weer zwanger na miskraam

Hi Ka Rosie en alle anderen!

Hier nog iemand die in de stress zit! Ben 23 maart gestopt met de pil en nu voor de 2e keer zwanger. Eerste keer was het meteen raak, alleen in de 11e week bleek bij de echo dat het kindje niet meer leefde. 18 juni ben ik gecuretteerd en in de 1e ronde na de miskraam / curettage ben ik weer zwanger geraakt! Super natuurlijk maar het blij zijn is zooo anders dan de eerste keer.... Jammer!

ik ben nu ongeveer 5-6 weken zwanger, kan iets langer of iets korter zijn omdat dat lastig te berekenen is. Had donderdag de nacontrole van de curettage en toen wist ik het al, op de echo een klein vruchtzakje te zien maar goed, nog geen hartje wat ook logisch is. Nu mag ik as donderdag (overmorgen!) weer komen voor een echo. ben als de dood dat het niet gegroeid is en / of dat er geen hartslag te zien is...

Probeer mezelf moed in te praten want waarom zou t weer misgaan?  Ik wil het liefste 24/7 misselijk zijn maar dat is niet zo. Heb wel "last" van jeukende en veel grotere borsten, huil- en boze buien, puistjes die ik normaal niet heb, meer afscheiding, ik ruik alles etc etc maar toch.

Gelukkig mag ik weer voor n echo en ik zou zeggen: als je heel erg twijfelt kun je altijd aandringen op een vroegere echo in het ziekenhuis. Dat werd mij sowieso toegezegd bij 6 a 7 weken.

Sterkte allemaal! Hopelijk komt alles goed met ons allemaal! Maar: we moeten beetje hoop houden..
groetjes Jannie

Goed om alle herkenbare verhalen te lezen. Alle emoties die jullie hebben, heb ik ook.
Voor ik de 1e keer zwanger raakte was ik bang dat ik geen kinderen zou kunnen krijgen, ik heb namelijk al jaren last van vervelende afscheiding in de week voor mijn menstruatie. Ik ben daarvoor al bij de gyneacoloog geweest, maar zij konden niets bijzonders vinden, behalve een zeer gevoelige baarmoedermond. Hierdoor ontstaan sneller wondjes tijdens het vrijen en het gebruik van tampons. Die afscheiding had ik tijdens mijn vorige zwangerschap regelmatig en ik was er van overtuigd dat dit te maken had met mijn miskraam.
Nu heb ik sinds gisteren weer die vervelende afscheiding en ik maak me wel weer zorgen(ik ben erg goed in mezelf de put inpraten....haha). Nu had ik me echter ook bedacht dat wanneer die afscheiding oud bloed is, het wel te verklaren is. Een steeds verder groeiende baarmoeder en een gevoelige baarmoedermond; logisch dat er steeds weer wondjes ontstaan als de baarmoeder steeds wordt opgerekt. Leek mij een logische verklaring, maar die stelt me nog nie helemaal gerust. Ik zou willen dat het over was en weg bleef. Ach, ik moet ook wat geduldiger zijn, maar het liefst zou ik de komende 8 weken overslaan.....
Groetjes,
Ka Rosie

Ha piekeraars,

Even een opbeurend feit: een zwangerschap na een miskraam gaat bijna altijd goed!! Je baarmoeder is dan beter voorbereid, weet wat het moet doen als er een bevruchte eicel aankomt en is goed doorbloed na de miskraam!!!

De eerste 12 weken waren bij mij ook een ramp, zelfs na de prachtige echo bleef ik de gedachte houden dat het fout kon gaan. Maar dat kan altijd. Ook na de geboorte, zelfs als ze 10 jaar zijn. Je hebt het niet in de hand. Enne zwangerschapsklachten betekenen niets. als je  24/7 misselijk bent zegt dat niet dat je zwangerschap goed is. Mijn VK zei dat je lichaam elke dag weer anders kan reageren op de hormonen. soms gaat het weken goed en dan ben je ineens weer heel misselijk. (zelfs in week 15 als je 3 weken niet gespuugd hebt, had ik het ineens weer) Een week geen pijnlijke borsten betekent niet dat je niet/minder zwanger bent en dat er een miskraam aan zit te komen. Dus genieten maar als je je goed voelt.

liefs bloempje

Ps. Allemaal een goede zwangerschap toegewenst zonder al teveel moeheid misselijkheid en zere borsten.

