaker goed dan fout.

Terug
Bovenaan