Welk merk flesvoeding gebruiken jullie??

A

Anoniem

Guest
Hoi Meiden

De titel zegt het eigelijk al een beetje, ik ben een beetje op zoek naar meningen over de verschillende merken flesvoeding.
Ik ga zelf wel proberen te starten met borstvoeding, maar wil toch graag een pak in huis hebben, gewoon voor het geval dat. Ik ga in ieder geval direct beginnen (indien nodig uiteraard) met hypo-allergene voeding omdat ons kleintje een verhoogde kans heeft om een koemelkallergie te onwikkelen.
Hopelijk hebben verschillende van jullie goede of minder goede ervaringen met verschillende merken en kunnen jullie mij een klein beetje helpen met het kiezen tussen al die merken die er zijn.
Ik hoop veel reacties te krijgen.
Alvast bedankt.

Groetjes Natalie
(27w6d)

Hi Nathalie,

Ik heb een zoon van 9 maanden en geef m nog borstvoeding.
Ook verhoogde kans op allergieën, dus 6 maanden volledige bv.
na die 6 maanden vond ik het zo goed en makkelijk gaan dat ik niet gestopt ben.
Hoop dat het bij jou ook lukt (wist je dat maar 2% lichamelijk niet in staat is bv te geven?) Het is even doorzetten in het begin, maar de moeite waard.

Maar nu je vraag.
Ik heb voor Joris werd geboren 2 pakjes kant en klare nutrilon voeding gekocht voor het geval dat. deze zijn er niet in hypoallergeen, maar t was wel zo prettig iets in huis te hebben en een pak van 16 euro vond ik wat overdreven als ik het misschien wel helemaal niet nodig is.
Nu hoorde ik achteraf dat je zowieso mocht het nodig zijn 24/7 aan flesvoeding kunt komen. De verloskundige heeft dit en ook kun je altijd bij de (nacht)apotheek terecht.

Ik heb mijn pakjes gelukkig weg kunnen gooien omdat de datum verstreken was.

Nu hoorde ik laatst dat alle flesvoeding vrijwel gelijk van kwaliteit is, dus het merk maakt niet zoveel uit (de prijs loopt wel heel erg uiteen!

Heel veel succes!

bewerkt door moderator, document.write(friendlyDateTimeFromStr('11-8-2008 22:33:4'));

Hoi

Bedankt voor je reactie. Ik zal helaas zeker na 3 maanden over moeten stappen op flesvoeding ivm mijn werk. Ik werk ambulant en dan is het bijna onmogelijk om goed te kunnen kolven ( Ik werk zelfstandig) Beetje jammer, maar ik zal echt weer aan de slag moeten na mijn verlof om alles te kunnen blijven betalen. Vandaar dat ik het ook niet zo'n probleem vind om een pak te kopen, het gaat uiteindelijk toch wel op.
Hopelijk reageren er nog meer meiden!!

Groetjes Natalie

Ik heb bij mijn 1e hypoallergene voeding van Nutricia gebruikt (ook verhoogde kans op allergien). Ik denk dat het wel slim is om vast een pak in huis te hebben, want niet iedere dienstapotheek heeft dat zomaar op de plank staan, heb ik gemerkt! (als je opeens in het weekend iets nodig hebt...) Wat je vooral zeker in huis moet hebben is een goede kolf!

Het kan namelijk zo zijn, net als bij mij, dat jij wel in staat bent om BV te geven, maar dat je kindje het niet kan! Mijn zoontje kon niet goed genoeg happen, het is mij nooit gelukt (alle hulpmiddelen en adviezen ten spijt!) hem aan te leggen. Dus ik heb alle voedingen gekolfd (BV in flesje dus), maar dat kon ik na mijn verlof ook echt niet volhouden, dus toen gestart met flesvoeding.

Maar ik hoop dat je het allemaal niet nodig gaat hebben en gewoon lekker soepel BV kunt geven!

groetjes, Karin
10+2 weken

Hoi Natalie,

Ik kan nog niet uit ervaring spreken, maar ook ik wilde wel graag vast wat in huis hebben. Ik heb de Hypo-allergene voeding van nutrilon gekocht. Ik voor deze gekozen omdat ie in een handige verpakking zit en vooral omdat ie overal verkrijgbaar is. Sommige winkels/supermarkten  hebben de hypo- allergene voeding niet van elk merk namelijk.
Mn vriendin had met deze al goede ervaring, dus vandaar!

succes met de zwangerschap!
groetjes Tara (40 weken)  

Hoi hoi,

Bij mijn eerste heb ik 3 maanden voltijds BV gegeven en een maand 'smorgens en 'savonds, omdat ik terug moest beginnen werken. Heb ik nu enorm veel spijt van...
Want 's morgens en 's avonds nam al behoorlijk snel af... Ik had gewoon na verloop van tijd niet voldoende meer...
Dus heb ik in samenspraak met mijn kinderarts NAN pro 1 gegeven... Wanneer je start met vaste voeding wordt dit NAN pro 2...
Ik zou het even met je kinderarts bespreken. Maar het al aankopen voor je bevallen bent, zou ik persoonlijk niet doen...
Ik zou alles op alles zetten om BV te geven. De momenten dat het goed gaat, wegen echt wel op tegen de moeilijke momenten. Doorzetten zou ik zo zeggen!! En zolang mogelijk!!!! Wanneer het echt niet meer lukt, onvoldoende of terug werken of iets dergelijks, dan zou ik me pas de vraag gaan stellen welke voeding je zou geven.
Dit is natuurlijk persoonlijk, maar ik ben iemand die volledig achter BV staat...

Liefs,
van ons...

Hoi dames,
ik zelf geen deels BV en daarnaast gebruik ik Nutrilon voor onze meisjes en dat bevalt prima. ik heb geen andere merken geprobeert aangezien deze vanaf het begin goed ging. ik wou ook hypoalergene voeding geven omdat ook onze meisjes kans hebben op een koemelkallergie, maar aangezien ze het in het ziekenhuis vergeten zijn, hebben ze het niet vanaf de eerste voeding gekregen. dit houdt in dat het daarna sowieso al veel minder effect heeft en je net zo goed op normale voeding over kan gaan.

als jullie dus in het ziekenhuis bevallen, laat duidelijk weten dat jullie hypoallergene voeding willen gebruiken. ik heb ruim een week in het ziekenhuis gelegen (vanaf  5 dagen voor de bevalling)  en pas de laatste avond (3 dagen na de bevalling) bleek in de pc ingevoerd te zijn dat ik allergisch ben voor melk. Pfff.

maar goed, voor mij niks meer aan te doen. nu is het gewoon afwachten.

Succes!

Groetjes,
Sara

Ik heb bij Maud kruidvat extra care gebruikt. (aangezien verhoogde kans op allergie) Verreweg de goedkoopste voeding, zelfs geadviseerd door het CB. Niet dat andere voeding niet goed is maar ze zeiden; kruidvat voeding is gewoon prima voeding en de goedkoopste dus als je kind het daar goed op doet...?
Nadeel daarvan is wel; niet verkrijgbaar in supermarkt en alleen maar bij kruidvat dus...altijd zorgen dat je genoeg pakken in huis hebt.

Terug
Bovenaan