Ha bloempje en de rest natuurlijk,
Dank je voor je geruststellende uitleg!
Je hebt ook helemaal gelijk, de kwaaltjes moeten we maar voor lief nemen en er van genieten zo lang de kwaaltjes er niet zijn!
Groetjes,
Ka Rosie

Hoi ka Rosie,
Ik ben net als jij na een mk weer zwanger. Ik heb in feb een curettage gehad. Ik was 8 wkn. toen we ook op de echo geen kloppend hartje zagen. Maarc ik had een voorgevoel dat het mis zou gaan. Gek he? Had jij dat ook?
Nu ben ik ongeveer 6 a 7 weken.
Eind aug heb ik pas de eerste echo. Vind het ook heel spannend allemaal. En ben bang dat het weer misgaat. Proberen maar om goede hoop te houden en elkaar te steunen.
Ik kom eigenlijk van het andere forum : Zwanger worden na een miskraam.
Af en toe kijk ik hier.
Ben ook al op leeftijd, dus die klok die tikt lekker door...
Gr. Yvette

Hi Yvette,

Ik had ook een naar voorgevoel de eerse keer: van de een op andere dag voelde ik me niet meer zwanger, was ik verdrietig en namen de kwaaltjes af. Achteraf is het ook rond die tijd gestopt met leven. Hoe zeker ik in het begin wist: ik ben zwanger, zo zeker was ik bijna dat het niet goed zat.
Heel apart maar helaas klopte ook mijn voorgevoel. Hoor je trouwens erg vaak vind je niet!

Jij dus ook weer zwanger: van harte! (voor iedereen trouwens van harte!)
Spanned he... Ik moet vanmiddag voor n echo, mn 2e al. Vorige week ook al maar was eigenlijk de nacontrole van de curettage, die is pas 7 weken geleden en ben nu 6 weken zwanger. Tja kan snel gaan. Hoop dat het nu wel goed gaat.

Heb jij net zoveel kwaaltjes of juist hele andere of wel een goed gevoel? Eind augustus een echo, duurt lang... Lastig vind je niet? Vind het jammer dat het onbezorgde blije er vanaf is, maar ik heb me voorgenomen dat als alles goed gaat, ik driedubbel ga genieten als ik de 13 weken ben gepasseerd!

groetjes en succes,
Jannie

Ladies: de echo was goed; het hartje klopte zelfs! bven nu ongeveer 5 1/2  week zwanger dus ben rond 5 april uitgerekend. Mag 18 augustus weer komen voor een echo, spannend....

Hey hey,
Janny79, wat fijn dat de echo goed was! Ik kan me voorstellen dat je 'm even flink hebt geknepen! Ik zou het liefst de komende 6 weken overslaan en t bij de veilige grens weer oppakken, maar ja, hier moet ik ook door. Heel mooi dat het bij jou al weer zo snel raak was, ik mag trouwens ook niet klagen, binnen 3 maanden weer zwanger is ook heel snel, al  werd ik met de week ongeduldiger. Als je zo graag zwanger wilt worden is iedere maand er 1 te veel....
Tijdens mijn vorige  zwangerschap had ik juist de laatste week een goed gevoel, ik durfde verder voor uit te kijken en voelde me enorm zwanger. Dat kwam ook doordat de kwaaltjes bij mij toen juist toenamen.  
Doordat het de vorige keer is misgegaan ben ik nu, net als jullie, minder onbezorgd zwanger. Ben me erg bewust van mijn lichaam en alle pijntjes die ik voel. Ik ben erg goed in piekeren en heb het liefst overal een verklaring voor. Sinds afgelopen  maandag heb ik last van afscheiding, oud bloed, zoals mij is verteld en hoewel de huisarts, de verloskundige en  anderen mij proberen gerust te stellen blijf ik me zorgen maken.  Ik ga toch proberen het wat meer van me af te zetten en praat mezelf in dat ik toch niets kan doen als het fout gaat..... Ik ga er maar gewoon van uit dat het deze keer heus goed zal gaan en laat me lekker door mijn mannetje in de watten leggen.  
Tot gauw!
Oja, ik heb ook eind augustus mijn eerste echo, duurt me ook veel te lang, en ben uitgerekend tussen 30 maart en 7 april.....
Groetjes!      

Terug
Bovenaan