wel of niet inenten???

hallo dames,
zit net het nieuws te kijken en hoor dat kinderen onder de 4jaar opgeroepen worden om ingeent te worden.

ik zit zo in dubio...
wat moet je hier nou mee...
er is nog zo weinig bekend over bijwerking en de nasleep.,maar de verhalen over een kind van 3 die aan de mex griep is overleden...dat wil je niet meemaken!!

dus dames wat is jullie mening...gaan jullie wel en niet inenten en welke reden.

groeten kris
 
ik ga mijn dochter wel laten inenten.
heb liever dat ze 5 min huilt van de pijn dan straks een begrafenis (even heel cru gezegd).
ook mijn man denkt hier hetzelfde over
 
Ik laat onze zoon ook inenten hij is nu 7 maanden oud. Als het goed is krijgen wij ook gewoon een oproep. Kinderen onder de 6 maanden worden niet ingeent.

Groetjes,

Miriam
 
Ik heb een reactie gezet bij 'verzorging', maar zal hem hieronder ook even zetten, want het is wel belangrijk dat anderen dit ook weten!

Ha roovertjes,

Ben net bij de dokter geweest met mijn dochter, die heeft pseudokroep en ik heb gelijk even over de inenting gevraagd. ze zei dat de media deze negatieve aandacht erover gebracht heeft en dat deze inenting te vergelijken is met een griepprik. Niets om je zorgen over te maken! Ze was totaal niet blij met het feit dat mensen zich zo'n zorgen maken... het is niet nodig!
Ik moet nog overleggen met mijn man, maar als het aan mij ligt krijgt Loïs gewoon deze inenting. als de dokter er niet twijfelachtig over is, mogen we er toch vanuit gaan dat het kan? Ik geloof eerder een huisarts dan een verslaggever.... toch?

Succes met het maken van je keuze!
 
Ik laat Fabienne ook inenten maar heb wel mijn twijfels of het allemaal wel zo goed is. Sowieso heb ik dat bij alle inentingen als ik zie hoe zij hier op reageert. Even los van het huilen ... koortsig, hyper ... gewoon echt ziek. Het gaat wel voorbij maar toch.

Het lijkt me verschrikkelijk als je kindje overlijdt aan deze griep. Daar moet je toch niet aan denken?

Ik ga er vanuit dat deze beslissing door de gezondheidsraad overwogen is.

 
Ik laat ons dochtertje ook inenten, ook mijn vriend denkt er zo over. Alle spookverhalen op internet zijn vaak van onbetrouwbare bronnen. Ik ga uit van wat de experts zeggen. En de bijwerkeningen... die nemen we maar voor lief. Ik heb liever een kind wat een dagje een beetje hangerig is dan dat ze dood ziek wordt van die griep. Voorkomen is beter dan geniezen zeggen ze toch...?
 
Wij laten Kirsten ook inenten. er staan verhalen op het internet dat de bijwerkingen autisme, spierziektes etc kunnen zijn. Maar of dit aangetoont is?? Als het niet veilig was zetten ze niet zo een massa vaccinatie op touw.
 
Nou en dát vraag ik me dus wél af.
Want de overheid moet zich nog wel even verantwoorden voor al die ingekochte vaccinaties!
Als ze nu ineens gaan zeggen dat het eigenlijk niet nodig is dan maken ze zichzelf volstrekt ongeloofwaardig natuurlijk!
Ik ben er nog niet over uit, de gewone entingen wordt wel iets meer tijd voor uitgetrokken dan deze nu. Die tijd was er gewoon niet, maar we mogen wel geloven dat álles getest is :S
En wat nou met die zwangere vrouwen? Die wordt het geadviseerd omdat zij tijdens de zwangerschap toch al moeilijker ademen. Maar kindjes onder de 6 maanden mogen nog niet geënt worden omdat de vaccins nog niet afdoende zijn getest op veiligheid en effectiviteit. Zijn kindjes IN buiken dan ook niet jonger dan 6 maanden?

Tuurlijk wordt het opgeklopt door de media, maar toch, de tijd dat we klakkeloos doen wat de overheid ons opdraagt is toch ook wel geweest niet?
Gezond kritisch zijn is ook best goed soms!

Groetjes Saskia
 
Terug
Bovenaan