wel of geen opvolgmelk? (discussie)

hier ook gewone melk, vond het wel heel handig om van de oplospoeder af te zijn en geloof ook dat het allemaal commercie is

enige probleem is alleen dat Ivar altijd tevreden zijn flesje opvolgmelk lekker leegdronk, en de gewone melk wil er niet echt in (uit beker drinkt hij te weinig, en fles met warme of koude melk drinkt hij ook maar paar kleine slokjes van), dus hij krijgt gewoon wat meer yoghurt nu

Groetjes Jenneke mv Ivar

Veel al aan de gewone melk! Tessa krijgt 1 keer op een dag groeimelk en de papfles en bij de boterham tussen middag gewone halfvolle melk of drinkt ze optimel met ons mee.

Groeimelk wordt ook vaak  geadviseerd als je kindje weinig lust en dus weinig variatie heeft via de groenten, fruit, enz. Aangezien Tessa een vuilnisbak is die alles eet is groeimelk niet meer zo nodig.Vandaar dat het de laatste fles van de dag is en die moeten we toch afbouwen!

Lisenka mv Tessa (10-9-2006)

Hallo allemaal,

Na een aantal erg drukke weken, zowel thuis als op het werk, ben ik ook weer op het forum.
Mirthe krijgt naast twee keer per dag BV een fles opvolgmelk met bambix. Wij hebben thuis een melkveebedrijf en eigen melk, ook al romen wij het af, vind ik voor haar te vet.
Ook de oudste twee hebben lang (tot een jaar of drie) opvolgmelk gedronken.

Bij Jasper ben ik lang aan het zoeken geweest welk merk, want hij wilde naast de BV slecht iets anders drinken.
Achteraf snap ik wel dat hij alleen maar Friso wilde drinken.
Zijn papa heeft hem natuurlijk al lang verteld dat Friso van de melk van onze eigen koetjes wordt gemaakt (ha-ha).

Groetjes, Helma mv Mirthe, Jasper en Aniek.

Mijn reden om opvolg melk te geven is heel egoistisch: het is veel minder zwaar om van de supermarkt naar huis te krijgen. En ik hoef ook niet te onthouden om er vit D aan toe te voegen. Alles voor het gemak :)
Gewone melk en opvolgmelk zijn allebei prima in orde wat mij betreft. Mirne lust ook allebei. Maar 1 pak opvolg melk voor iets van 30 flessen is een stuk lichter en beter houdbaar  dan 6 liter melk :)

Barbara

Terug
Bovenaan