wel of geen opvolgmelk? (discussie)

A

Anoniem

Guest
hoi hoi

Wat vinden jullie het beste: opvolgmelk of alleen melk!!

Als je alle foldertjes, reclames ed moet geloven is het het beste om je kindje tot ongeveer 3a 4jaar opvolgmelk te geven.ivm voedingstoffen afweersysteem ed.....

Maar van het cb hebben we gehoord dat dit niet hoeft en niet nodig is..

Toch heb ik dan zoiets: waarom zouden fabrikanten die melk dan maken, is het dan echt puur uit commercieel oogpunt en heeft het echt geen meerwaarde...
Dat kan ik haast niet geloven, of ben ik dan echt zo naief..

Omdat ik er nog niet helemaal uit ben wat ik wil (en dat is het beste voor sophie)
geven wij nog steeds een keer per dag opvolgmelk..
Hierdoor heb ik een goed gevoel dat ik haar het beste geeft dat er is en laat ik haar tevens wenen aan gewone melk...
Ook een van de redenen is dat sophie echt een melkmonstertje is. Het liefst zou ze drie volle flessen melk blijven drinken, maar dat is dus niet goed ...
Nu heb ik ergens gelezen dat in opvolgmelk minder  eiwitten zitten (en dat is de reden dat je niet meer als 300 cc melk per dag mag geven)
Dus voor mij ook nog een reden om het te geven.

Moeilijk hoor, om  door alle info heen te moeten beslissen wat het beste voor je kindje is...  

wat vinden jullie, volgen sjullie het cb of de fabrikanten......

liefs tobi

Ik ben daar heel kort en bondig over. Het zal zeer zeker zijn waarde hebben, maar mijn overtuiging is dat het voornamelijk commercieel is. Wat is er mis met gewone halfvolle melk??

En zeg nu zelf, die opvolg melk is iets van de laatste jaren, dat zou betekenen dat wij met zijn allen iets grandioos tekort zijn gekomen. Niet dus!!

Als het CB ook al zegt dat het niet hoeft, waarom zou je dan meer voor melk uit gaan geven als gewone halfvolle melk ook goed en voedzaam is.

Groetjes Fonske.

als eerste: doe wat je goed lijkt! jij beslist wat het beste is voor je kindje.

Maar ja, ik denk dat je naief bent als je zegt dat de fabrikanten het alleen maken voor commerciele doelstellingen. Dat doen ze wel degelijk! er zit echt geen belang bij van 'laten we iets maken wat gezonder is voor alle kindjes' . Dat wil niet zeggen dat ik niet denk dat die melk goed uitgebalanseerd is of dat het een slecht product is. In tegendeel. Maar als je kind met de pot mee kan eten krijgt hij voldoende voedingstoffen binnen dus echt nodig is het mijns inziens niet.

voor alle voedingstoffen (dus ook gewone melk) zijn goede en slechte argumenten te bedenken maar ik denk altijd maar zo: "Zelf ben ik er ook gezond mee geworden en heb geen schadelijke gevolgen van voeding opgelopen, dus waarom Lukas niet.

Kortom, hierin huis gewone melk omdat opvolgmelk niet nodig is en alleen bestaat door de commercie.

Annemieke

Sophie drinkt 'géén gewone melk, die weigert ze gewoon (als een van de weinige dingen), helaas. Om haar toch aan benodigde zuivel te laten komen, krijgt ze peutergroeimelk in haar papfles. En voor de rest geen melk.

Ik ben helemaal geen voorstander van de groeimelk na 1 jaar, met gewone melk en vitamine d kom je er ook hoor. Ben wel blij dat het er is, anders kreeg ze te weinig zuivel binnen (met de broodnodige stoffen). Maar het is zoet, dus ik ben bang dat wennen aan echte melk alleen maar lastiger word....... Komt ook wel weer goed.

Gijs was 1 jaar en is zonder problemen overgestapt. En ik heb er nooit over nagedacht om dure opvolgmelk te gaan kopen...

Groetjes
Susan

hoi hoi
Chris wil geen gewone melk en is zo wie zo een hele slechte drinker.
Ik koop dus gewoon opvolg melk omdat hij nu eenmaal iets binnen moet krijgen
Maar anders had ik gewoon melk gegeven hoor. Is helemaal goed genoeg.

groetjes Pascal

Wij geven ons kind voldoende gevarieerd eten en drinken. Waaronder ook halfvolle melk en volle yoghurt. Dus geen opvolgmelk meer.
Het is een trend van de voedingsmiddelenindustrie om van alles toe te voegen. “Schuldgevoel” en “lekker handig” verkopen blijkbaar goed.
Ik koop het liefst biologisch en zonder al te veel e-nummers (conserveringsmiddelen).

Bij ons komt de opvolgmelk er niet meer in. Toen Jorick over mocht op de opvolgmelk, heb ik dit keurig gedaan. Totdat er op het CB geopperd werd dat Jorick teveel melk kreeg. En dan voornamelijk te veel opvolgmelk, beter was om gewone halfvolle melk te geven dit was geen dikmaker en de opvolgmelk is zoeter en ja kindjes kunnen er voller door worden. (of het waar is ??) Dus, Milan krijgt zeer zeker geen opvolgmelk. Ik vind het trouwens ook zonde van het geld. Als ik een pak opvolgmelk koop ben ik al gauw € 10,- kwijt en voor halvolle melk en vitamine D druppels veel minder.
Iedereen moet doen wat hij/zij goed vind. Als iemand nog tot 2 jaar opvolgmelk wil blijven geven of omdat het kindje geen gewone melk lust dan moeten jullie gewoon lekker opvolgmelk geven.

Groetjes Jolanda

Hier geen opvolg melk. Ik denk dat het inderdaad een groot commercieel feest is van de fabrikant. Kian ging zonder problemen over toen hij (bijna) 1 was. Dus prima.
Liefs Nelleke

Terug
Bovenaan