wel of niet naar concert?

Hallo allemaal

Ik ben nieuw hier, ik ben Marrigje, 27 jaar, zwanger van de eerste en ben 28 april uitgeteld. Momenteel dus zo goed als 17 weken.
Ik heb meteen een vraag. Ik heb voor 6 december kaartjes voor Rammstein, heftige muziek, maar die ik natuurlijk wel mooi en gaaf vind (anders zou ik geen kaartjes hebben :)). Ik ben dan dus rond de 20 weken.
Ik ben nog een beetje aan het twijfelen of ik moet gaan ivm de harde muziek. Ik heb wel een zitplek, dus ik hoef niet echt bang te zijn dat mensen tegen me aan gaan hossen. Ik kan tussen mijn man en een vriend in zitten (en eventueel lopen). Ik had al bedacht om me extra warm aan te kleden en dan daar de jassen over mijn buik heen te leggen. Maar dan nog twijfel ik een beetje.
Aan de ene kant denk ik: ik wil het graag en als ik geniet, is dat toch goed voor het kindje?
Maar ja, aan de andere kant: die harde muziek en trillingen...

Tja, toen we de kaartjes kochten was ik nog niet zwanger... Wie heeft hier tips voor of heeft er ervaring mee?

Groetjes, Marrigje
 
Ik zou gewoon gaan hoor, als het niet gaat kan je altijd nog een beetje verder naar achteren gaan staan/zitten. En het is een concert, dus het duurt ook niet zo heel lang. Je kleine gaat vanzelf zitten schoppen als hij het niet leuk vind hoor! En hij zit toch lekker beschermt daar binnen. (kan uiteraard ook een zij zijn he!)
Persoonlijk zou ik zeggen; doen!

succes met je keuze
Dabanne!
 
Ik ben toen ik zwanger was van de eerste ook gewoon naar concerten gegaan. Kan prima! De baby zit goed beschermd en je hebt gewoon een zitplaats. Als je je tijdens het concert niet prettig voelt kan je altijd nog weglopen (heeft een vriendin van mij gedaan bij een concert), van een afstand hoor je het dan toch nog wel!

Veel plezier!

Groet, Saartje
 
Gewoon doen! Kan geen kwaad. Je wilt niet weten wat het kindje in de buik van mijn schoonzusje heeft meegemaakt qua geluidsnormen enzo.
Gewoon doen, veel plezier!

Margreet (maart-forum)
 
Gewoon doen hoor! Alhoewel Ramsteinn. Weet je het zeker..? Wat een tering herrie... :)
Ik heb een tijd terug het boek 'Krijg nou tieten' van Claudia de Breij gelezen. Zij heeft het daarin over haar zwangerschap en dat ze tot vlak voor de bevalling gewoon haar cabaretshows met flinke muziek heeft gegeven en basgistaar heeft gespeeld. Ze kreeg vele vragen of de baby daar wel tegen kon en ja hoor, dat kon ie.
Het is voor zo'n kleintje flink gedept geluid dus die krijgt er minder van mee uiteraard. (in het geval van Rammstein zou ik zeggen 'GELUKKIG!', maar wie ben ik. Mijn a.s. hubbie houdt er ook van...)
 
Haha, ook ik ben niet zon fan, mijn man vind het wel leuk. Maar volgens mij is het geen probleem om te gaan. Bij mijn eerste zwangerschap zat ik bij een orkest in de koper sectie. Dus ook behoorlijk wat lawaai. Nooit problemen mee gehad!
 
Terug
Bovenaan