Welk merk flesvoeding gebruiken jullie??

Onze tweeling van 13 weken oud krijgen hypo allergeen van Nutrilon, het bevalt prima.
Ik ben begonnen met borstvoeding, d.w.z. voor elke voeding afkolven, ze konden geen van tweeën aan de borst drinken.
Om mijn productie toch op gang te helpen kolfde ik dus oor elke voeding, met als gevolg dat ik zo'n 1,5 uur per voeding bezig was met alles.
Was dus alleen maar aan het voeden, kolven en verschonen.
Ik kreeg totaal geen rust en kans om te herstellen van een zware zwangerschap en een keizersnede.
O.a. de huisarts gaf mij het advies om te stoppen met de borstvoeding en volledig over te stappen naar fles voeding.
Een hele goede beslissing, het gaat sindsdien een stuk beter met zowel moeders als de kids.
Ik voel mij geen mindere moeder, integendeel ik voel mij een super moeder die veel tijd en aandacht besteed aan twee baby's tegelijk!

Moest ik even kwijt voordat er weer gezeur komt over dat borstvoeding het beste is voor je kind.
Wens je nog een leuke zwangerschap en straks succes met de bevalling.

Groetjes Patricia

Hoi Natalie, na 3 maanden borstvoeding te hebben gegeven is ons door het consultatiebureau geadviseerd om Nutrilon Hypoallergeen (Nutricia) te gaan gebruiken zodra ik zou stoppen met borstvoeding. Dit omdat allergieën in de familie van mijn vriend voorkomen. Ik heb echter wel begrepen dat je bij flesvoeding meteen met hypoallergeen moet beginnen (staat op de Nutricia website) en niet eerst met een andere flesvoeding, aangezien de smaak heel anders. Onze dochter drinkt deze voeding in ieder geval zonder problemen!

Dus zeer weinig moeders die kruidvatvoeding gebruiken! Zonde van het geld dames! Want het scheelt je de helft! En het is net zo goed, het grappige is dat heel veel mensen niet weten dat vaak één fabriek flesvoeding produceert, en dat diezelfde FV gewoon in verschillende verpakkingen van andere merken  gaan. Maar dus één en dezelfde FV is...
Een vriendin, die CBarts is, vertelde mij dit. Zij had een rondleiding gehad in zo'n fabriek en ook die vraag gesteld. eigenlijk wordt je dus bedondert waar je bijstaat!

Nog even reageren op FV in huis hebben als je BV wilt proberen.\
Het is écht wel noodzakelijk om dat te hebben (tuurlijk kun je 24 uur perdag bij de apotheek terecht....maar ja wat een gedoe als het allemaal al zo nieuw en wennen is...)
Ons zoontje ging '' fladderen" zoals dat zo mooi heet. Hij had een te lage suikerspiegel en moest dus bijgevoed worden. Dit werd op zaterdagmiddag, na sluitingstijd van de winkels ontdekt. Het het was wel noodzaak om zo snel mogelijk bij te voeden met FV, naast de BV om de suikerspiegel om hoog te brengen.

Hoi Meiden

Bedank voor jullie reacties.
Ik heb nu eigenlijk bijna alles voor zowel BV als FV in huis.
Ik ben van plan om zeker de BV te gaan proberen, heb ook gewoon een kolf in huis.
Verder heb ik de portieverpakking gekocht van nutrilon hypoallergeen. Hierin zitten 5 voedingen per stuk verpakt en kostte maar een paar euro. Zo heb ik toch wat achter de hand mocht het toch nodig zijn. Hier in de buurt zijn er 7 dagen per week wel ergens winkels open waar ik voeding kan halen, dus het zou hooguit zijn van zaterdagmiddag 5 uur tot zondag 1 uur, dat zou moeten lukken met 5 voedingen als het nodig is.
Ik denk helaas niet dat het met mijn werk gaat lukken om erg lang door te gaan met BV, maarja, iedere week/maand is er een dus we zien wel hoe het loopt.
Nogmaals bedankt allemaal.

Groetjes natalie
(31w2d)

Hoi Nathalie,

Zeker een pak hypo allergeen in huis halen hoor! Mijn dochter werd met 37 weken geboren en was klein. Ze had nog niet de kracht om zelf alles uit de borst te drinken. Ik ben gaan kolven alleen produceerde ik niet genoeg dus moest ze worden bijgevoed. Men heeft haar toen normale Friso gegeven ipv hypo allergeen. Helaas heeft ze een afschuwelijke koemelkallergie ontwikkeld en zit ze nu voor de flessen die ze nog drinkt op Friso Allery Care op voorschrift van de kinderarts. (ze is 13.5 maand). Ik zou dus altijd een pak goede hypo allergene melk achter de hand willen hebben. Dat zijn de kosten ook weer niet. Wat ook een aanrader is bij krampjes trouwens want ook daar hebben wij hele zielige drama's mee gehad zijn de flessen van Dr. Brown. Deze hebben een ventieltje waardoor er veel minder lucht mee naar binnen gaat bij het drinken. De Bfree flessen lijken erop maar die zijn het echt NIET! Dr.Brown smalle hals moet je hebben. Deze zijn er ook in kleine flesjes voor als ze nog kleine hoeveelheden drinken zodat het ventiel ook dan werkt. AANRADER!!! www.sweetbabyfeet.nl verkoopt ze maar bij Prenatal in utrecht heb ik ze ook gezien (woonboulevard).

Gr.Ing

Hey hey

Ik gebruik vanaf het begin kruidvat voeding! Lynn reageert er erg goed op en bij ons opo het cb zeggen ze zelfs je deze het best kan kopen (als je kindje tegen normale voedingen kan en niet zoals inge idd zegt dat je kindje allergisch is enz) Het bevalt ons erg goed en het scheelt heel veel geld! Natuurlijk als Lynn duurdere voeding nodig zou hebben zou ze het gelijk krijgen, maar nu is het gewoon lekker dat het de helft van het geld kost

gr coortje

Kruidvatvoeding??
Ik denk niet dat je dit zo kan noemen.
Ik haal mijn voeding ook in een gewone supermarkt (NAN pro 2).
Het is goedkoper dan bij de apotheek.
Ik heb eens gekeken, maar bij kruidvat hebben ze geen NAN.
Jammer, want het scheelt idd heel veel.
Ik vind dat je dit moet bespreken met je kinderarts wanneer je kindje geboren is.
Hij / zij kan het beste bepalen welke voeding het beste is voor je kind.

Terug
Bovenaan