welk kindje van (ongerveer) 1 jaar kan nog niet staan/lopen?

Lopen? Nee, dat duurt volgens mij hier ook nog wel even.
Maar als ik (moet iedereen maar eens doen) terug ga kijken wanneer ze wat allemaal kon, dan ontwikkelt ze zich toch best wel redelijk! This ook niet niks wat ze nu allemaal onder de knie moeten krijgen! Fijne motoriek, "nadenken" hoe een speeltje uit elkaar kan, geluidjes maken, eten, grove motoriek, jeetje, wat veel! Tessa wiebelt nog veel met haar beentjes als ze staat, dus is ze nog niet sterk genoeg om stevig te kunnen staan (ook niet aan de hand). (ze kruipt/glijdt ook meer met haar armen en handen).  
Komt vanzelf!  

Lisenka mv Tessa (10-9-2006)

Hoi,

Francesco is nu 10 en halve maand hij trekt zich op aan vanalles. Zwemt over de grond en doet aan gevaarlijke ontsnappingen. Soms staat hij per ongeluk even los. Maar als ik eerlijk ben hoeft hij van mij voorlopig nog even niet te lopen! hij is nu al levensgevaarlijk hou mijn hart vast voor als hij het wel gaat kunnen!
Gr Jolanda Mv Francesco (21-09-06)

Linde wordt over 3 weken 1 jaar.
Ze kan goed zelf zitten, en af en toe "per ongeluk" vanuit liggen gaan zitten,
verder komt ze op haar billen, al rollend, en achteruit tijgerend een heel eind.
Sinds een paar dagen heeft ze het optrekken en op haar knietjes zitten ontdekt, ze weet alleen niet zo goed wat ze daarmee moet.
Ik denk inderdaad dat ieder kindje zijn eigen tempo volgt en verbaas me eerlijk gezegd dat er kindjes zijn die fysio krijgen als ze nog zo jong zijn.
Ik denk dat staan en lopen nog wel even zal duren hier, Linde heeft echt nog "pudding beentjes" maar je weet maar nooit!...wie weet hoe het over een paar weken is.

groetjes Daniëlle.

Rêve is bijna 11 maanden en stapt er flink op los...maar alleen als ze zich ergens aan vast kan houden hoe wiebelig dat ook is. Dus ze heeft de balans wel, maar de durf nog niet. Ze weet volgens mij dondersgoed dat het zeer doet als ze valt, want ze is erg voorzichtig. Vanaf het moment dat ze kon staan wist ze ook dat ze voorzichtig op de knietjes weer naar beneden moest. Als ze achter haar rollator loopt en het gaat te hard, dan laat ze zich op haar knietjes vallen en dan "staat" ze weer stil en dan gaat ze weer staan en loopt rustig verder.
We hebben geen haast met het lopen hoor (papa liep met 13 maanden en mama met 15), dus zij loopt ook vast zo rond die leeftijd.
Maar ik kan me heel goed voorstellen dat we er allemaal naar uitkijken dat ze kunnen lopen, is toch weer een stap in de ontwikkeling.

liefs

mama van Rêve

hoi hoi,

nou hier ook nog geen enkel teken van lopen, terwijl delano al sinds eind maart staat en rond de tafel loopt. Hij loopt wel aan het handje mee, maar zodra het handje los is gaat meneer rustig zitten en kruipt verder.
En zo ging het precies hetzelfde met kevan met alles héél erg vlot totdat hij ging lopen...maar komt allemaal vast  goed!

groetjes kim
mv kevan en delano

Jasper is nu 13 maanden en loopt ook nog niet los hoor. Staan en rond de tafel lopen, zich overal aan optrekken en zelfs op zijn hurken gaan zitten en weer omhoog komen doet hij al een hele tijd. Aan de hand meelopen gaat steeds sneller, maar je merkt dat zijn evenwicht er nog niet voldoende is. Aan twee handen (je vinger)  gaat het erg goed en met een hand steeds beter, dat wel.

Los staan kan hij wel. Dit wordt ook elke keer weer wat langer, maar zoals meerdere hier vindt hij het kruipen voorlopig nog makkelijker en sneller gaan. Over anderhalve week gaan we naar Italië. Zal je zien dat ie dan ineens los gaat lopen haha!

Jacqueline mv Jasper

Terug
Bovenaan