Weer zwanger worden na een miskraam?

A

Anoniem

Guest
Hallo ladies!

Helaas heb ik afgelopen dinsdag een miskraam (2e ronde, 1e kindje) gehad
Gisterenochtend ben ik gecuretteerd in het ziekenhuis. Naar hoor, maar ik blijf positief! We willen het liefst meteen weer aan de bak!

Hebben jullie misschien ervaring met snel na een miskraam weer zwanger worden? Om me heen hoor ik veel verhalen, vooral dat je extra vruchtbaar zou zijn na een miskraam. Jammer genoeg  zijn dit (volgens de gyn) slechts bakerpraatjes...

Is het verstandig om de eerstvolgende menstruatie af te wachten? Ben erg benieuwd naar jullie verhalen.

Groetjes, *Faye*

Hoi Faye,

Vervelend meid dat je een miskraam hebt gehad, hoeveel weken was je zwanger?
Ik heb 3 weken geleden een miskraam gehad, ik was 5 a 6 weken zwanger, dus hoefde niet gecurreteerd te worden. Volgens een vriendin van mij die voor huisarts leert, mag je gelijk weer zwanger worden. Wij zijn er dus ook gelijk weer voor gegaan, zodra het bloeden gestopt was. Het was trouwens bij ons de 3e ronde.
Veel succes met zwanger worden, hoop voor je dat het snel weer raak is.

Groetjes,
Angel

Ik heb helaas ook een mk gehad, zou gister 7 weken zijn, gister trouwens ook gehoord dat ik dus mk had. Volgens de vk zou ik gelijk weer kunnen gaan klussen, mits natuurlijk t bloeden is gestopt.
Ik was trouwens zwanger na 1e ronde (1e kindje) en hoop dat t nu weer zo snel gaat! (en dat ik niet weer een mk krijg.....)
Ik wil er gelijk weer voor gaan

succes in ieder geval! Hopelijk zien we elkaar snel op een zwangeren forum

Hoi Faye,

Sterkte de komende tijd, probeer het rustig aan te doen.
Zelf heb ik ervaring met snel zwanger worden na een miskraam, ik was gelijk weer zwanger. Helaas werd dit weer een miskraam. Maar in mijn omgeving zijn er nog drie andere meiden die gelijk na een miskraam weer zwanger zijn geworden en dat ging/ gaat allemaal prima. Ik weet dat het geen wetenschappelijk bewijs is, maar voor mij is het wel duidelijk dat je de eerste cyclus na een miskraam extra vruchtbaar bent. Daarom heb ik na de 2e miskraam bewust gewacht.

Shanaz

Ha meiden,
Ik heb van het weekend twee weken
geleden ook een mk gehad.
De ha en de vk zeiden allebei dat
ik niet op een menstruatie hoefde
te wachten.
Dat we gelijk door konden gaan.
Doe waar jij je goed bij voelt, dat is
belangrijk.
Allemaal veel sterkte en succes
doeg smaartje

Hoi dames,

Ik ben Eef en trotse moeder van een zoon van ruim 2,5 jaar. Deze zwangerschap was raak in de tweede ronde
In maart heb ik mijn spiraal laten verwijderen en even afgewacht dat alles weer op gang kwam. Direct in de 1ste ronde was het raak!!!!
Maar helaas..  op 28 juni gecurreteerd toen ik 10 weken zwanger was van ons tweede kindje.
Ik heb daarna 2 weken gevloeid en precies 4 weken daarna was mijn eerste menstruatie.
Die hadden we even afgewacht. Nu inmiddels in de tweede ronde na de miskraam beland en ik wacht nog op mijn eisprong (is wat aan de late kant).
Toch weer spannend na alles wat er is gebeurd.
We hebben het samen wel snel een plekje kunnen geven en zijn vol goede moed.

Voor jullie allemaal weel succes en misschien hebben jullie iets aan mijn verhaal.

Gr Eef

he ooki ik ben bezig om weer zwanger te worden na een miskraam
de ha had tegen mij gezegd dat het voor jezelf beter is om de eerste menustruatie af te wachten. zit nu in ronde 11 voor een 2e wondertje.
ook ik heb gehoord dat je na een mk vruchtbaarder bent maar of het waar is ik weet het niet. ik hoop dat het snel weer raak is voor je en voor alle anderen natuurlijk ook
liefs nicole

Hallo meiden,

Ik heb ook een miskraam gehad, 24 juni. Het was meteen de eerste ronde raak, maar na 5 en halve week ging het mis. De dokter en gyneacoloog zeiden dat je direct weer zwanger mag worden. Ze raden aan om 1 cyclus te wachten, omdat na je miskraam je cuclus in de war kan zijn en als je dan zwanger wordt, weten ze niet precies  hoe lang het dan is. Volgens mij is dat de enige reden (bij  curretage weet ik het niet).  

Je moet er natuurlijk wel geestelijk klaar voor zijn, want  het hakt er wel in zeg...

Wij zijn ondertussen alweer aan ronde 3 begonnen. Ging er eigenlijk een beetje vanuit dat omdat het de eerste keer zo snel raak was, dat nu ook wel zou zijn, maarja.. (alhouwel 3 maanden natuurlijk niet heel lang is, maar als je iets zo graag wilt, dan duurt het erg lang....

Groetjes Merel

Terug
Bovenaan