Welke autostoel kopen?

Daantje is inmiddels de 9 maanden gepasseerd en hoewel ze niet al te groot is wordt de maxi cosi wel een beetje krapjes, we mogen daarom morgen met haar oma een nieuwe autostoel uitzoeken, bij wijze van sinterklaaskadootje, superlief natuurlijk. Alleen had ik me er nog niet echt in verdiept, voor zover ik kan zien lijkt de maxi cosi tobi me wel wat, maar ik ben benieuwd of jullie nog tips hebben.

Groetjes Femke

Ik heb vandaag deMaxi Cosi  Tobi binnen gekregen en vind hem super mooi, en heel handig in gebruik. Zifjon is nu 10 maanden en twijfel nog of ik hem nu al in zet of nog ff moet wachten. Hij komt met zijn hoofd bijna tot de rand van de maxi cosi en weegd 10 kilo.Ik heb er € 155,- voor betaald. je moet goed zoeken op internet want daar zijn ze het goedkoopst. heb de mijne bij babypark.nl gekocht maar kinderstoeltje.nl heeft ze ook goedkoop en ook andere merken.

Wanneer en hoe oud waren jullie kids toen ze in vervolg stoel gingen en hoe zaten ze dan met hun hoofd in de maxi cosi ? Twijfel wanneer ik Zifjon erin moet doen ?

Hee hoi,

Ons mannetje zit in een Romer king, al vanaf 6/7 maanden. Hij past allang niet meer in de maxi...daarnaast heeft hij een redressiehelm en zat dit toch fijner voor hem. De stoel stond voornamelijk in de ligstand, nu ook af en toe in de zitstand.

Liefs Lientje

je berichtje was gister dus hopelijk heb je een mooi exemplaar te pakken  maar ik had me verdiept... en de maxi cosy tobi is het meest handige... riempjes die zijwaarts gaan bij het uitdoen dus geen geklooi met de gordeltjes onder billen vandaan plukken en handig: er zit een gordelindicator op die met kleuren code aan geeft of gordels goed zitten of niet. de maxi cosy prio heeft dat niet, wel wijkende gordeltjes. maar die is dan ook stuk voordeliger. als je de stoel uitzoekt in de winkel zou ik hem lekker thuis online gaan bestellen op kinderstoeltje.nl krijg je veel korting op! scheelt echt veel!!!! ook voor kinderwagens trouwens

Hoi meiden,

Bedankt voor jullie reacties, dit is em uiteindelijk geworden, de maxi-cosi tobi  en snoetepoet: inderdaad deze gordels zijn superhandig omdat ze open blijven staan!
Mevrouw is er helemaal blij mee en zit echt op haar troontje in de auto nu.

Groetjes Femke

Ik zie ineens dat op de foto de gordelindicator niet groen was, maar toen stond ie nog in de woonkamer , ik moet zeggen dat ik dat ook heel handig vind aan deze stoel, want zo strak zou ik zelf niet aantrekken (wat dus eigenlijk voor de veiligheid wel moet). We hebben hem trouwens bij baby-dump gekocht, het was een showmodel dus er gingen nog mooi drie tientjes vanaf terwijl de stoel helemaal tiptop netjes was.

Groetjes Femke

Terug
Bovenaan