Welk matrasje? Wel of geen aerosleep?

Ik sluit me bij de rest aan. Wij hebben ook het Ikea matrasje. Ik heb ook gekeken naar de Consumentenbond en recensies op internet. Daar kwam het Ikea matrasje als beste er uit. 
Ik ben zelf ook geen voorstander van het aerosleep matras, ze willen je alleen maar bang maken ;) 

Wij hebben een aerosleep hoesje met babydump matras eronder. 
Mijn dochtertje is vorig jaar geboren toen het zo warm was en kon prima op temperatuur blijven, maar ik kan me voorstellen dat een kleiner kindje of van een ander seizoen daar moeite mee heeft bij de aerosleep. 
Mijn zoontje is van maart en is ook altijd warm. Dus aerosleep ook bij hem gebruikt vanaf de geboorte. 
Ik vind het een fijne matrasbeschermer :)

Ik heb bij mijn oudste aerosleep gekocht omdat ze alleen maar op haar buik wilde slapen, op de rug sliep ze echt niet. Dus toen vond ik de aerosleep wel een veilig idee. Maar ik zou m niet op voorhand al kopen. Als je kind op de rug slaapt is het nergens voor nodig. 

Wij zijn ook voor een Ikea matrasje gegaan. Ik vond zelf in de winkel die heel goed uit de test van de Consumentenbond kwam wel heel dun eruitzien. Dus wij hebben een iets duurdere gekocht. Maar uiteindelijk moet je zelf kiezen inderdaad. Uiteindelijk zijn alle matrasjes ok. 

Onze derde heeft er ditmaal één van de Ikea. Die van 39,95. Volgens mij zaten er 4 Ikea matrasjes in de top 5 van de consumentenbond? Marketing speelt altijd in op angst en controle. In vroeger tijden lagen we gewoon op een berenvel in een grot denk ik altijd maar. Dus dik tevreden zo, alles wordt tegenwoordig goed getest. Baby gaat eerste tijd ook in een wiegje. Geleend van schoonzus en zwager. Zou niet eens weten welke matras daar in zit. De oudsten hebben zelfs 's nachts in de kinderwagenbak gelegen naast het bed, omdat we geen wieg hadden, alleen een ledikant op de babykamer. Tip van de kraamverzorgster. 

De Aerosleep is alleen maar nodig als je kindje op de buik wilt slapen en dat is de eerste maanden sowieso niet zo. Daarnaast laat het veel lucht door en dan is het moeilijk voor de kleine om op temperatuur te blijven zoals al eerder is gezegd. Daarnaast, als je iets van aerosleep koopt moet je alles van hun kopen omdat het anders niet werkt. Ik zou voor matrasje van de ikea gaan, maar je moet het natuurlijk zelf weten :)

Terug
Bovenaan