wel of geen 2e

Hoi, had net een lang verhaal getypt....weg..
Dus even in het kort..
Ons gezin bestaat uit 3 kids...dat was mijn meisjesdroom..haha
Zag ik altijd al voor me, dus na de tweede dachten we al wel dat er ooit een derde zou komen..als het aan ons zou liggen.
Leeftijdsverschil is wel wat meer..Tussen de eerste twee zit 3 jaar en 3 mnd.
En tussen de middelste en de jongste zit 4 jaar en 7 mnd.
Scheelt wel met de kosten..verspreid wel..
Kleding van de oudste dochter gebruik ik niet meer voor de jongste dochter..scheelt teveel.
Dus koop wel veel nieuw..
Maar dat kun je net zo duur maken als je wilt.

Druk..ja zeker..
Van 1 naar 2 was erg wennen, maar van 2 naar 3 valt alles mee.Ze is dan ook makkelijk..en paste zich snel aan aan het bestaande ritme.

Voor ons is het super zo...Een vierde zal er ws niet meer komen, want het huis is vol...
Maar dit is al supermooi zo.

Mijn idee is als je twijfelt...zou ik het zeker overwegen..het is zooo mooi!
En tegenvallen doet het toch nooit???!!
Succes.....Gr Rina

Hai Linda,

Bij ons was het een gevoel. We waren gewoon nog niet klaar ondanks dat de keuze niet bij ons lag aangezien zowel Mette als Jens zijn voorgekomen uit ivf. Ik denk dat dit gevoel voor iedereen weer anders is. Bij ons kost het wel meer. Oa omdat ik niet had verwacht dat het ooit nog zou lukken en helemaal los ben gegaan in het roze (wikkeldoeken, kleertjes, luiertassen enz enz enz) en vervolgens een jongen kreeg... Achteraf is dat niet erg slim geweest als je het financieel bekijkt. Door het kleine leeftijdsverschil zat/zit Mette nog in de kinderwagen omdat ze te klein was om ernaast te lopen. Op dit moment kan ze dat wel maar geen grote afstanden. Kortom, naast de gewone wagen moest er een duowagen komen. Maargoed dat is alleen aan de orde met een klein leeftijdsverschil. Als je kindje 2/3jaar is, is een duowagen tegen de tijd dat het kleintje geboren wordt weer niet nodig. Luiers en voeding is wel een extra kostenpost merken we net als kleertjes. Maargoed dat heb je zelf in de hand. Wij zijn pamperminded en aan 2e hands kleertjes doen we niet maar in principe is er natuurlijk niks mis met kruidvatluiers en een doos kleertjes van Marktplaats. Kinderen worden daar echt niet meer of minder gelukkig van. Het is dus maar net hoe duur je het wil maken.
We zijn achteraf heel erg blij dat we toch nog een keer het ziekenhuis is zijn gegaan voor een 2e. Toen we de beslissing moeten nemen zij mijn vader als je alleen bent heb je niemand om ruzie mee te maken en dat vond ik eigenlijk een hele wijze opmerking. Als wij oud worden of er niet meer zijn hebben ze elkaar. Eerst hadden we een kind en nu hebben we een gezin. Het voelt gewoon veel completer. Jens en Mette zijn ook echt een leuk stel samen. Waar hij niet op of om kijkt als wij in beeld komen is hij direct gefocused als Mette in de buurt komt. Ze hoeft maar een klein beetje gek te doen en hij ligt dubbel van het lachen. Als je mij vraagt is het drukker dan zeg ik volmondig JA! Er zijn momenten dat ik dacht 1 kind is zo gek nog niet en waarom wilde ik dit ook alweer??? Omdat Mette pas 1.5 was toen Jens werd geboren kon ik haar niet echt dingen duidelijk maken zoals waarom mama even niet met haar bezig kon zijn omdat Jens nu eenmaal ook verzorging nodig heeft. De eerste 6 maanden vonden wij erg zwaar en druk. Jens had veel krampjes en Mette hing constant aan mijn been omdat ze het maar niks vond dat ik zoveel met Jens rondliep (wiegen tegen de krampjes). Nu ze 2 is is het allemaal een stuk makkelijker. Ze snapt alles wat ik zeg en kan zelf terugpraten. Jens is ook veel rustiger geworden qua krampjes. Op dit moment vind ik 2 kids erg gezellig en goed te doen al blijft het gewoon mega druk en veeel minder praktisch dan 1 kind. (ze slapen nooooit tegelijk, als de een huilt begint de ander ook, met de hele boel op stap is een ware volksverhuizing enz.) Ondanks alle drukte en gebrek aan tijd voor onszelf zijn we dolbij met ons 2span. Het is gewoon heel erg gezellig zo. Ik geniet elke dag weer van de manier waarop die 2 kleine smurfen met elkaar omgaan. Wij voelden dat we nog graag een kind erbij willen maar hadden ons ook neergelegd bij het idee dat het als het niet zou lukken bij 1 kindje bleef. Wat dat aangaat hebben beide situatie zo hun voor en nadelen denk ik.
gr.Ing

