wel of geen griepprik

Norah krijgt maandag de eerste prik, Omdat ik 14weken zwanger ben, 'mag' ik 'm ook en ik denk dat ik dat ook doe. Ik vond het wel een heel lastige keuze. Vanochtend las ik in de krant dat de Mexicaanse griep voor de meeste mensen inderdaad niet veel vervelender is dan een gewone griep, zelfs milder, Maar voor een kleine groep mensen heeft-ie wel veel ernstigere gevolgen dan de gewone griep. Ik wil het risico niet nemen dat Norah of ik bij die kleine groep zit. Moeilijk hoor, en zoals de huisarts van iemand hierboven al zei, allemaal veel succes bij het nemen van een wijs besluit!

Groetjes,
Jamie

Het blijft een lastige keuze.
Ik heb jullie verhalen allemaal gelezen en wat mij eigenlijk opvalt, is dat iedere mama hier, zoals Irene ook al zei, het beste voor heeft met haar kindje, welke keuze ze uiteindelijk ook maakt.
We hebben er allemaal goed over nagedacht en kiezen wat ons, op dit moment, met de info die we nu hebben, het beste lijkt. En dat kan altijd achteraf anders uitpakken, toch ?
Ik denk dat we ons niet achteraf veel verwijten moeten maken en ook niet ons zelf het niet kunnen vergeven als de keuze die we hebben gemaakt, toch misschien nadelige gevolgen heeft.
Ik zeg dit nu heel makkelijk, maar besef heel goed dat de praktijk heel anders kan zijn en dat het dan vast niet zo makkelijk gaat als ik nu neerschrijf.
Ik praat mezelf ook een beetje moed in :)
Ik wil alleen maar zeggen dat er volgens mij niet echt DE juiste keuze is. Het blijft altijd afwachten wat de toekomst zal brengen. Misschien kan dit wat rust geven voor mensen die enorm twijfelen wat te doen.
Wij hebben de keuze gemaakt om Lotte niet te laten inenten en ik hoop met jullie allemaal mee dat de gevolgen van de griep en ook van de inenting mee zullen vallen.

Succes allemaal !!

@ Hannah, is jullie kindje ook getest op de MG en heeft ze nog med. gekregen ?
Ik ben daar wel benieuwd naar eigenlijk.
Ik werk zelf in de zorg en vroeg me af of kleintjes met bewezen MG nu wel of geen Tamiflu krijgen.
@ Irene, het klopt dat kleintjes snel uitdrogen en dat dat een rden van opname kan zijn, maar ik heb de afgelopen weken ook wel heel veel benauwde kindjes gezien op de SEH. Volgens mij is dat ook de reden dat deze leeftijdsgroep gevaccineerd wordt. De luchtwegen zijn veel nauwer en als ze evt. beademd moeten worden, heb je dus een grotere kans op beschadigingen met alle gevolgen van dien.
Ik heb het ook maar gehoord hoor, er doen zoveel verschillende verhalen de ronde.
Is Myrthe weer helemaal opgeknapt inmiddels en heb je de indruk dat de ingreep toch wel wat heeft geholpen ?

Liefs, Sophie

@ Sophie....

Nee Myrthe blijft flinke groene bellen produceren, de hele dag door. Allergietest wees niets uit.
Mijn peetmoeder heeft praktijk in chinese geneeswijze en die heeft nu kruiden voorgeschreven. Ik weet het anders ook niet meer. Iedere 2 dagen moet ik dr bedje verschonen omdat dr lakens helemaal groen zijn, smerig gewoon.

Verder is mijn vriend nu ineens gaan twijfelen over de prik. Nu ik het eindelijk over uit was om die prik niet te geven (Hij wilde namelijk niet geven) heeft ie nu dingen gehoord waardoor hij gaat twijfelen.
Zo hoorde hij (van student medicijnen) dat de prik dezelfde stoffen bevat als de gewone griepprik behavle dan de virus zelf.
En bij gewone griep is kans dat kleine kinderen sterven 0,02% en bij mex griep 0,05% dus wel iets hoger, alhoewel het natuurlijk nog steeds een hele kleine kans is.
Maar goed nu is hij gaan twijfelen, GRRRRRR zo komen we er nooit uit.
Nu is hier de oproep pas voor vrijdag, dus we kunnen nog hele week gaan discussieren....
Pffff wat moeilijk allemaal.

Liefs Irene

Hoi

Mijn vriendin is 4 wkn te vroeg bevallen na de enting van de mg prik ze kreeg de prik donderdag en zaterdag was zij bevallen ze was erg geschrokken met haar baby is alles goed alleen moet ze nog op gewicht komen.

Wij moeten vrijdag maar ik weet niet of ik het doe ben nog aan het twijfelen.

Liefs,
Vanesca

Terug
Bovenaan