wel of geen vaccinatie?

Ook hier w.s. geen inentingen. Mijn dochtertje van 6 jaar valt in de risicogroep en heeft een oproep gehad. Natuurlijk is het een enorm lastige afweging, want de 'Wat, als' vragen spoken door je hoofd.... Toch ben ik er niet gerust op. Al die bijproducten die in vaccins zitten, dat moet je immuunsysteem ook maar aankunnen....! Ik vind, ook al ben ik nog zo bang dat er iets met mijn kids gebeurt, dat het effect van mogelijke bijwerkingen of lange-termijneffecten nog onvoldoende bekend is.
Dus hier w.s. geen inentingen.

Ja maar wat als het wel krijgen dan voel je schuldig en als je het ze wel geeft is het minder erg dan als je het ze niet geeft. Volgens mijn huisarts is het opgeblazen door de media Milton krijgt ze wel hij is gewoon heel vatbaar voor alles. Ik moet er niet aan denken dat hij longontsteking oploop

O, daar moet ik ook niet aan denken dat Isa een longontsteking krijgt. Maar andersom geredeneerd is het ook: wat als ze wél ziek wordt van het vaccin? Of wat als haar immuunsysteem het vaccin niet of nauwelijks kan verwerken, waardoor andere virussen het makkelijker hebben om haar dwars te zitten? Dat zijn ook afwegingen die ik meeneem.
Maar het blijft érg lastig, en het blijft een heel persoonlijke keuze voor iedereen.

Woensdag is er bij netwerk een uitzending geweest over Mexicaanse griep of je je wel of niet moet laten vaccineren.
Je kunt het nog terug kijken op programma gemist denk ik.
Het is heel interessant en ze hebben die 2 stoffen die erin zitten getest.
Er is een hele kleine kans op hersenbeschadinging of velamming dus ik neem die prik niet en Nynke ook niet als het zover is.
Er is nog te veel onbekend over wat die stof met je doet op langer termijn.

Waar ik me over verbaas....
Vele denken dat áls je de mexicaanse griep krijgt, dit (zeker voor risico groepen) betekend dat je ten dode bent opgeschreven.
Maar dit is niet waar. Er overlijdt een kleine groep aan deze griep, lang niet zoveel als aan de "gewone"griep.
Maar omdat al die mensen die deze ziekte hebben gehad en nog leven niet worden gemeld door media (wat een véél grotere groep is) bestaat er een té grote angst....
Dit is mijn mening en ik wil hiermee niemand voor de schenen schoppen. Maar bedenk wel dat deze ziekte niet hoeft te betekenen dat iemand eraan dood gaat.

Ik zelf zou het niet rotter vinden als blijkt dat Myrthe de mexicaanse griep heeft ipv de gewone griep.
Ziek is ziek en omdat ze al zo loopt de mummelen met haar gezondheid vind ik het rot.
Het is altijd rot als je kind ziek is. Maar ik maak me niet ongerust.
Hopelijk blijft ze er door gespaard.

Overigens hier geen vaccins voor kinderen die niet in risico groep vallen....

Achteraf vind ik ook dat ik me eigen rot hebben zitten zweten achter internet met al die rotverhalen voor niks. Ik moest toevallig met Milton vanochtend naar de huisarts want Milton heeft onverklaarbare bulten die rood zijn en jeuken of het nou insectenbeten zijn of iets anders zijn we nou aan het uitzoeken hij heeft al genoeg te lijden. Maar mijn huisarts zei ook tegen mij dat het allemaal meeviel dat het opgeblazen word en ja iedereen voor zich maar ik zal mijzelf nooit vergeven als ik hem niet laat vaccineren en het gaat mis andersom is het ook wel zo. Maar ik ben nou wel gerustgesteld eerst was er sprake van 2 vaccins is ook al teruggedraaid naar 1 .

hoi hoi,
wij gaan zeker wel onze dochter laten vaccineren. Zou me vreselijk schuldig voelen als er wat zou gebeuren.
Hoorde gisteren dat er in een ziekenhuis 7 kleine kinderen liggen met de mezicaanse griep die het zo goed als zeker niet gaan redden.
Vreselijk!!!!!!!!!!!

@ moppieanne,

Ik bedoel hier niet mee dat ik me niet schuldig zou voelen als Myrthe alsnog die ziekte krijgt en eraan overlijdt.
Maar hier is helemaal geen sprake van de vaccins, bij jullie wel dan?
En de gevolgen zijn niet bekend op langere termijn. Ik vind het maar eng idee hoor. Ook omdat ik weet hoe ik al op de "normale"griepprik reageerde.
Vandaar dus mijn reden om het niet te doen.

Nogmaals ik veroordeel niemand die het wel/niet doe. Ik vraag me alleen af waarom het zo'n issue is als er hier (in mijn buurt) niet eens vaccins worden "uitgedeeld"aan gezonde kinderen?

Terug
Bovenaan