Wel/niet geslacht weten?

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Wij hebben binnenkort de 20 weken echo en we twijfelen enorm of we het geslacht willen weten.
Ik hoor graag van jullie de voor/nadelen van wel weten en van niet weten! Praktisch voordeel telt voor ons niet echt mee!

Groetjes, Luna

Ik kan alleen uit eigen ervaring spreken. Mijn man en ik wilden het heel graag weten. Nieuwsgierigheid, het maakte ons niet uit of het een jongen of meisje zou worden. Als het maar gelukkig wordt! Wij hebben intussen drie echo's gehad en alle drie de artsen zeggen dat het een meisje is.:)

Sinds we het weten is er gevoelsmatig wel wat veranderd. Als je het niet weet blijft het 'het' of 'de baby'. De namen hadden we al bedacht, dus het is nu echt ons dochtertje en we noemen haar ook bij haar naam. Daardoor ervaar ik dat mijn band met onze meid een stuk hechter is geworden. Ze hoort al echt bij het gezin. Ongetwijfeld kan dit net zo goed als je niet weet wat het is, maar voor mij persoonlijk heeft het wel meer gedaan.

Groetjes en sterkte met de beslissing!
Marisa

Hoi. Ik ben zwanger van de tweede en weet sinds 2 weken dat we nog een zoontje krijgen. Bij de eerste wisten we het niet, maar we waren nu beide gewoon heel nieuwsgierig!
Voor het gevoel maakt het niks uit, maar ik  vind het wel leuk om het alvast te weten..
Groetjes Anne-Marie

Hoi hoi,

Wij zijn ook zwanger van de 2e en we hebben al een zoontje.
Vorige week de 20 wk echo gehad en waren toch erg nieuwsgierig wat het geslacht was.......we krijgen weer een jongen!!!!!
Tuurlijk hoop je stiekem op een meid want dan heb je van allebei wat maar moet zeggen dat ik toch dol gelukkig ben met nog een jongen.
De naam hebben we ook al dus dat is lekker makkelijk.
Ook moet ik zeggen is het voordeel dat we van onze eerste kleertjes kunnen bewaren.
Mijn vader had een mooi argument....."als je weet wat het is dan kunnen de kadotjes alvast binnen stromen"......en inderdaad we hebben in een week tijd heeeeeeeel veeeeeeel spulletjes gekregen hahaha.
Ook moet ik zeggen dat we nu de baby kamer ook kunnen inrichten op een jongen.
Bij de 1e wisten we het niet en bij deze wel...heb je toch van allebei wat!

Succes met de zwangerschap en met het kiezen van wel of niet weten!!

gr Marijke

Denk dat t moeilijk te zeggen wat de voor-en nadelen zijn (behalve de praktische, haha)...Wij (althans ik, hub moest ik overhalen) wilden t graag weten, omdat t dan idd (zoals Marisa al zei) niet meer 'de baby' of 'het' is..Het voelt nu tastbaarder en dichterbij zegmaar...Het is nu echt; ons meiske enzo..  Maar kan goed zijn dat we t de 2e keer niet willen weten, is denk gewoon puur je gevoel. Dus denk er nog ff goed over na, hihi..Maar vooral geniet!! Daar gaat zo'n echo om...

Veel geluk! gr Mel (32wk4dg)

Ik wilde het echt niet weten tijdens de echo. Mijn hele zwangerschap kon ik zo lekker fantaseren over ons kindje en over de naam! Toen mijn  kindje op mijn buik werd gelegd was de reactie van mijn man gelijk: wat is het? Ik was daar totaal niet mee bezig op dat moment, was alleen maar aan het genieten van dit wonder! Het bleek een mooie meid!  Voor mij behoort het erachter komen wat het is echt bij de geboorte.

En ze zitten er ook wel eens naast bij een echo, dus een kamertje volledig blauw of roze maken zou ik toch niet doen. Makkelijke is nu dat ik die hele kleine maatjes waar ze toch zo weer uit zijn in unisex kleuren heb.

Bij een volgende zou ik het weer niet willen weten!

groetjes, da77  

Hoi hoi,

Heb volgende week woensdag de 20 weken echo en wij willen niet weten wat het gaat worden. Ieder voor zich natuurlijk mijn vriendin krijgt een meisje maar wij wachten tot de geboorte.

Gr Fruit Girl 19,3 wk

Hoi,
Wij weten niet wat het wordt. Dat wisten we niet bij onze zoon en nu wilden we het
ook niet weten. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.
Wij vinden dat er al zoveel bekend is van die kleine voordat hij/zij geboren wordt dat dit
nu lekker geheim moet blijven.
Onze zoon lag al 5 min op mijn buik toen ik zoiets had van, wat is het eigenlijk?
Daar was ik eerst helemaal niet mee bezig.
We zullen zien wat het deze keer wordt. En een band krijg je toch wel met je baby.
Wij noemen hem inieminie tot ie geboren wordt en hij reageert echt op onze handen.
Dat is zo leuk.. Echt wel.
Maar natuurlijk ieder voor zich.
Liefs Melanie 31.1 wk

Terug
Bovenaan