welk anticonceptiemiddel/methode gebruiken julie?

hoi

ik had zelf ook al een topic geplaats hierover
ik heb altijd trigynon gebruikt(pil)
na mn zwangerschap kreeg ik de yasmin pil
had alleen maar hoofdpijn, en een tussenbloeding
dus ik vorigeweek terug naar de dok, raadde mij de mirena spiraal aan
ik heb afgelopen weekend erg veel ervaringen gelezen en gevraagd om me heen
ik doe dit dus nooit,
dus gister gebeld, en heb weer mn oude vertrouwde pil terug!

voor riana de trigynon dus!

Fijn voor jouw, Riana, maar nooooooooit meer Trigynon voor Karin!
Dat was de pil waar ik mijn leverontsteking van heb gekregen...
Maar was wel een fijne pil, vond ik, in die 4 jaar die ik hem gebruikt heb voor de zwangerschap. Had eerst microgynon, maar dat was k*t-pil, allemaal doorbraakbloedingen etc...

Ik ben weer aan de Marvelon pil, spiraaltje zag ik toch niet zo zitten. Tot nu toe gaat het goed met de pil, maar ja ben ook pas net weer begonnen

Groetjes Monique

Dank julie wel voor de reacties! voorlopig gaan we toch maar door met condooms - voornamelijk omdat ik het wel even gehad heb met alle hormonen en vooral de schommelingen daarvan in mijn lijf - wordt er super emotioneel van en herkende mezelf daardoor na de zwangerschap ook niet meer terug (soor identiteitscrisis - ook niet raar denk ik als je voor het eerst mama wordt - maar geen leuke bijkomstigheid!). Ik heb op internet ook gegeken naar vrouwencondooms en dat soort dingen maar vergeleken met het conventionele 'mannencondoom' is het qua 'gehannes' niet veel anders lijkt me. Enige optie - weer heel snel zwanger worden ! maar dat ziet mijn mannetje voorlopig helemaal niet zitten, nu hij huisman is en merkt hoeveel energie de verzorging van zo'n kleintje (en het huishouden) wel niet kost. En eerlijk is eerlijk, ik ben er ook voorlopig nog niet klaar voor. In ieder geval bedankt! en groetjes,
Pauline

Ik was voor mijn zwangerschappen aan de pil Marvelon, hierdoor ben ik (zonder het echt in de gaten te hebben) best depressief van geweest
Toen ik stopte met de pil ging er een wereld voor me open...wat voelde ik me toen goed
We zijn een aantal jaren bezig geweest met kinderen krijgen
Na 2 miskramen heb ik een dochter gekregen met behulp van hormonen en daarna hebben we geen anticonceptie meer gebruikt....we zagen wel
Na 2 jaar raakte ik, weer met behulp van hormonen zwanger van een tweeling
Voor ons (ik en mn ex) was het genoeg 3 kinderen en ik ben toen weer aan de pil gegaan....de microgynon 30 en dat is me heel goed bevallen
Ik ben hier vorig jaar februari mee gestopt omdat mijn huidige vriend en ik hadden besloten dat een kleintje van ons samen toch wel heel welkom was
We hadden er alwel rekening mee gehouden dat het ook deze keer moeilijk zou gaan en dat we waarschijnelijk wel weer aan de hormonen zouden moeten
Niks is minder waar....de 1e 4 maanden na het stoppen met de pil werd ik niet meer ongesteld, daarna 2 keer wel en toen bleef het weer uit
Kijk daar gaan we weer dacht ik, maar ik was toen lekker zwanger...zomaar zonder hormoon toestanden.....heerlijk
Ik heb er nu 4 en ondanks dat het bij mij nog steeds kriebelt hebben we maar wel besloten het bij deze 4 te laten
Ook omdat ik heel ernstige bekkeninstabiliteit heb gehad en nog
Ik heb nog geen zin in de operatie en wil ook niet dat mijn vriend t gaat doen....klinkt misschien raar, maar hij heeft 1 kindje...ik 4
Als het tussen ons niet goed mocht gaan oid, dan kan hij evt nog een kindje met een ander
Ik ga er natuurlijk niet vanuit, maar in t leven is niks zeker
Ik ben dus nu weer aan de pil...maar deze keer de prikpil, die wilde ik de vorige keren niet omdat het heel lang kan duren voor je weer vruchtbaar bent...soms wel anderhalf jaar
Nu maakt dat niet uit....en vaak word je bij het gebruik van deze pil niet meer ongi....en das ook heerlijk vind ik

Sorry voor t lange verhaal....als ik eenmaal aan t kletsen ben

Groetjes Xennah

hoi,
wij gebruiken eigenlijk niets ik weet dat het niet verstandig is maar ik wil niet aan de pil en condooms is zo'n gehannes (ja weet het heel onverstandig). ben nog niet ongesteld geweest en joany is al 6 maanden geef wel volledige bv maar ik ga toch maar even langs de dokter om de pil te halen. Ik zou er best nog wel eentje willen maar na 2 hele moeilijke zwangerschappen en een tweede kz die erg moeilijk ging was het volgens de gyn niet verstandig weer zwanger te worden.

groetjes,
marike

ik gebruik de mirena spiraal maar vind hem niets

ik heb het gevoel dat hem voel zitten tijdens de sex
mijn man heeft het ook een keer gezecht dat hij hem voelde toen heeft de gyn hem een stukje korter geknipt
me man voelt hem niet meer maar ik nog wel ( of het zit tussen me oren)

ook word ik gewoon iederen maand ongesteld terwijl de bedoeling was dat het zou stoppen

ik wil hem er weer uit laten halen
en gewoon weer terug naar de pil

ik heb ook een keer zo een staafje in me arm gehad maar toen sloeg ik helemaal op hol had geen gevoel meer
me mannetje mocht toen niet eens na me kijken

dus die was er echt binnen drie maanden uit

mijn beste ervaring is gewoon de pil
het liefst wil ik me laten helepen maar ben pas 25 dus de gyn heeft nog geen toestemming geven

groetjes mariella

Terug
Bovenaan