Het blijft een lastige keuze.
Ik heb jullie verhalen allemaal gelezen en wat mij eigenlijk opvalt, is dat iedere mama hier, zoals Irene ook al zei, het beste voor heeft met haar kindje, welke keuze ze uiteindelijk ook maakt.
We hebben er allemaal goed over nagedacht en kiezen wat ons, op dit moment, met de info die we nu hebben, het beste lijkt. En dat kan altijd achteraf anders uitpakken, toch ?
Ik denk dat we ons niet achteraf veel verwijten moeten maken en ook niet ons zelf het niet kunnen vergeven als de keuze die we hebben gemaakt, toch misschien nadelige gevolgen heeft.
Ik zeg dit nu heel makkelijk, maar besef heel goed dat de praktijk heel anders kan zijn en dat het dan vast niet zo makkelijk gaat als ik nu neerschrijf.
Ik praat mezelf ook een beetje moed in

Ik wil alleen maar zeggen dat er volgens mij niet echt DE juiste keuze is. Het blijft altijd afwachten wat de toekomst zal brengen. Misschien kan dit wat rust geven voor mensen die enorm twijfelen wat te doen.
Wij hebben de keuze gemaakt om Lotte niet te laten inenten en ik hoop met jullie allemaal mee dat de gevolgen van de griep en ook van de inenting mee zullen vallen.
Succes allemaal !!
@ Hannah, is jullie kindje ook getest op de MG en heeft ze nog med. gekregen ?
Ik ben daar wel benieuwd naar eigenlijk.
Ik werk zelf in de zorg en vroeg me af of kleintjes met bewezen MG nu wel of geen Tamiflu krijgen.
@ Irene, het klopt dat kleintjes snel uitdrogen en dat dat een rden van opname kan zijn, maar ik heb de afgelopen weken ook wel heel veel benauwde kindjes gezien op de SEH. Volgens mij is dat ook de reden dat deze leeftijdsgroep gevaccineerd wordt. De luchtwegen zijn veel nauwer en als ze evt. beademd moeten worden, heb je dus een grotere kans op beschadigingen met alle gevolgen van dien.
Ik heb het ook maar gehoord hoor, er doen zoveel verschillende verhalen de ronde.
Is Myrthe weer helemaal opgeknapt inmiddels en heb je de indruk dat de ingreep toch wel wat heeft geholpen ?
Liefs, Sophie