Wel of niet baby op slaapkamer?

Mijn zoontje van bijna 4 maanden ligt in de cosleeper naast me en ik vind het heerlijk!! Het idee was 2 weekjes ofzo, maar ik denk dat hij er nog wel even ligt. Ik hoef nu niet uit bed als hij z'n speentje even kwijt is. 

Ik had al eerder gereageerd dat ik het dus heel fijn vind dat ze naast me lag. Sinds 2 weken op eigen kamertje maar ze slaapt gewoon beter naast mij. 
Heb haar sinds gisteravond gewoon weer naast me totdat ze echt goed ritme heeft (ze wordt soms vaker wakker alleen op de kamer, nu minder) 
Wat ik wel heb gedaan en weer ga doen als ze op eigen kamer is, is de babyfoon aan. Dus voor ons is het qua geluid gewoon hetzelfde. Ik wil haar goed kunnen horen en zien dus geluid staat gewoon op Max. Ik weet niet hoe anderen dat doen maar gezien ik lees dat ze beter slapen op eigen kamer ivm geluid ook denk ik niet dat zij dit op deze manier doen..... 
Ik ben graag het huilen voor dus als ze beetje begint te draaien dan hoor ik dat al en kan ik naar haar toe. 
maar ligt ook een beetje aan je kamerindeling en of je de deuren open kan laten. Ik heb een kat dus deur moet echt dicht. 

Wij hebben ons meisje van 2 weken oud lekker in een wiegje bij ons op de kamer staan. Vind dat sowieso voor de borstvoeding fijn maar moet er ook niet aan denken dat ze nu al in haar eigen kamertje moet liggen haha! Voelt veel fijner om haar vlakbij ons te hebben en gelukkig kunnen wij ook prima door de geluidjes heen slapen :)

Mijn advies hierin is dat je je baby moet volgen. Mijn eerste heeft bijna 8 maanden naast mij in de wieg gelegen. Ze was erg rustig en de laatste 2 maanden zaten we midden in een verhuizing dus liet ik het maar zo. Lagen we met z'n allen op de matras op de grond.
Mijn tweede daarentegen legde ik met 3 weken al in haar eigen kamer. Ze maakte zoveel geluid dat ik geen oog dicht deed. In overleg met het consultatiebureau dus zo gelaten en ze slaapt prima in haar eigen kamer. Wel heb ik de babyfoon naast me aan staan. Die gaat aan als baby geluid maakt, maar gaat uit als het geluid op dezelfde volume blijft. Happy mom is happy baby. Dus wat voor jullie werkt is het beste voor baby en voor jullie.

Ons zoontje heeft tot 4,5/5maanden bij ons op de slaapkamer geslapen. (Wel in zijn eigen bedje naast ons bed) ik vond het gevoelsmatig gewoon een heel fijn idee, en ook praktisch;) slaapt nu zn maand op zijn eigen kamer, en dit gaat ook goed. 

Ons meisje heeft ongeveer 5,5 maand bij ons op de kamer geslapen. Toen begon ze wat groot voor de wieg te worden. En zijn we gaan kijken naar hoe we haar in het ledikantje konden krijgen. Want daar sliep ze eigenlijk nooit in. Ook niet overdag, want dan slaapt ze heel slecht dus in de kinderwagen oid. 
maar goed dat ging uiteindelijk direct vanaf de eerste nacht heel goed, dus hebben we dat gecontinueerd en slaapt ze nu in haar ledikantje. Ik denk dat als we ruimte voor het ledikant hadden gehad op onze slaapkamer we dit wel serieus overwogen hadden. Maar goed die ruimte is er niet. Maar het beviel mij beter dan verwacht. Ze sliep bij ons wel in haar eigen wiegje. 

Terug
Bovenaan