Hoi!

Zoals jullie weten krijgt Isabelle er binnenkort een broertje of zusje bij. De reden dat we voor een tweede kindje zijn gegaan is omdat ik vooral niet wil dat Isabelle alleen achter blijft...(ik denk altijd ver door) en dat ze later ook familie heeft om naar toe te gaan. Een broer of een zus is toch heel anders als een hele goede vriend of vriendin. Het is niet beter of slechter, maar het is een ander gevoel voor mij. Ook vind ik het goed dat ze dan niet meer alle aandacht krijgt en haar aandacht zal moeten delen. Hoe moeilijk dat in het begin ook zal zijn. Ik ben ook gewoon benieuwd naar hoe ons tweede kindje zal zijn! Ik merk nu ook al aan Isabelle dat ze teveel bij grote mensen is.
In tegenstelling tot Ing voel ik me wel al echt een gezin hoor met 1 kind. Je zit samen aan tafel, je onderneemt samen vanalles, je gaat samen op vakantie...kortom je bent toch een gezinnetje!

Groetjes Babybelle

Ik sluit me aan bij alles hierboven. Het alleen achterblijven, delen van aandacht enz. Enne tuurlijk ben je met 1 kind een gezinnetje. Alleen toen die 2e er bij ons was voelde het helemaal af. Ik kan het moeilijk uitleggen... Daar is dat gevoel weer. De een heeft dat bij 1 kind en de ander bij 6. Het gevoel van het is goed zo.

Slaap lekker allemaal! Ik ga er in!
x

Ik kan me ook helemaal aansluiten bij Babybelle. Als ik zie hoe leuk Veerle het nu al heeft met haar 2 broertjes kan ik daar zo van genieten, laat staan als ze straks rond de 4 jaar zijn. Lekker samen spelen als je op vakantie gaat.

Babybelle: succes met de laatste loodjes.

Gr. Floor

Hey Linda,

Wij zijn sinds twee weken bezig om voor een tweede kindje te gaan, hoewel wij dit wel eerder wilden vanwege mijn leeftijd hebben we toch de uitslagen van het ziekenhuis afgewacht en nu gaan we ervoor maar als het niet lukt wat ook een grote kans is dan houd het gewoon op dan ben ik al heel blij dat we Roan hebben, het vreemde nu is dat het voor ons de eerste keer is dat we zwanger willen worden want de vorige keer was ik al zwanger en was het geen bewuste keus dus dat is nu wel heel spannend...

Groetjes Mascha

Hoi Hoi,

Hier ook inmiddels een 2e kindje.
Wij wilde heel graag een 2e kindje omdat we een gevoel hadden niet klaar te wezen en graag een broertje of zusje voor onze dochter wilde.
Financieel valt het me reuze mee, koop veel spullen en kleertje van marktplaats en in onze vriendenkring lenen we veel.
Drukker vind ik het niet je bent wel weer wat meer gebonden aan huis.

Doe Doei

Terug
Bovenaan