wel/niet Thuisblijfpapa's (Discussieer mee)

Mijn lieve hubbie werkt 40 uur maar omdat hij om het weekend werkt krijgt hij daar een dag voor doordeweeks en hij heeft ouderschapsverlof, hij is dus 2 dagen thuis en die 2 dagen werk ik. Als zijn OV afgelopen is gaat hij een dag minder werken want het bevalt hem wel zo samen met Elisa en ik heb het ook weer helemaal naar mijn zin op het werk dus gaat het helemaal goed. Lossen we het samen op.

Bij ons is het zo dat ik nog studeer en dat is op de dinsdagen en donderdagen. Dan is Twan bij mijn ouders en Tom stopt hem elke avond in bad/ bed. Verder doet Tom veel in het weekend met Twan, anders ziet hij hem nooit.
Bij ons dus eigenlijk wel vrij traditioneel, maar ik zou ook niet anders willen eigenlijk.

Liefs Maaike

Papa's kunnen zeker zo goed opvoeden als mama's, dat wil ik maar gezegd hebben... Anders, dat zeker, maar dat is prima!! En wat ik nog even wil zeggen: heerlijk als je het lekker kunt doen zoals je samen  vindt dat goed is, als er genoeg aandacht en liefde  is voor je kindje, kán je het niet fout doen.

Dat gezegd hebbende, wil ik jullie best laten weten hoe het er bij ons aan toe gaat: na de geboorte van Gijs ben ik de ene week  4 dagen gaan werken, de andere week 3 dagen, mijn man bleef 5 dagen werken, Gijs ging3 dagen naar het kdv en in de week dat ik 4 dagen werkte kwam of mijn moeder, of mijn schonmoeder oppassen. Toen Gjjs 1 werd, vond ik 3 dagen kdv wel erg veel.... Mijn man nam ouderschapsverlof op, 1x per week en Gijs ging 2 dagen naar het kdv.

Met de komst van Sophie en het aflopen van het ouderschapsverlof voor Gijs, ben ik 3 dagen gaan werken, mijn man is nu 1x per 14 dagen een dag thuis bij de kindjes en de (schoon)ouders passen ieder 1x per 4 weken een dag op ze (ze wonen allemaal in Limburg, dus dit is een superoplossing om ze vaker te zien) in de week dat mijn man wel werkt en ze gaan 2 dagen naar het kdv.

H'ééé'l verhaal (gaaap), maar wij vinden het zo heerlijk geregeld en iedereen vaart er wel bij. De weekenden zijn van ons samen als gezin (met allerlei sociale contacten natuurlijk) en we zorgen allebei net zo veel en net zo graag eigenlijk.

Groetjes
Susan mv Gijs en Sophie

Bij ons is het (vinden wij) ook goed geregeld. Ik werk 3 hele dagen per week en mijn man werkt de ene week 4 dagen en de andere week 5 (36 uur). De ene maandag is Jurgen thuis, de andere maandag komt mijn moeder in huis (dus hoeft Nynke nergens naartoe en kan ze lekker in haar eigen bed slapen). Op dinsdag naar het KDV en op donderdag naar mijn schoonmoeder waar haar neefje ook komt (is nu 5 mnd). Dus ze hoeft maar 2 dagen p.w. weg. Heerlijk.

Wij doen ook echt veel samen. Jurgen brengt ze weg, ik haal ze op. Vaak ook samen in bad doen en ik kan ook echt met een gerust hart weg van huis als Jurgen thuis is...

Ik ben er blij mee!

Groetjes,
Patty mv Nynke

Mijn man heeft  1 dag in de week ouderschapsverlof sinds de geboorte van Delano,die dag ben ik aan het werk.
Daarnaast werk ik nog 1 ochtend.
Hubbie moet wel 2 zaterdagen per maand werken ter compensatie.
Ik vind het wel lekker zo,hubbie een dag alleen met de kids,en ik kan iets meer werken dan voorheen.
Groetjes Tanja

hoi
nou hier ookalle vertrouwen in papa.
Ik werk zelf drie dagen.en mijn man 5 dagen.
Mijn moeder past mijn werkdagen op.
alleen draait  mijn man  ploegendiensten en is dus vaak al vroeg thuis of s,morgens thuis bij mila.
Mila is dan ook gewend aan ons allerbei en vindt het allemaal prima.
het wordt ook echt z,on papa,s kindje hi hi.dat zie je geloof ik wel vaker bij vader en dochter?
gr piewie

hoi hoi

ik werk ook onregelmatig, waardoor ik soms de avonden, nachten, weekenden moet werken en dan is mijn manneke alleen met sophie..
En dat gaat super!!!!

Vind het prima zo en mijn manneke ook..

Denk ook niet dat een man of vrouw het beter kan... ws anders, maar niet beter!!!!!

liefs tobi

Terug
Bovenaan