Welk merk flesvoeding gebruiken jullie??

ik ben ws. een van de weinige (2 % las ik ergens) die geen borstvoeding bezat en dus flesvoeding moest gaan geven.

Onze dochter krijgt Nutrilon standaard. Prima voeding, kleine meid groeit er ook heel goed op. Bij mijn zoon heb ik Friso voeding gebruikt, maar daar hebben we echt verschillende soorten van gebruikt voordat we echt de goede te pakken hadden.

Met Nutrilon geen problemen.

Succes met je keuze.

Suus

Ik heb altijd Nutrilon gegeven (een keer ander merk geprobeerd van bonbebe en die viel helemaal niet goed!) ik had eerst nutrilon forte (hij had (en heeft) ALTIJD honger en nu omneo   en hij is nu bijna 11 maanden dus hij gaat al bijna over op normale melk (gelukkig ben die poeder wel beetje zat, echt vies joh het is een wonder dat je baby het lust hahahha)

Ik kreeg medicijnen dus mocht geen BV geven maar goed ik ben zelfstandig en dus geen verlof gehad (ja 2 hele weken) dus ik heb ook geen tijd daarvoor. Bovendien vind ik achteraf gezien flesvoeding vele malen fijner als ik om mij heen kijk hoe dat met borstvoeding gaat word ik echt kriebelig van (ik heb zoveel geduld niet haha) vind het knap dat moeders dat kunnen volhouden!

wij gebruiken friso. Maar is in 1.5 jaar tijd ruim 2 euro duurderg geworden. En is nu bijna net zo duur als nutrilon. Bij een volgend kindje zou ik gaan voor similac, puur vanwege de kosten. Die van de kruidvat (heb het even geproefd) vond ik erg vies, mijn vriendin heeft beide kids op de similac gehad en doen het erg goed.

Wij hebben bij de eerste nutrilon gebruikt, maar daar spuugde hij altijd veel van (hoor het van meerdere die dit gebruiken) vandaar dat we bij de tweede friso hebben genomen

Maar het is maar net wat bij jouw kindje past

hoi,
Ik heb de eerste 6 maanden volledig borstvoeding gegeven, en daarna ben ik af gaan bouwen en overgegaan op hypoallergene voeding van nestle. Mijn zoontje is probleemloos overgegaan van de bv naar de flesvoeding. Ook hij heeft verhoogde kans op allergien, maar hij is nu 2,5 en heeft gelukkig nog nergens last van.

Ik kan geen borstvoeding geven, omdat mijn beide borsten zijn geamputeerd. Heb bij mijn dochtertje friso flesvoeding gebruikt, en ga dit nu weer doen.
Is me prima bevallen!

Als je borstvoeding wilt gaan geven, dan kun je beter niet van te voren kunstvoeding in huis halen.
Er is onderzoek naar geweest, en de kans dat je snel stopt met borstvoeding geven is veel groter als je een pak 'voor de zekerheid' in huis hebt.
In noodgevallen in de kraamweek heeft de vk of kv altijd kunstvoeding voorhanden, en de nachtapotheek ook.

Je bent nu op de helft, ben je al naar een bijeenkomst van VBN of LLL geweest? Dat is een heel goede voorbereiding op het geven van borstvoeding, je komt beslagen ten ijs, waardoor de kans op succes veel groter is.

Wat die 3 maanden betreft: nu nog niets over beslissen joh. Er is ook bij fulltime werken en ambulant werken veel meer mogelijk dan je je nu kunt voorstellen.

Onze dochter kreeg Friso (comfort, ze was ((en is nu met 2 jaar nog steeds)) een behoorlijke spuger). Ze is er prima groot mee geworden!!

Terug
Bovenaan