Lieve mama's,
Het is voor vele een lastige keuze. Dat doe je niet zomaar. Echt goed dat dit forum bestaat om gedachten erover uit te wisselen. Ik ben zelf nog maar 22 en heb al wel een zoontje van 19 maanden. De zwangerschap was in eerste instantie niet gepland en we hebben een hele hoop om moeten gooien om een goed stabiel thuis te creeren en te behouden.
Dit lukt echter erg goed. We wonen in een fijn appartement, welliswaar maar twee slaapkamers, maar wel erg fijn. Onze relatie gaat goed, met ons zoontje gaat het heel goed. We hebben nu een financiele stabiele situatie wat nu nog aan de lage kant tot gemiddeld in maar wat door omstandigheden volgend jaar ruim gemiddeld wordt. Niemand verwacht van ons op vrij korte termijn een tweede. (dat denk ik tenminste) maar de wens vanuit ons is er zeker wel. Ons zoontje, Pip, is echt een heel gezellig sociaal kindje, hij slaapt veel, eet heel erg goed, is bijna altijd blij, en houd van aandacht en is heel graag onder de mensen. Verder is hij zo lief voor mij. Hij knuffelt heel veel en zoekt me heel de dag op met een boekje of een puzzeltje. Zo gezellig. Mijn gedachten zijn dan ook vrij verwarrend als ik over een tweede nadenk. We worden tijdelijk weer vrij beperkt in ons doen en laten, Pip krijgt minder aandacht, we moeten dan langzaam zoeken naar andere woonruimte omdat onze woonruimte maar twee slaapkamers heeft, ik ben net blij dat mijn lichaam weer 'normaal' is mijn oude gewicht en weer redelijk strak in mn vel, emotioneel is het misschien te zwaar (ik ben op oudjaarsavond 2005 mijn moeder verloren op 48jarige leeftijd)...nou dat zijn een aantal minpunten. En de pluspunten zijn er ook meer dan genoeg. Ik zou weer ontzettend genieten van zwanger zijn en voorbereiden op de bevalling, de kraamtijd, een broertje of zusje voor Pip die het geweldig zou vinden een speelkamaraatje te hebben, we zouden 'een echt gezin' vormen, Pip gaat helemaal niet naar een kinderdagverblijf. Ik werk toch 12uur per week en mijn man 30uur + studie. Pip gaat 1 dag per week naar opa en oma en voor de rest ben of ik thuis of mijn man. Dus we hoeven voor een tweede kindje ditmaal helemaal niets op te geven. Oh zucht...ik sus mijn gedachten altijd met het streven om te bevallen van de tweede wanneer in 24 ben. Zodat we nu nog ff de minpunten weg kunnen werken, nog even kunnen genieten van ons verwende enigskindje en dus nog maar even dromen....
Groeten Mama van Pip