wel of geen 2e

Hallo allemaal,

Er zijn al weer een hoop 2e kindjes geboren en veel moeders zijn zwanger. Jullie weten hoe ik over een tweede denk maar ben erg benieuwd naar jullie motiviaties om wel/geen 2e kindje te willen. En voor de moeders die al een tweede hebben ben ik erg benieuwd naar hoe dat gaat. Is het veel drukker? Is het allemaal veel duurder? Ben benieuwd naar jullie verhalen

Liefs Linda

Hoi Lin,

Begint het bij jou stiekem mss toch te kriebelen? Haha!!

Onze motivatie hebben we eigenlijk altijd gehad.. We wouden gwn niet teveel leeftijdsverschil tussen de kids, zodat ze samen kunnen spelen, en nog een beetje in dezelfde leeftijdscatogerie vallen.
Of het drukker is?? ZEKER WETEN!!
Maar eigenlijk gaat dat vanzelf wel... Tuurlijk vind ik het vaak heel erg druk, en ben ik blij dat ze op bed liggen savonds, maar ik geniet er ook van.

Of het duurder is?? Ligt eraan of je weer een kindje vant zelfde geslacht krijgt.. Wij hebben de 1e 6mnd voor Syl nix bij hoeven kopen.. Hij draagt gwn de kleren van zn grote broer ;-)
Tuurlijk krijgt hij weleens wat, maar niet omdat hij het nou zo echt nodig heeft..

Liefs Deb.

Hmmm ik ben er nog steeds niet over uit. Maar NU niet in ieder geval!
En dat is omdat ik daar nu gewoonweg geen zin in heb, het kriebelt niet en heb mijn handen vol aan Rik.
Wie weet in de toekomst.

X Saskia

Ja wij hebben al een 2de kindje. En het is wel drukker en vooral veel meer was..... haha
Maar ook erg leuk. De kosten zijn niet veel hoger, alleen zo'n 25 euro per maand meer aan luiers en het KDV is natuurlijk iets duurder.

En weet je: ik wil zelfs graag een derde als het allemaal weer wat op de rit is....(en het lukt natuurlijk)

groetjes Maris

Hoi Linda,

Wij hebben een tweeling erbij gekregen (twee zoontjes). Ze schelen 19 maanden met Veerle en dat is echt super leuk. En tja, druk is het zeker, maar wel LEUK druk. Vond de eerste babytijd enorm druk maar ze zijn nu 6 maanden en het valt me nu 100% mee. We merken het financieel wel dat er twee kindjes zijn bijgekomen met de crechekosten, nieuwe auto, nieuwe duowagen, nieuwe babykamer met 2 bedjes etc. Maar nu we alles hebben aangeschaft merken we er eigenlijk niks meer van in de maand. Zou niet durven zeggen hoeveel we extra per maand kwijt zijn. En tja, deze koopverslaafde kan zich nu naast de meidenkleding ook gaan storten op de jongenskleding, hi hi.

Succes met je beslissing.
Gr. Floor

Hai,

Nou ja, zoals de meeste van jullie weten zou ik ook heel graag een 2e kindje willen, maar helaas dat lukt nu niet.
Hopelijk komt daar gauw verandering in.
De reden is dat ik het allemaal nog eens wil mee maken en omdat ik het leuk vind als Jesse een speelkameraatje krijgt en ik vind 1 kindje zo alleen.

Groetjes Linda

Hoi,
Hier ook na een tweede een derde kindje..
Idd heb je al veel spullen, al koop ik kleding nu wel echt nieuw..De meisjeskleding die ik nog heb is van 8 jaar terug..dus vaak niet meer zo..
Maar dat maak je net zo duur als je wilt denk ik..
Bij ons is het leeftijdsverschil wat meer..Tussen 1 en 2, zit 3jaar en 3 mnd..
En tussen 2 en 3 zit 4 jaar en 7 mnd.
Dus ik had al even geen kdv meer nodig voor de derde kwam.
Kosten zijn zo wat meer gespreid.
Wij wisten al wel toen ik zwanger was van de tweede, dat we misschien nog wel eens een derde wilde..Gewoon mijn meisjesdroom haha,dat zag ik altijd zo voor me..
En het geluk was met ons..mooi toch?
Ik vind het zwanger zijn geweldig, en had het nooit willen missen.
Wij hebben nu twee meiden [ 2 jaar en bijna 10 jaar] en een zoon.[ 6,5 jaar]

Iedereen heeft zo zijn eigen gevoel bij het krijgen van kinderen..
Ik vind drie super..En ik weet dat het verschil van 1 naar twee kids nogal groot was, maar van twee naar drie valt super mee..
Tuurlijk heb ik het ook druk, maar de oudste twee kunnen al steeds meer zelf!
Een vierde komt er ws niet meer, [ huis is vol.haha] maar als het ongepland zou gebeuren zou het zeker welkom zijn.

Gr Rina

Terug
Bovenaan