Weinig contact.

Hallo allemaal,

Ik ben Miranda 24 jaar getrouwd en heb een zoontje van 18 maanden.
Ik plaats dit berichtje omdat ik erg weinig contact heb met de buitenwereld sinds de geboorte van mijn zoon.
Ik werkte voor dat ik zwanger werd fulltime in de verzorging maar ik zat tegen einde contract aan en hoopte dat mijn conract verlengd zou worden.
Het leek me namelijk ideaal een kleine en dan partime gaan werken vaak wel onregelmatige diensten maar goed aan te passen met een kleine.
Maar goed ik was zo eerlijk mogenlijk en vertelde het aan mijn baas terwijl het nog best vroeg in de zwangerschap was maar ik had zoiets van laat ik maar eerlijk blijven.
Ik verteld nog verder niets aan de hand een paar weken nadien kreeg ik een gesprek ik wist dat er bezuinigingen aan de gang waren binnen de organisatie.
Maar goed om een lang verhaal kort te maken ik kreeg geen contracht verlening en er werd tegen mij gezegd dat ze al voldoende partimers hadden en dat ze moesten bezuinigen.
Dit kwam bij mij even hard aan ik had het zo ontzettend goed naar mijn zin en plezier in mijn werk en nu kon ik vertekken.
Het had niets met mijn zwangerschap te maken zeiden ze maar als ik achteraf eens terug denk dan denk ik dat het voor hun toch wel die reden had maar goed.
Ik ben op een begeven moment nog voor mijn einde contract in de ziekte wet terecht
 gekomen omdat ik erg veel last had van mijn rug en mijn bekken.
Toen is in augustus onze zoon geboren en het was in het begin best wennen je bent altijd met zijn 2 geweest en nu in een keer met zijn drieen.
Maar het ging gelukkig allemaal goed mijn zoon huilde wel erg veel en wou bijna niet eten en slapen en dat breekt op een begeven moment ook op en de dokter en het consultatieburo zeiden dat het niets was op een begeven moment bij de fysio terecht gekomen en daar bleek dat mijn zoon het kiss-syndroom had na 4 behandelingen bij de fysio ging het heel erg goed en hij was er van af.
in die tijd ben ik zelf erg depressief geworden en kon het allemaal niet meer aan in die tijd wilde ik ook met bijna niemand contact en had nergens zin in.
Ik ben nu eindelijk bijna een half jaar later samen met de hulp van het ggz uit het dal aan het klimmen en heb weer zin in het leven en kan weer genieten van dingen.
Ik vindt het alleen erg moeilijk om contacten met mensen te leggen en ik moet zeggen ik zou het erg leuk vinden om eens in contact te komen met mensen die misschien zo zelf ook zitten en behoefte hebben aan contact en als het evt klikt ook eens samen wat leuke dingen gaan doen.
Ik kom zelf uit brabant was ik geloof ik nog vergeten te vertellen,
Het is en heel verhaal geworden maar lijkt het je leuk om met mij in conact te komen en misschien ook andere mensen die niet goed contact durven te leggen aarzel dan niet en plaats een leuke reactie op dit forum of stuur me een mailtje.
Misschien spreken we elkaar binnen kort wel en kunnen we kletsen over van alles en nog wat.
Groetjes Miranda
 
Helaas kom ik niet uit de omgeving van Brabant, maar ik begrijp wel waar je het over hebt. Zelf heb ik ook wel het idee dat mijn wereld een stuk kleiner is geworden na de geboorte van mijn kind. Ik heb gelukkig mijn baan wel om kunnen zetten naar een part-time functie en zie er ook wel naar uit om weer te gaan werken. Die contacten kun je echt missen!! (het werk op zich mis ik niet zo, maar de collega's wel). Ik hoop dat ook dat je gauw iemand tegen komt die samen met jou wat kan gaan ondernemen!
 
Hallo Miranda,
Ik herken wel wat in je verhaal. Gelukkig ben ik nog part time aan
het werk.Helaas wonen mijn vrienddinnen in een andere plaats en
heeft mijn man de auto nodig. Wel ben ik op een sportschool gegaan
waar ze op donderdagochtend ook kinderoppas bij hebben.
Ik zou als ik jou was toch gaan solliciteren en op zoek gaan naar
een hobby. Helaas woon ik in Overijssel anders hadden we wat afgesproken.
Groetjes Miranda
 
