Wel of geen corona vaccin als je zwanger wil worden

<p>Goedenavond,</p><p>Wat is jullie mening wat betreft de corona vaccinatie als je probeert zwanger te worden?</p><p>Ik heb nu de uitnodiging voor de corona vaccinatie per brief thuis gestuurd gekregen, maar ik twijfel of ik wel de vaccinatie wil gaan halen. Wij hebben al 1 dochter en ben gestopt met de pil voor een evt 2e kindje.</p><p>Alvast bedankt voor de reacties</p>
 
Ik heb 15 mei mn eerste moderna prik gehad en krijg 12 juni de tweede. Heb in maart een miskraam gehad, zijn nu bezig met 2e poging en heb geen moment getwijfeld over het vaccin, toen ik een Moderna mocht op mn werk (kreeg in eerste instantie de Janssen, die wilde ik niet).

Als het goed is wordt nu toch iedereen nog maar met Pfizer of Moderna geprikt, en deze mag je volgens de WHO krijgen als je zwanger bent. Maak me er geen zorgen over.
 
Ik ben nu 30 weken zwanger en zit met smart te wachten op mijn uitnodiging om gevaccineerd te worden. Ik heb bij een collega gezien wat de gevolgen kunnen zijn van corona tijdens de zwangerschap (voor moeder en kind). En ik zou er alles aan doen om dat te voorkomen
 
Ik ben nu 25 weken zwanger en krijg morgen de vaccinatie. Er zijn onderzoeken en op basis daarvan heb ik besloten om mij wel te laten vaccineren.
 
Ik ben in januari gevaccineerd, in april gestopt met de pil en nu ong 5 weken zwanger. Ik ken je gevoel wel, ik was ook bang voor of het mocht lukken na vaccinatie. Maar het is toch gelukt! Wilde wel graag het vaccin hebben omdat ik in de zorg werk. ?
 
[quote quote=10456139]Ik ben nu 30 weken zwanger en zit met smart te wachten op mijn uitnodiging om gevaccineerd te worden. Ik heb bij een collega gezien wat de gevolgen kunnen zijn van corona tijdens de zwangerschap (voor moeder en kind). En ik zou er alles aan doen om dat te voorkomen[/quote]Zijn je collega en de baby erg ziek geweest? ?
 
Ik snap je gedachten.
Ik kreeg op dinsdag de pfizer vaccinatie en woensdag ontdekte ik dat ik zwanger was. Ik krijg over 2 weken de 2e vaccinatie.

Ik heb er rust van. Ik heb van tevoren uiteraard navraag gedaan en de richtlijnen zijn veranderd. Ze adviseren om gewoon de vaccinatie te nemen maar raden wel moderna of pfizer aan dus dat was voor mij voldoende doorslag.

Doe vooral waar je je goed bij voelt
 
Hoi. 
Ik ben nu 18 weken zwanger en kies ervoor om me niet met het coronavaccin te laten vaccineren.
In overleg met mijn VK heb ik een risico afweging gemaakt. In mijn persoonlijk geval wegen de risico's op bijwerkingen vh vaccin hoger op dan de risico's op slecht verloop met een covidbesmetting. Uitzondering kunnen altijd natuurlijk.
Wat de doorslag gaf om het niet te doen zijn de onbekende lange termijn effecten. We weten nu nog gewoon niet wat dit over een x aantal jaren doet.
Hoe dan ook is het ieder zijn keuze, zolang je deze maar bewust maakt. Lees je in de voordelen en nadelen en maak een persoonlijke afweging.
Succes met zwanger worden!
 
Terug
Bovenaan