wel/niet Thuisblijfpapa's (Discussieer mee)

A

Anoniem

Guest

Hoi mama's,

Het is "normaal" dat de moeders minder gaan werken op het moment dat er kinderen worden geboren. Maar in sommige gevallen verdient de mama zó goed dat papa degene is die  thuis voor de kinderen gaat zorgen. De rollen worden dus omgedraait..

Sommige vinden dat de moeder  bij een kind hoort te zijn.  
Andere vinden dat vaders net zo goed kunnen opvoeden..

Hoe denken jullie daar over?

Esmé mv Kay

Zo, toch weer ff illegaal via het werk reageren voordat dit topic na het weekend op pagina 2 beland!

Leuk topic en wij zijn denk ik (geen idee trouwens?) een van de weinigen hier die het zoals Esmé beschrijft omgedraaid hebben geregeld.

Hubbie en ik hebben altijd gezegd: opvoeden doe je zo veel mogelijk samen, het zou niet uitmaken wie er thuis blijft voor the kid(s). Degene die van ons het meest verdiende (en ook krijgt....) en (nog veel belangrijker) het meest plezier heeft in het werk, die blijft zo veel mogelijk werken.

Ik werk dus fulltime en mijn man is partime (3 dagen) gaan werken. In zijn werkgebied (echte mannenwereld) was het not done, maar hij geniet echt  van het minder werken.  Hoeveel mensen er raar hebben gekeken toen we vertelde dat niet ik maar hubbie minder ging werken!! (haha, ik heb voor hem zelfs zo'n poets-schort gekocht, nou nog z'n haren in de krulspelden en dan kan ie zo de ramen wassen!!!!)

Tessa gaat  nog 2 dagen naar het KDV. Ik werk fulltime in 4 dagen en kan je zeggen: das pittig, lange dagen maken! Maar heb het er wel voor over om 1 dag in de werkweek lekker alleen thuis met mijn meisje te zijn. Soms heb ik het er wel moeilijk mee om veel weg te zijn, vooral als het mooi weer is en we lekker erop uit kunnen of als Tessa niet helemaal fit is.

We zitten niet in de financiële situatie dat 1 van ons altijd thuis kan zijn, dus dat 1 fulltime bleef werken was toch wel belangrijk. Het weekend is dan ook echt een feestje voor me, het liefst knuffel ik Tessa  de hele dag door om het "in te halen".  Ook na het werk ben ik lekker alles in aan het halen, spelen, saampjes in bad en lekker op de bank de laatste fles.......

Zucht....nu ik dit typ, wil ik NU naar huis, lekker mee gaan naar het zwembad............
Was het maar al 17:30..........danis het knuffelweekend!

Lisenka de werkende mama van Tessa

Bij ons is het vrij traditioneel geregeld.  Ik werk drie dagen en mijn man fulltime, maar hij doet dat (net als Lisenka) in vier dagen. We hebben zo allebei de kans om  tijd met onze kleine Thom door te brengen en dat bevalt ons prima. Ik ben van mening dat wij alletwee goed in staat zijn onze zoon op te voeden en  ik ben alleen maar heel  gelukkig dat we dit samen kunnen delen. Vandaag is Thom bij papa thuis, Thom is een beetje koortsig (waarschijnlijk tandjes) en ik weet zeker dat hij bij zijn papa in goed handen is en dat ik me daarom geen zorgen hoef te maken (ben natuurlijk stiekum toch een beetje bezorgd, maar alleen omdat hij een beetje ziekjes is  en  ik ben daardoor een beetje afgeleid, ik  zit daarom ook even illegaal te forummen)
Groetjes mv Thom

Hi!

Ik werk ene week 2, andere 3 dagen (20 uur), hubbie werkt ene week 5, andere week 4 dagen (36 uur). Ik vind het heerlijk zo! En heb er totaal geen moeite mee om Ivar "achter" te laten bij z'n papa.
In de toekomst gaan we misschien nog schuiven, ik 3 dagen, Edwin 4, maar dat moet wel kunnen op onze beide werkplekken.

Liefs Jenneke mv Ivar (die ook illegaal forumt...)

Bij ons werkt papa full-time en mama part-time.
Ik denk dat papa's hun kindjes net zo goed kunnen opvoeden als mama's.
Misschien wel beter, maken zich niet druk om wat ze aanmoeten en zijn minder overbezorgd...hihihihi, ik spreek nu voor mezelf hoor.
Wel vind ik het fijn dat ik op zaterdag werk ( nou ja fijn!!!) en dat de meiden en papa lekker een dagje samen hebben.
Mijn mannetje kan heerlijk met ze spelen en is heel creatief in het bedenken van leuke dingen en doet ook nog iets in het huishouden die dag, wat wil je nog meer.
Ik zou het fijn vinden als we een dag meer met z'n 4tjes zouden hebben dan alleen de zondag maar dat zit er financieel gezien gewoon niet in.
Maar ik vind dat we het prima hebben zoals het nu gaat.

groetjes Daniëlle.

Ik werk 60% (21 uur per week) en Jurgen werkt vier dagen per week. Hij is elke donderdag vrij en dan werk ik vaak. Ook werk ik om  het weekend en dan is Jurgen dus ook bij de kinderen. Omdat ik onregelmatig werk en slaapdiensten draai is het bij mij heel wisselend wat ik per week werk.

Maar ik wil niet over mijn werk praten want ik heb VAKANTIE
Liefs sandra

Opvoeden doe je samen, dat vinden wij. En hoe je dat invult, hoe het voor jou gezin het beste uitkomt en waar jij en je gezin zich prettig bij voelen. Blijft papa meer of helemaal thuis, prima toch.

Wij wilden het eigenlijk verdelen. Mijn man 4 dagen werken en ik 3. Alleen mijn man is binnen het bv-tje waar hij werkt de enige medewerker. Hij heeft wel meer collega's maar die werken dus voor anderer bv's. En 1 dag minder werken, dat gaat niet, dan moeten het er gelijk 2 zijn. Mijn man wil het ook niet op de spits drijven door gebruik van zorgverlof te maken, waar hij natuurlijk recht op heeft. En 2 dagen minder werken, dan wordt het financieel toch wel krapjes en daar hebben we geen zin in. En 3 dagen werken is voor mij nu echt genoeg. Ik heb een hele leuke, maar ook drukke baan. En als ik 4 dagen zou werken, dan zou me dat gaan opbreken. Ik neem nu al vaak genoeg toch nog werk mee naar huis en dat zou niet veranderen met 4 dagen werken. Waarschijnlijk alleen maar meer.
Dus als het in de toekomst mogelijk is, gaat mijn man toch 4 dagen werken. Maar nu kan dat dus even niet.

Groetjes,
mama van Tijs

hubbie werkt fulltime ik ben thuisblijfmammie
manlief is int.vrachtwagenchauff.en de hele week
van huis
waar ik voorheen werkte is een drieploegendienst ik
kon wel minder uren draaien maar zou dan wel wisselende
diensten hebben inclu.de nachten en ik zie het niet
zitten om voor de nacht oppas te nemen dan wil ik thuis zijn
vandaar maar ik ga binnenkort weer op zoek naar een baantje
voor een paar uur in de week

groetjes