wel of geen 2e

hoi hoi,
hier inmiddels ook alweer ruim 26 weken zwanger van ons tweede kindje. Dit was voor ons geen vanzelfsprekendheid en ik heb ook lang gedacht dat ons gezin compleet was na de geboorte van Sarah. Maar toch ontstond er een soort van knagend gevoel dat we nog niet compleet waren. Ik kom zelf uit een groot gezin (ben de jongste van 7 kids) en vind het een prettig idee dat Sarah straks ook directe familie heeft. Dat is inderdaad toch anders dan een vriend of vriendin. Dat ze iemand heeft waarmee ze haar jeugd deelt, die later mee kan praten over dingen die belangrijk waren in hun jeugd, die dezelfde herinneringen heeft...dat soort vage sentimentele dingen ;-)
En voor nog veel later dat ze er niet alleen voor komt te staan als Marc en/of mij wat overkomt.

Lang hadden wij het financiele argument dat we Sarah alles konden geven wat we wilden omdat ze alleen was. Dat heeft ons nog wel even tegengehouden om voor een tweede te gaan. Maar rationeel gezien kunnen we twee kinderen ook nog alles bieden wat we wensen. Geld was geen belemmerende factor eigenlijk...en inderdaad je kunt het zo duur maken als je zelf wilt. Maar alles bij elkaar genomen kon het financiele argument de andere minder rationele argumenten niet overstemmen en hebben we ons gevoel gevolgd.

groetjes Tamar

Hee hoi,

leuk onderwerp en leuk om alle reactie te lezen! Hier sinds 4 dagen dus ook 2e kind! Vind het wel een hele verandering ha ha! maar wel een hele bewuste keuze en sluit ook niet uit dat er nog wel 1 komt.
Heb wat drukte betreft nog geen ervaring (mijn ouders zijn hier nu ook) maar het is in elk geval drukker! en wat financieel betreft is het idd net wat je zelf wilt. Op het moment hier nu dus dubbele luiers maar verder nog niet veel extra kosten gehad. We hebben bijvoorbeeld geen duowagen gekocht omdat we nog niet kunnen verzinnen wanneer we die gaan gebruiken en ik heb een heleboel kleertjes gekregen van een gezin hier uit de buurt die vorig jaar een jongetje hadden. Heb daar ook helemaal geen problemen mee en ga ook gerust naar een kledingbeurs ofzo dus tja het is net wat iemand zelf wil.

Groetjes Alberdien

Hey,

Ik schrijjf niet zo vaak mee, maar voor ons was het alleen blijven ook een reden om nog een tweede kindje te krijgen, maar nog een aantal meer redenen hoor, voor ons gevoel is het nu eigenlijk nog niet klaar, terwijl Famke nu 7 maanden is, zitten we nu in de tweede ronde voor nog een derde kindje, terwijl ik altijd heb gezegd dat ik 2 wel mooi vond, zo zie je maar wat een menss kan veranderen............

Groetjes Jannetje

Ik heb heel mijn leven geroepen dat ik 2 kinderen wilde en toen patrick op mijn buik gelegd werd had ik meteen zoiets van; dit is super bijzonder, dit wil ik nog een keer meemaken. Toen patrick geboren was voelden we ons wel een gezinnetje, alleen nog niet compleet, het voelde nog niet perfect voor ons. Pas toen ilona geboren werd en op mijn buik gelegd werd had ik zoiets van; nu is het goed. En er kwam een rust over me heen. Dit is ons gezinnetje! Wij zijn compleet met 2 bengeltjes en een engeltje in ons hart!
Druk is het zeker. In het begin viel het wel mee, maar vanaf dat ilona een maand of 6 was tot een paar maanden geleden was het echt aanpoten, maar wel super gezellig! Nu vind ik het rustiger worden, weet niet goed waarom hoor (misschien omdat ik sinds februari 16 uur werk ipv 20??).
Financieel durf ik eigenlijk niet te zeggen. Volgens mij valt dat allemaal wel mee hoor. Je kunt het zo gek maken als je zelf wil!

x

Hoi hoi

Hier sinds Maart ook mama van 2 kids.
Ik vind het echt HEERLIJK!!!
Het was ook een bewuste keus om er niet teveel leeftijdsverschil tussen de ukken te hebben en het is ons ook gegund.
Of het druk is.........ja.........maar vind het niet drukker dan 1.
Lynn is echt een super makkelijk meisje en moet je echt aandacht geven anders vergeet je haar gewoon. In tegenstelling tot haar grote zus Maud, die als baby al veel drukker was en nu als peuterpuber ook haar aandacht vraagt hihihihi.

Zoals hierboven ook al is beschreven vind ik het belangrijk dat de kindjes leren delen, samen spelen enz.
En ook ik denk al heel ver vooruit.......dat ze later niet "alleen" zijn als wij er niet meer zijn.

Financieel...........Ik merk niet veel verschil, koop vaak de luiers in de reclame, kleertjes in de opruiming, koop ook niet vaak dure merkkleding alleen bij speciale gelegenheden maak ik het wat duurder..

Ik moet echt zeggen.......ik voel met zooooooo rijk met mijn 2 mooie meiden, maar ik sluit zeker niet uit dat er in de toekomst nog een gupje komt.
Dat is echt een hele grote wens!!!!!!

Gr. Naomi
mv Maud & Lynn

Hoi Linda,

Bij ons wat het ook een gevoel. Zo van: het is nog niet compleet.
Nu ik inmiddels alweer 34 weken zwanger ben van nummer 2 met de daarbij behorende kwalen heb ik wel besloten dat het echt bij 2 kindjes blijft. We weten dat we nu weer een jongetje krijgen. Soms zit mijn man dan te plagen van ' zullen we toch niet nog voor een derde gaan? Dan krijgen we misschien nog een meisje'. Maar voor mij is het echt duidelijk: dit is voor mij de laatste zwangerschap!
Qua kosten. We hebben voor deze kleine wel nieuwe meubeltjes gekochten want we willen de kamer van Sven hetzelfde houden en we hebben wel wat nieuwe kleertjes gekocht. Maar voor de rest hebben we alles al. En wat velen hier al zeggen: je kunt het zo duur maken als je zelf wilt.

Ikzelf ben altijd van: het altijd kindjes bepaal je als stel. Daar is verder geen goed of fout in. Als jullie blij zijn met jullie gezinnetje zoals het is: prima toch? Wil je heel veel kindjes, ook goed. Als jullie er maar gelukkig mee zijn.

Groetjes,
Maike

Oja, wat betreft kosten, wij kopen eigenlijk alles nieuw, Jelle was met 16 maanden echt toe aan een peuterbed, en we hebben daar ook nooit problemen mee gehad, dus hij was degene die een nieuw kamertje kreeg. Mbt kleding, we hadden eerst een jongen en nu een meisje, dus ja dan moet je kleertjes kopen, maar speelgoed schuif ik nu nog veel door. We kopen veel in de aanbieding, dat scheelt echt heel veel

Terug
Bovenaan