Weet het even niet meer...

Lieve Jolanda, wat een bericht...ik weet even niet wat ik moet zeggen.
Ilja en Esmé hebben het al zo mooi verwoord dus daar sluit ik me bij aan.
Volg je gevoel meid en laat je schoonmoeder je daarbij niet remmen.
Succes!!!

groetjes Daniëlle.

...pff...ben er een beetje abuis van, druk zomaar op de knop Plaats bericht...

Maar wat ik nog wilde zeggen. Je schrijft dat je weet dat jou medeleven niet op prijs wordt gesteld door je schoonmoeder...maar nergens blijkt uit dat dat zo zou zijn.
Misschien heb je wel helemaal gelijk hoor, jij kent haar en ik niet, maar misschien is het ook wel zo dat jij dat voor haar invult. Ik zit zelf ook helemaal niet op 1 lijn met mijn schoonmoeder en ik snap haar uitspraken soms ook echt helemaal niet of vat haar uitspraken als heel kwetsend op, terwijl zij dat niet zo bedoelt. En ik zit dan boos te zijn en me er weken later nog over op te winden, terwijl zij het allang vergeten is (stupid me!)

Wat ik dus eigenlijk bedoel: vul niet voor je schoonmoeder in wat zij denkt, en ookal denkt ze wel zo (bijv. dat jij je er niet mee hoeft te bemoeien) dan heeft ze pech, want dat is iets tussen jou en je schoonzus.
Probeer jouw emoties mbt  jouw bevalling hier buiten te laten. Als je dit je nog erg dwars zit (en zo te lezen is dat zo) dan kun je daar beter op een ander moment over praten met haar.

Veel sterkte!

Ellen mv Julian

Hoi Jolanda,

Laat je gevoelens de vrije loop meid,als je dat nu doet dan denk ik dat je des te beter je schoonzusje kunt steunen.Schoonmoeder bezit jou niet en doe wat je doen moet meid.
Dan doe je zeker het juiste....heel veel sterkte voor je schoonzusje en  haar man,maar zeker ook voor jou meid.

Heel veel liefs Kitty en Tess.

Hoi meiden,

Echt onwijs bedankt voor jullie reacties. Ik heb Jorick lekker met mijn zusje de kermis op gestuurd en heb Milan in de auto gepakt.
Ben dus echt onaangekondigt bij mijn schoonzusje en zwager gekomen. En mijn zwager deed de deur open en vond het zo fijn om mij te zien hij begon nog net niet te huilen. Toen ik de kamer binnen liep hoorde ik mijn schoonzusje aan de telefoon zeggen dat ik er was en dat ze even met mij alleen wilde zijn. Toen heb ik Milan even aan mijn zwager gedoneerd en heb haar even flink in mijn armen genomen. Ze zei dat ze het zo fijn vond om mij te zien. En dat ze zo alleen was..... haar twee dochters hadden opa en oma mee genomen omdat oma dat beter vond. Dus nu had ze helemaal geen doel en ja de tas inpakken daar had ze helemaal geen zin in. Ze vroeg of ik dat zou willen doen. Ook moest ze beslissen wat haar dochtertje aan zou krijgen na de bevalling en dat vond ze zo moeilijk dat ze mij haar keuzes heeft laten zien. Tja daar kon ik niet mee beslissen omdat ik dat een persoonlijke keus van hen tweetjes vind en heb dat ook gezegd. Toen ik weg wilde gaan, zeiden ze nog dat ze dat heel jammer vonden omdat het hen zo goed deed om even niet met zijn tweetjes te zijn.
Ik ben nog even in de babykamer geweest en heb emotioneel afscheid genomen van dit moment. Het moment om nog zo'n klein hummeltje in het bedje te zien liggen.
Mijn schoonzusje had wel heel veel last van haar buik dus ik hoop voor haar dat ze morgen niet ingeleid hoeft te worden maar dat het op de natuurlijke weg zal komen.
Morgen zal voor ons maar helemaal voor hen een zware dag zijn. Maar wat er ook gebeurt en dat heb ik ook tegen haar gezegd haar dochtertje krijgt een plaats op onze kalender en elk jaar gaan wij haar geboortedag herinneren als een mooie goede dag.

Heb net Jorick op bed gebracht en verteld dat Lindy (zo gaat ze heten) een heel lief klein sterretje aan de hemel zal worden en dat Jorick haar alleen als een sterretje kan zien. Hij was even stil en heeft toen voor mijn schoonzusje en zwager en haar twee dochtertjes en Lindy gebeden. Wat ik toch heel knap van een drie jarige peuter vindt.

Heel erg bedankt voor jullie reacties, ben op zo'n moment toch weer blij om mijn verhaal hier te kunnen doen. Ga nu mijn schoonmoeder bellen om te vragen hoe het met haar gaat.......

Kus Jolanda

Zo,.. na flink vegen in mijn ogen kan ik weer zien wat ik type..

Een mooi voorbeeld om aan te geven hoe belangrijk het is om naar je gevoel te luisteren.
Ik vind het knap dat je de confrontatie niet uit de weg bent gegaan hoe moeilijk het ook is.

Ik zou me  ontzettend gelukkig prijzen met zo'n schoonzus..
Je bent een kanjer..

Esmé mv kay

Wat ben jij fantastisch zeg!!!
Ontzettend knap dat je je hart hebt gevolgd...
Ze zullen dit niet vergeten en het zal een onderdeel van hun herinnering aan deze dagen worden.

Mijn zus heeft anderhalf jaar geleden haar kindje met 36 week verloren (noemt de arts  het nog een miskraam, onbegrijpelijk). Je herinnering wordt een geheel..

Ik wens jou ook veel sterkte want ik weet dat het ook voor de naasten héél zwaar is, dit is een verlies en verdient ook een proces van rouw.

Liefs Renske
mv Meike

Misschien gek in deze situatie maar ik vind Lindy een waanzinnige naam. Ik hoop dat ze een plek in het gezin krijgt, wij praten nl nog over Anna...

Hoi Jolanda,

Wat ontzettend goed van je,geloof me..ik weet wat het is om zo'n lieve schoonzus te hebben.
Je bent een kanjer!!

Liefs Kitty en Tess

Hey Jolanda.

Wat goed, je hebt je hart gevolgd, en je hart heeft altijd gelijk.

Terug
Bovenaan