Wel of geen combinatietest?

Hee,
Wij doen wel de combinatie echo.
We willen eigenlijk geen kindje met een down syndroom, dus dan kun je het hiermee uitsluiten.
Als het kindje met/zonder altijd welkom is, hoef je het natuurlijk niet te doen.
Bij ons is ons kindje altijd welkom, maar wij willen liever geen kindje met een down syndroom.
Succes! Greetz
 
hoi hoi

wij hebben het bij ons zoontje niet gedaan
en doen het nu ook weer niet.
wij zitten niet in de risico groep en mocht het toch een kindje met down worden is het voor ons geen reden om de zwangerschap te eindigen.

groetjes moekje
 
Hoi Karin,

Wij gaan het wel doen.
Bij de eerste zwangerschap liepen we echt geen groter risico dan een ander maar we besloten het toch maar te doen.
De uitslag was bij ons niet goed.
Om een heel lang verhaal kort te maken ons meisje had het turner syndroom + hydrops foetalis.
Ze zou de zwangerschap zowieso niet overleven.
Met 14,5 week hebben wij afscheid van haar genomen en onze lieve kleine meid een hoop pijn bespaard.
Nu komt dit echt niet vaak voor meestal heb je dan eerder in de zwangerschap een miskraam.
Maar je denkt altijd dit gebeurd mij niet wij hadden wel pech.
Ik ben nu 9 weken en 3 dagen zwanger en ik ga ervanuit dat 3x scheepsrecht is.
Het is niet bedoeling je bang te maken wil je alleen duidelijk maken dat er ook wat anders uit de test kan komen.
De meeste uitslagen zijn nog steeds positief!!!!!!!!
Maak een keuze waar jij en je man achterstaan dat is belangrijk!

Liefs Pupke
 
Hoi allemaal,

bedankt voor al jullie (erg verschillende) reacties. We neigen er nu meer naar het niet te doen, omdat we het sowieso willen houden en het nog altijd een inschatting blijft. Ook denk ik idd dat je je er toch nooit echt goed van tevoren op voor kan bereiden. Dit weekend hakken we de knoop maar door!

He Pupke, zo te horen is je echo goed verlopen maandag? Gelukkig! Ik kan me nav jouw verhaal goed voorstellen dat je nu wel weer wilt testen.

gr Karin
 
Hoi

Ik laat ook geen combinatie test doen ook om het feit dat ik zwanger ben van een tweeling en dat veel risicovoller is dan met een eenling.

En wat als er uitkomt dat je een kans heb op down syndroom..Wat ga je dan doen?
Weg laten halen....

Ik vindt het een moeilijke beslissing maar voor mij uitgesloten kans dat het fout gaat is groter en het niet waard.

Groetjes peggy
 
Jeetje wat is dit moeilijk zeg.....

ik twijfel ook enorm.

ze kunnen je nooit honderd procent zeggen dat het down heeft dus wat ga je doen als ze zeggen dat er wel een grote kans heb met alle vervolg onderzoeken erbij? Je kan het gewoon niet weg laten halen want het kan ook gezond zijn! En ga je je de rest van je zwangerschap druk maken dat er dan iets moet zijn met je kindje die stres is ook weer ongezond....

nu ik dit schrijf ga ik het gewoon niet doen we hopen op een gezond kindje
 
Terug
Bovenaan