wel/niet Thuisblijfpapa's (Discussieer mee)

Lex werkt full-time. Wel heeft hij veel vrije dagen, waardoor hij bijvoorbeeld net zoals nu 5 weken vakantie kan nemen. Momenteel werk ik nog 2 ochtenden in de week, maar per 1 oktober ben ik thuisblijf-mama. Ik heb wel een vast contract, maar geen vaste werkplaats of tijden: ik vind het niks waard. Dus voorlopig blijf ik thuis.

Groetjes,
Nelly.

Hoe het bij ons zit?

Ik werk 3 dagen in de week en zal in de toekomst 2 dagen gaan worden.
Mijn vriend werkt 5 dagen, maar door de ouderschapsverlof is dit nu 4 dagen. Zodra  het verlof  is afgelopen gaat hij de woensdag opzeggen en zal zijn werkweek uit 4 dagen bestaan.

Zo heeft hij lekker ook een doordeweekse dag met de kleine man én (soms) mama! Lekker genieten van elkaar..

Esmé mv Kay

Leuk topic!!!

Bij ons is het nog echt "ouderwets" om het maar zo uit te drukken, voordat onze kleine kanjer kwam werkte in ongeveer 45 uur, en m`n man 40 uur.

Nadat onze kleine vent is geboren is m`n man gewoon 5 dagen blijven werken, en ben ik overgegaan op 24 uur. sinds kort werk in weer 30 uur. (24 op kantoor, en 6 uur thuis)
Mede omdat ik een hele flexibele kantoorbaan heb, kan ik m`n kleine schatje lekker meenemen. Hij zit daar lekker in z`n campingbedje en weet niet beter!!!!

Dus echt papa dagen kennen we niet. probeer wel de zondag altijd een beetje aan willem te laten...... Dan ga ik `s morgens naar de kerk, en knuffelen hun de hele morgen!!
Heerlijk toch??

Heel verhaal geworden, maar zo is tie wel duidelijk denk!!!!

kusjes wendy en william (11 mnd)

Nou bij ons is of eigenlijk, was het zo geregeld dat ik ongeveer 23 uur in de week werk en hubbie 40 uur, hij werkt ploegendienst, een week vroege, een middag en een nacht.
Nu sinds een maand of 4 kreeg hij de kans om alleen de weekenden te werken en dat betekent zaterdag van 7 s'morgens tot 7 uur s'avonds.op zondag van 7 uur s'avonds tot maandag 7 uur s'morgens. De rest van de week heeft hij vrij. Hij klust wel vrij veel bij mijn vader, maar  normaal is hij er door de week als ik werken ben, en als ik vrij ben hebben we tijd voor ons 3tjes.

Als ik meer zou verdienen dan hem en het was mogenlijk dat hij minder ging werken, had ik daar helemaal geen probleem mee.

groetjes pally

Sja, waarom niet?
Ik heb zelf geen diploma's en geen goede baan (of althans, ik hád geen goede baan) dus bij ons is het nogal logisch dat ik thuis ben. Maar als ik ook kostwinner zou kunnen zijn, zou ik dat best wat vinden. Heb eigenlijk geen idee hoe hubbie daar over denkt...zal het toch eens vragen...

Liefs Annet

Papa en mama zijn beide even goed wat mij betreft. Maar bij ons thuis zijn we helaas weer in het standaard patroon gevallen. We wilden beiden minder gaan werken en ik ben de enige die het ook daadwerkelijk doet. Mirne gaat 4 dagen naar het KDV en we zouden om de beurt op maandag vrij nemen om iets met haar te gaan doen (of ik de ochtenden en hij de middagen...) Maar in de praktijk neem ik of de hele dag vrij of ik laat Mirne 's middags door een van haar oma's oppassen.
Het maakt mij niet zo veel uit eigenlijk, maar ik vind het zo zonde voor mijn man... die wilde ook graag tijd met haar besteden maar in zijn hoofd wil het maar niet lukken om een knoop door te hakken of knop om te zetten en het ook te realiseren.

Barbara

Terug
Bovenaan