Welk werk doen jullie?

Ik werk op kantoor. Tijdens mijn zwangerschap nog fulltime en dat was prima te doen. De laatste weken waren wel pittig, maar dat was het thuis ook geweest. Nu de kleine er is werk ik nog 3 dagen. 

@amoebe 
ik woon en Werk in Duitsland. Zwangerschapsverlof is hier hetzelfde geregeld maar qua ouderschaps verlof doen ze hier veel meer voor de ouders. Je kan hier tot 2 jaar betaalde ouderschapsverlof opnemen. Ongeacht wat voor beroep je hebt. Je hebt daar altijd recht op. Je kan zelfs in je ouderschapsverlof een “bijbaantje” nemen om nog wat extra geld te hebben boven op het geld dat je voor je ouderschapsverlof neemt. 

Hoi,
Ik werk op kantoor als management assistent.
Je zou zeggen een zit baan.. lekker dat hou je wel vol.
Tegen het einde vond ik het toch echt zwaar omdat ik enorm veel last had van harde buiken. Zelfs zittend kwamen deze heel vaak op zetten.

Heb regelmatig thuisgewerkt en het volgehouden tot de 36 weken.
Nu werk ik 30 uur waarvan alles op kantoor. Vind het best veel vooral met heel het huishouden etc erbij.
Moet zeggen dat ik ook niet carrière gericht ben maar ga wel heel graag naar mijn werk hoor!
Bij een eventueel 2e ga ik zeker wel nog een dag minder werken.

[quote quote=10252908]@amoebe ik woon en Werk in Duitsland. Zwangerschapsverlof is hier hetzelfde geregeld maar qua ouderschaps verlof doen ze hier veel meer voor de ouders. Je kan hier tot 2 jaar betaalde ouderschapsverlof opnemen. Ongeacht wat voor beroep je hebt. Je hebt daar altijd recht op. Je kan zelfs in je ouderschapsverlof een “bijbaantje” nemen om nog wat extra geld te hebben boven op het geld dat je voor je ouderschapsverlof neemt.[/quote]
Ahaa dat verklaard een hoop! Wat heerlijk zeg! Goed geregeld!

Ik werk 24 uur in de week verdeeld over 3 dagen in een laboratorium. Momenteel van het lab afgehaald in verband met mijn zwangerschap en aangepast werk gekregen. Dit is zeker goed te doen. Ik ga officieel met 36 weken op verlof maar plak er 1 week vakantie aan vooraf. Na mijn verlof plak ik er nog 3 weken achteraan waarna ik weer gewoon 24 uur ga werken. De kleine gaat dan 1,5 dag naar oma (mijn moeder) en 1,5 dag naar de kinderopvang. Ben wel erg benieuwd hoe ons dat gaat bevallen de kinderopvang. 

Ik werk in het onderwijs (voortgezet). Ik ga overmorgen met 36 weken met verlof en ik trek het allemaal prima. Lichamelijk en geestelijk zou ik best nog even door kunnen. Als het zwaar zou worden, kan ik altijd even gaan zitten en dan kunnen de leerlingen naar mij toe komen (maar bijna niet nodig). Maar ik heb dan ook zo goed als geen kwaaltjes. Kan me voorstellen dat het anders wordt wanneer je last hebt van je bekken, misselijkheid/maagzuur, oid

Ik ben fysiotherapeut in een ziekenhuis. Ik ben de hele dag bezig met tillen, bukken en heen en weer lopen. Omdat ik last heb van mn bekken en slapeloosheid is het eigenlijk nu al niet meer te doen (23 weken), daar moet bij gezegd worden dat ik al 1,5 last had van mn SI en knie voordat ik zwanger werd, dus dat heeft zeker niet meegeholpen. 
Ik ga sowieso op 34 weken al met verlof, want zwanger is mijn werk een stuk zwaarder dan met kind denk ik. 

Ik werk 4 dagen op kantoor 8 uurtjes en 1 dag per week in mijn eigen horecazaak. Soms zijn dit lange dagen (van 9-9) en dat valt me zwaar.... Ben nu 32 weken en ik merk dat ik hierin stapje terug moet doen. Sowieso hoor. Ik heb namelijk ook eigen paarden en ik sport nog 4 keer per week en merk dat ik nu in termijn kom dat ik een en ander moet afbouwen! In het weekend ben je natuurlijk vaak druk met kinderkamer en andere klusjes (huishouden, jak) dus ik moet de zondagen nu echt lekker plat en niks meer doen!

Terug
Bovenaan