wel of niet willen weten wat het wordt?

Dag meiden,

Willen jullie weten wat het wordt? Ik heb volgende week donderdag de echo en weet nog steeds niet of ik het wel wil weten. Bij de vorige twee wist ik het wel (2 meiden), maar het lijkt me ook wel leuk om pas na de bevalling verrast te worden;) Het maakt mij helemaal niet uit wat het is, een meisje erbij lijkt me super maar een jongetje is ook superleuk!

Misschien laat ik het wel op een briefje schrijven en dat we het dan later nog kunnen zien.

Als je dr nog niet over uit bent is dat een goed idee idd! Wij willen het niet weten. De vorige keer wisten we het ook niet. Vind de verrassing bij de geboorte heel leuk.

Wij mogen volgende week dinsdag. Ik twijfel ook nog. Het lijkt me leuk om te weten alleen mijn man wil het tussen ons houden. Dus als ik iets leuks heb gekocht of de babykamer klaar is kan ik niks laten zien aan m'n familie. Dit lijkt me niet zo leuk dat je niks kan delen. Hebben jullie hier ervaring mee?

Ja mijn schoonmoeder wil het niet weten. Heel lastig moet je steeds opletten. Mijn zwager en schoonzus willen het niet weten omdat ze bang zijn het te verklappen haha. Mensen die verder weg staan vertellen we het niet.

Dit is mijn ervaring: Ik ben voor het eerst zwanger en had afgelopen woensdag de 20 weken echo, dus nog geen ervaring of het nou juist wel of niet fijn/leuk is om het te weten.
Wel hebben wij altijd al gezegd dat we bij een eventuele zwangerschap wilden weten wat het is. We vinden het namelijk fijn bij de voorbereiding en daarbij vind ik het een gek idee dat een volslagen onbekende echoscopiste weet wat ik krijg terwijl ik, de moeder, dat niet weet. Dus afgelopen woensdag is ons verteld dat we een dochtertje krijgen.
En het is inderdaad handig met de voorbereiding en gewoon heel leuk om te weten. Maar wat voor mij een onverwachts bijkomend voordeel is, is dat ik het nu ook écht nóg leuker vind om zwanger te zijn! Omdat ik nu een veel concreter beeld heb van wíe er nou eigenlijk in mijn buik zit. En dit zal heus niet voor iedereen gelden. Maar ik heb me in de afgelopen dagen nog veel meer gehecht aan het kleine meisje in mijn buik dan in de 20 weken daarvoor toen het nog de baby was. Ik heb er dus zeker geen spijt van en kan het iedereen aanraden! Maar nogmaals, dit zal niet voor iedereen hetzelfde zijn dus een ieder moet dat voor zichzelf bepalen natuurlijk:)

Terug
Bovenaan