wel of niet willen weten wat het wordt?

goed, idee! Om die weer ff naar voren te halen.

Maar ontopic; Ik wilde het bij de eerste graag weten en mijn man niet. Bij de 20 weken echo was mijn man toch erg nieuwsgierig of wat hij dacht gezien te hebben, klopte. Dus die is à la minute overstag gegaan. Daarna zijn we er open mee omgegaan. Gewoon praktischer vinden wij.

Nu bij de tweede was het geen twijfel meer, wij wilde het weten. Alleen werkte de kleine niet zo goed mee. Donderdag krijgen we te zien of het een paar weken geleden klopte, een meid.

Ik vind het kindje zelf bij de bevalling al speciaal genoeg. En kan nu echt al toeleven naar het geslacht, thuis de naam (zodra we eruit zijn) al gebruiken (die houden we wel tussen ons). Gericht shoppen en het kamertje inrichten.

Ik ben niet zo goed met verassingen, geeft mij maar duidelijkheid. Maar ieder echt zijn eigen manier. Geen goed of fout hier mogelijk, echt persoonlijke voorkeur.

Je kunt het toch ook nog later beslissen?
Misschien moet je het gewoon loslaten. Ik denk als je weer een echo hebt dat je dan wel merkt of je het toch wilt weten of nog even niet. Ik denk dat verder beide mogelijkheden zijn eigen charme hebben en het per persoon verschilt.
Wij wisten beide dat wij het geslacht wilden weten omdat het praktisch is. Nu nadat we weten dat het een jongen is wordt het voor mij wel concreter/ werkelijker. Het is leuk om kleertjes en een kamer voor onze jongen uit te zoeken. Zelf vind ik unisex kleertjes en spullen erg kleurloos en saai.
Maar zoals velen al zeggen het moet voor jou goed voelen :)

Terug
Bovenaan