Papa's kunnen zeker zo goed opvoeden als mama's, dat wil ik maar gezegd hebben... Anders, dat zeker, maar dat is prima!! En wat ik nog even wil zeggen: heerlijk als je het lekker kunt doen zoals je samen vindt dat goed is, als er genoeg aandacht en liefde is voor je kindje, kán je het niet fout doen.
Dat gezegd hebbende, wil ik jullie best laten weten hoe het er bij ons aan toe gaat: na de geboorte van Gijs ben ik de ene week 4 dagen gaan werken, de andere week 3 dagen, mijn man bleef 5 dagen werken, Gijs ging3 dagen naar het kdv en in de week dat ik 4 dagen werkte kwam of mijn moeder, of mijn schonmoeder oppassen. Toen Gjjs 1 werd, vond ik 3 dagen kdv wel erg veel.... Mijn man nam ouderschapsverlof op, 1x per week en Gijs ging 2 dagen naar het kdv.
Met de komst van Sophie en het aflopen van het ouderschapsverlof voor Gijs, ben ik 3 dagen gaan werken, mijn man is nu 1x per 14 dagen een dag thuis bij de kindjes en de (schoon)ouders passen ieder 1x per 4 weken een dag op ze (ze wonen allemaal in Limburg, dus dit is een superoplossing om ze vaker te zien) in de week dat mijn man wel werkt en ze gaan 2 dagen naar het kdv.
H'ééé'l verhaal (gaaap), maar wij vinden het zo heerlijk geregeld en iedereen vaart er wel bij. De weekenden zijn van ons samen als gezin (met allerlei sociale contacten natuurlijk) en we zorgen allebei net zo veel en net zo graag eigenlijk.
Groetjes
Susan mv Gijs en Sophie