welk kindje van (ongerveer) 1 jaar kan nog niet staan/lopen?

A

Anoniem

Guest
Tyche kan aan de tafel staan en lopen.
En ook aan mijn vingers lopen. Ze houdt met haar handjes dan mijn wijsvingers vast en gaat.. ik hoef haar niet tegen te houden verder of te helpen.

Maar ik zie dus nog geen vorderingen op korte termijn dat ze echt 'zelf' kan staan. Zonder hulp van tafel of iets anders.. en lopen... dat zie ik nog helemaal niet.

Toch is ze best gefrustreerd de laatste tijd en wil ze alles wel doen maar ze kan het gewoon niet.

Het is ooit best moeilijk als ik dan hier al die kindjes zie die dit wel allemaal kunnen. Ieder zijn eigen tempo, weet ik wel hoor maar ik vroeg me af of Tyche de enige is....

Groetjes Kirsten

volgens mij lopen de meeste kindjes heir nog niet los hoor! en ook los staan zullen er nog niet heel veel doen. Gemiddeld gaan kindjes pas met 16 maanden los lopen (geloof ik).

Lukas was heel snel met zitten, kruipen, rollen, lopen langs de tafel, optrekken en staan.

Maar met los lopen? Dat zie ik voorlopig ook nog niet gebeuren hoor. Hij vindt kruipen wel prima, dat gaat veel sneller dan dat rare lopen.

Lukas is nu net een jaar.

Hey Kirsten,
Delano is ruim elf maanden en kan ook nog niet los staan,laat staan lopen.
Hij trekt zich wel overal aan op en loopt ook om de tafel ed.
Ook denk ik niet dat hij binnen heel korte termijn zelf kan lopen.
Gemiddeld loopt een kindje ook pas tussen de 14 en 15 maanden dus Tyche zit prima op schema hoor.
Er zitten er hier inderdaad een paar bij die al voor het jaar lopen maar de meeste lopen nog niet zelfstandig hoor rond één jaar.
Komt allemaal goed,geloof me.
Ook ik ben wel een beetje jaloers hoor,als er iemand schrijft dat hun kindje loopt,ik wil dat ook zó graag.
Geduld hebben maar,het komt vanzelf.
Groetjes Tanja

Tijs loopt en staat ook nog niet zelf. Wij zeiden een tijd geleden tegen elkaar: Als hij zo doorgaat, dan loopt ie voor het jaar. Nou, mooi niet dus. Hij loopt nu soms aan 1 handje en dat gaat vrij goed. soms staat ie per ongeluk helemaal los, maar als hij het zelf in de gaten heeft, dan valt ie om.
Tijs is goed op weg, dus hij gaat vanzelf, als hij eraan toe is wel alleen staan en lopen.

Groetjes,
mama van Tijs (2-8-06)

Kay is nu net 1 jaar en kan ook nog niet los lopen.

Hij houd zich nog met één handje vast aan de meubelen en loopt wel mee als ik zijn handjes vast hou. Echt steunen op mij doet hij dan niet meer, tis meer voor zijn gerusstelling. Een enkele keer staat hij "perongeluk" los omdat hij iets in zijn handen houd. Maar als hij merkt dat hij los staat is dat heel erg schrikken en pakt hij zich snel ergens aan vast.

Ik denk dat hij vandaag of morgen wel losse stapjes gaat nemen. Of het los lopen dan snel gaat volgen is afwachten...

Ze vorderen soms ook zo snel..
Even afwachten dus..

Esmé mv Kay

hoii
ook hier nog geen loop en staan acties
annique kan nu net een beetje op haar benen steunen als je haar op je schoot laat staan.
maar zelf gaan staan, nee hoor!!
ze kan nu net sinds 2 dagen ofzo op handen en knieen kruipen en soms op haar knietjes gaan zitten.
maar lopen.. voorlopig nog niet hoor.
groetjes sandra

Hallo,

Lotte is vrijdag 1 jaar geworden, maar ze kan nog niet kruipen, staan of lopen.
Wij krijgen nu sinds 3 weken fysio voor het kruipen. Ze kan ook pas sinds 2 weken echt tijgeren en nu pas af en toe haar knietjes eronder.
Babbelen doet ze wel als de beste. Alle kindjes ontwikkelen anders de een is sneller met bewegen en de ander is drukker met babbelen.

Groetjes,

Lilian

Ilse kan eigenlijk precies wat Tyche ook kan. Ze kan zich optrekken en gaan staan en met één vinger loopt ze de hele kamer rond.

Vorige week heeft Ilse los gestaan en 2 à 3 passen gezet. Hierna is ze gevallen (tand door de lip en schaafwond op de kin) en sindsdien heeft ze weer duidelijk behoefte aan één vinger van mij. Laten we haar los dan gaat ze zitten. En loopt ze te mekkeren dat ze wil lopen.

Maar ieder kindje op zijn eigen tempo. We wachten gewoon af totdat ze er weer aan toe is.

Liefs Jeske

Terug
Bovenaan