welk anticonceptiemiddel/methode gebruiken julie?

Nu gebruiken we nog condooms. Maar moet eerlijk zeggen dat we daar beiden niet echt van genieten. Een spiraal wil/durf ik niet. En omdat we nu 3 schatten van kinderen hebben wil mijn man er wel een knoopje in laten leggen. Maar ik vind dat weer zo definitief....dus nu ik toch geen BV meer geef, misschien de pil ??

Ik weet het zelf ook nog niet helemaal.

Nu condooms (ben gehannes ook al beu), voorheen had ik altijd de pil (was ik errug tevreden mee!), maar wellicht heb je het gelezen hier de laatste maanden, maar ik heb een ernstige bijwerking van de pil gehad (leverontsteking) toen ik na de bevalling weer begon, dus die mag ik nooit meer gebruiken.
Ik ben nu van plan om een mirena-spiraal te gebruiken en wil ook tzt een tweede, dus ik heb ook die vraag hier gesteld: hoe snel was men weer zwanger na verwijderen, etc. Op algemene forum (zwanger zijn, 0-1 jaar verzorging) maar ook hier kun je alle reacties lezen (wel even terugzoeken vrees ik...) Mijn topic heette Ervaringen mirena spiraal gevraagd.
De meeste hadden goede ervaringen en werden binnen een paar maanden na verwijderen weer zwanger, dus dat stemde mij gerust.

groetjes, Karin
mama van Christian (23 weken)

Voor Marielle de pil. Daarna condoom (vind ik geen gehannes hoor, geen problemen mee). Wel heerlijk dat het in de zwangerschap zonder condoom kon. En nu weer met condoom. Manlief vind het eng en te definitief zich te laten helpen en zelf ben ik er wat de jong voor (doen ze niet bij jonge vrouwen). Vind het wel eng met condoom omdat ik weet dat je op die manier best zwanger kan worden en ik dit absoluut niet meer wil (kinderen wil ik nog wel hoor, maar geen zwangerschappen meer).

Pil en andere hormoonmanieren zijn geen optie voor mij vanwege de bijwerkingen.

Voor mijn zwangerschap de pil. Daarna vond ik het wel fijn om een poosje geen extra hormonen te slikken, vond dat ik genoeg had aan alle zwangerschaps-hormonen in mijn lichaam, haha. Bovendien geef ik bv, dus ik was bang dat mijn productie achteruit zou gaan Een tijdje condooms gebruikt, maar ik vind het wel gehannes. Moet eerlijk bekennen dat we er nogal slordig in werden, dus ik ben toch de pil maar weer gaan slikken. Wel een speciale minipil die goed kan met borstvoeding.

ik ben ook weer,net als voor mijn zwangerschap,aan de pil.
ik zit wel te denken om een spiraaltje te plaatsen.
vanwege de pijn die ik heb voor en tijdens mijn menstuatie.het lijkt er af en toe op dat ik weer ga bevallen,zo'n pijn heb ik dan.en het schijnt dat een spiraaltje de menstuatie kan stoppen en anders de pijn minder kan maken.

groetjes kim

Hoi  

Hier nog de pil maar mijn man laat zich eind oktober helpen. bij ons is het compleet en nu heeft hij gezegd dan laat ik  me helpen hij ziet er wel tegen op maar het duurt maar een kwartier hebben ze gezegt.

Groetjes Lucretia
Mama van quinten en  fabian

Terug
Bovenaan