...pff...ben er een beetje abuis van, druk zomaar op de knop Plaats bericht...
Maar wat ik nog wilde zeggen. Je schrijft dat je weet dat jou medeleven niet op prijs wordt gesteld door je schoonmoeder...maar nergens blijkt uit dat dat zo zou zijn.
Misschien heb je wel helemaal gelijk hoor, jij kent haar en ik niet, maar misschien is het ook wel zo dat jij dat voor haar invult. Ik zit zelf ook helemaal niet op 1 lijn met mijn schoonmoeder en ik snap haar uitspraken soms ook echt helemaal niet of vat haar uitspraken als heel kwetsend op, terwijl zij dat niet zo bedoelt. En ik zit dan boos te zijn en me er weken later nog over op te winden, terwijl zij het allang vergeten is (stupid me!)
Wat ik dus eigenlijk bedoel: vul niet voor je schoonmoeder in wat zij denkt, en ookal denkt ze wel zo (bijv. dat jij je er niet mee hoeft te bemoeien) dan heeft ze pech, want dat is iets tussen jou en je schoonzus.
Probeer jouw emoties mbt jouw bevalling hier buiten te laten. Als je dit je nog erg dwars zit (en zo te lezen is dat zo) dan kun je daar beter op een ander moment over praten met haar.
Veel sterkte!
Ellen mv Julian