Wel of geen combinatietest?

Hoi meiden,

Gisteren de intake + echo gehad bij de verloskundige. Alles zag er heel goed uit, kwam nu uit op 11 weken. Hummeltje was al hard aan het zwaaien enzo. Nu echt gaan genieten!!

Alhoewel ik nu wel loop te dubben over de vraag of we wel/geen combitest laten doen. stel dat de uitslag niet heel goed is, dan ben ik me natuurlijk heel mn zwangerschap zorgen aan het maken, misschien wel voor niets. Aan de andere kant kun je je er wat meer op instellen. Maar het blijft sowieso een onzeker gebeuren. Ik weet het echt niet, moet wel binnen een week beslissen.

Hoe kijken jullie hier tegenaan??

groetjes Karin
 
Hi Karin,
Wat fijn om te zien he, die echo. Die van ons was ook aan het zwaaien, echt te bijzonder allemaal.

Als ik het goed begrijp is dit dus je 3e, toch? Wat heb je bij je eerdere zwangerschappen gedaan?

Wij hebben toevallig afgelopen vrijdag de combitest laten doen. De uitslag van de nekplooi is goed, nu nog even afwachten op de rest. Tja, wij hadden zoiets dan weten we het maar, of we een grote of minder grote kans hebben. Bovendien vonden we nog een echo ook wel weer heel fijn, toch weer even live beelden van je kleine ukkie.

Veel succes met je keuze!

Lfs,
Lineke
 
Hi Karin,
Wat fijn om te zien he, die echo. Die van ons was ook aan het zwaaien, echt te bijzonder allemaal.

Als ik het goed begrijp is dit dus je 3e, toch? Wat heb je bij je eerdere zwangerschappen gedaan?

Wij hebben toevallig afgelopen vrijdag de combitest laten doen. De uitslag van de nekplooi is goed, nu nog even afwachten op de rest. Tja, wij hadden zoiets dan weten we het maar, of we een grote of minder grote kans hebben. Bovendien vonden we nog een echo ook wel weer heel fijn, toch weer even live beelden van je kleine ukkie.

Veel succes met je keuze!

Lfs,
Lineke
 
hoi Lineke,

Bedankt voor je reactie, fijn dat de 1e uitslag goed was. Bij onze eerste 2 kinderen (nu 4 en 6) werd dat nog niet standaard aangeboden en kwam het eigenlijk helemaal niet ter sprake. Bijna niemand om me heen deed het ook en nu juist wel. Verloskundigen zijn nu verplicht dit onder de aandacht te brengen, waardoor ik er toch over na loop te denken...

groetjes Karin
 
Bij mij werd er niet eens naar gevraagd. De oudste is nu vier en wij kregen al een combinatietest. Wij wonen wel aan de grens en gaan naar belgie, dus misschien dat ze dat daar gewoon doen. Ik vond het wel fijn te weten dat de kans heel klein was maar anders zou ik t wel willen weten want dan kan je je al eens laten informeren. Maar volgens mij zien ze op de 20 wkn echo meer. Vond het trouwens erg treurig dat sinds de 20 wkn echo standaard aangeboden wordt er veel meer abortussen zijn.... Ik zou t nooit over mn hart kunnen verkrijgen
 
Hoi, wij hadden het bij ons zoontje besloten niet te doen en vandaag bij de intake, waar ik alleen heen was heb ik ook besloten het weer niet te doen. Ik ga er vanuit dat alles goed gaat, dus we zien het wel!

Groetjes
Angel
 
Hoi, wij doen het ook niet. Voor mijzelf het ik het idee dat je je nooit echt kunt voorbereiden op het krijgen van een kindje met Down syndroom. Bovendien zegt het alleen iets over de kans dat het kindje down heeft. Voor meer duidelijkheid moet je dan alsnog een test ondergaan met risico's voor je kindje. Daarom doen wij het niet, maar het blijft een heel persoonlijke beslissing.

Groetjes,
Falcon
 
Wij doen het ook niet. Als het kindje down heeft, dan laat ik het toch niet weghalen. Dus wat heeft het dan voor zin als ik het van te voren zou weten. Dan zou ik niet echt meer kunnen genieten van mijn zwangerschap denk ik.

Ik denk dat je voor jezelf moet bedenken wat voor meerwaarde de uitslag voor jullie heeft. Zou je het weg laten halen? Dan is het wel handig om het van te voren te weten.

Succes

Manon
 
Terug
Bovenaan