Zo, toch weer ff illegaal via het werk reageren voordat dit topic na het weekend op pagina 2 beland!
Leuk topic en wij zijn denk ik (geen idee trouwens?) een van de weinigen hier die het zoals Esmé beschrijft omgedraaid hebben geregeld.
Hubbie en ik hebben altijd gezegd: opvoeden doe je zo veel mogelijk samen, het zou niet uitmaken wie er thuis blijft voor the kid(s). Degene die van ons het meest verdiende (en ook krijgt....) en (nog veel belangrijker) het meest plezier heeft in het werk, die blijft zo veel mogelijk werken.
Ik werk dus fulltime en mijn man is partime (3 dagen) gaan werken. In zijn werkgebied (echte mannenwereld) was het not done, maar hij geniet echt van het minder werken. Hoeveel mensen er raar hebben gekeken toen we vertelde dat niet ik maar hubbie minder ging werken!! (haha, ik heb voor hem zelfs zo'n poets-schort gekocht, nou nog z'n haren in de krulspelden en dan kan ie zo de ramen wassen!!!!)
Tessa gaat nog 2 dagen naar het KDV. Ik werk fulltime in 4 dagen en kan je zeggen: das pittig, lange dagen maken! Maar heb het er wel voor over om 1 dag in de werkweek lekker alleen thuis met mijn meisje te zijn. Soms heb ik het er wel moeilijk mee om veel weg te zijn, vooral als het mooi weer is en we lekker erop uit kunnen of als Tessa niet helemaal fit is.
We zitten niet in de financiële situatie dat 1 van ons altijd thuis kan zijn, dus dat 1 fulltime bleef werken was toch wel belangrijk. Het weekend is dan ook echt een feestje voor me, het liefst knuffel ik Tessa de hele dag door om het "in te halen". Ook na het werk ben ik lekker alles in aan het halen, spelen, saampjes in bad en lekker op de bank de laatste fles.......
Zucht....nu ik dit typ, wil ik NU naar huis, lekker mee gaan naar het zwembad............
Was het maar al 17:30..........danis het knuffelweekend!
Lisenka de werkende mama van Tessa