Hallo dames,

Heel erg bedankt voor jullie reactie,ik ben blij dat ik niet de enige ben die zo in elkaar zit dus.
Ik moet idd ook zeker weer gaan solliciteren en ik wil ook graag weer aan de slag.
Alleen ik weet eigenlijk niet wat wil eigenlijk graag weer terug in de verzorging of evt weer een opleiding gaan doen in iets wat mij leuk lijkt.
Het probleem is alleen dat man lief beroeps millitair is en vaak van huis is op oefeningen enzv. ,dus dat zit eigenlijk ook niet echt mee.
Want als ik dan in de vz weer aan de slag wil wat moet ik dan met mijn zoontje als ik evt nachtdienst of sávonds een late dienst heb.
En mijn probleem is ook een beetje dat ik ook liever niet te veel mensen lastig wil vallen of ze op willen passen.
Dus ik zit een beetje met dat dilemma dat heb ik er dus ook nog eens bij en ik sta er dus best vaak alleen voor en red het nu af en toe als manlief weg is voor een paar weken maar net en dan denk ik wel eens wat nou als ik ook nog moet gaan werken?
Terwijl ik er wel weer erg veel behoefte aan heb en zin in heb.
Dus het blijft een moeilijk iets maar goed nogmaals bedankt voor jullie reactie.

Groetjes Miranda
 
Hallo Miranda,

balen zeg dat je nu geen werk hebt, ik werk zelf ook in de zorg.
nu we een zoon hebben baal ik ervan dat ik avonden en weekenden moet werken, dus ik ga op zoek naar iets anders.
jammer dat je je zo alleen voelt, daar kan ik niet echt over mee praten want ik voel me niet alleen ik heb mijn vriendinnen in de buurt wonen en ik vermaak me wel.
en ik neem Huub gewoon overal mee naar toe, gezellig.

ik las dat je in Brabant woont nou ik toevallig  ook.
en het kan natuurlijk ook leuk zijn om met iemand te kletsen die zich niet alleen voelt, kan die je wat opbeuren.    

als je je geroepen voelt...................
niks verplicht!!

groetjes Brenda.          



 
Hoi Miranda,

Ook ik kan me erg  alleen voelen overdag. Al mijn vrienden en vriendinnen werken gewoonhebben nog geen kids, en ik woon nog niet zolang in dit dorp. Mijn man heeft de auto mee, en ik kom dus ook niet zo makkelijk meer overal.
Ik vind het lastig nieuwe contacten te leggen. Ben speciaal daarom maar naar zw.s.yoga   gegaan, maar daar geen aansluiting gevonden bij moeders uit de buurt.  
Ik werk ook niet meer sinds de geboorte van Jesse (nov. 04) en 5 weken geleden is David geboren, en hebben we twee knullen. Geweldig!
Maar waar je met  1 kind nog makkelijk het openbaar vervoer neemt of de fiets, is dat met twee, die zo dicht op elkaar zitten, wel een stuk lastiger, en ik merk dat ik aardig geisoleerd aan het raken ben.
Ik begrijp ook wat het is om een man te hebben die veel weg is; de mijne is tot de geboorte van de tweede zeevarende geweest, steeds 6 weken weg. Als je daar over wilt kletsen, of af en toe even wilt mopperen of zeuren dan mag dat hoor! IK begrijp het helemaal!

Om een lang verhaal kort te maken: Het lijkt me leuk om met je in contact te komen, maar ik woon in gelderland. Maar  mail-contact is ook leuk!!
We kunnen dan misschien niet veel samen ondernemen, maar wel lekker kletsen.

Groetjes,

Sileke
 
hey miranda

Ik heb dus precies het zelfde als jou mee gemaakt haha
Ik kon dan met 4 maanden niet meer werken omdat mijn hartslag tehoog was en ik rust moest nemen...Maar ik heb met 3 maand al een gesprek gehad met me baas omdat ik heel bang was dat ze me contract niet meer zouden verlengen toen zei hij..neej hoor wegens zwangerschap zullen we dat nooit doen!!nou echt dus wel!Mijn contract was verlopen toen ik 7 maand heen was en dus neit verlengt!ik had dan wel een geluk dat ik in de ziektewet zat..Maar ik mis dus ook heel erg contacten ik zit ook alleen maar thuis mannetje is heel de dag aan het werk ik ben blij dat hij savonds thuis komt...Ik woon dat niet in braband jammer genoeg ik woon in vlissingen..en ook was dat voor mij een grote stap ik ben 3 jaar gelegen hier komen wonen en nog steeds niet echt mensen leren kennen en dat is echt best naar vind ik..je voelt je soms dan best eenzaam..En heb dan ook het idee dat het wereldje heel klein is geworden...Ik heb dan wel 21 febr weer een sollicitatie voor in de zorg dus hopen dat dat een beetje leuk uitpakt...duim duim haha

groetjes gabriela
 
Terug
Bovenaan